Hej!
Tänk att man kan fastna på en så enkel grej som fog... Förr i världen var det lätt, då fanns det fog och den var fogfärgad
. Nu är det desto svårare...
I köket kommer vi ha ett mörkgrått klinkergolv där vi står och velar mellan betonggrå och antracitgrå fog. Jag vill undvika att det blir ett "rutnät" och få ett ganska cleant utseende, samtidigt är jag orolig att det smälter ihop FÖR mycket om jag väljer den antracitgråa fogen.
I bilden nedan ser ni antracitgrå (mörkare) och betonggrå (ljusare) tillsammans med klinkern jag valt i kök/hall;
Inredningsexperter och fog-erfarna forumskribenter... Jag behöver er åsikt nu!
Tänk att man kan fastna på en så enkel grej som fog... Förr i världen var det lätt, då fanns det fog och den var fogfärgad
I köket kommer vi ha ett mörkgrått klinkergolv där vi står och velar mellan betonggrå och antracitgrå fog. Jag vill undvika att det blir ett "rutnät" och få ett ganska cleant utseende, samtidigt är jag orolig att det smälter ihop FÖR mycket om jag väljer den antracitgråa fogen.
I bilden nedan ser ni antracitgrå (mörkare) och betonggrå (ljusare) tillsammans med klinkern jag valt i kök/hall;
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inredningsexperter och fog-erfarna forumskribenter... Jag behöver er åsikt nu!
Medlem
· Västra götalands
· 142 inlägg
Så här tänker jag:
Rutmönster = Ljusgrå
Smälta ihop = Mörkgrå
Men vilken jag hade valt var inte lätt.. Den mörka tror jag men det beror helt på, jag vill fortfarande hålla fogen ljusare än plattan och det gör kanske inte den. Förstår att ni har problem! Kan ni testfoga lite?
Rutmönster = Ljusgrå
Smälta ihop = Mörkgrå
Men vilken jag hade valt var inte lätt.. Den mörka tror jag men det beror helt på, jag vill fortfarande hålla fogen ljusare än plattan och det gör kanske inte den. Förstår att ni har problem! Kan ni testfoga lite?
Tyvärr tror jag det blir svårt, det är i samband med nybygge och kakelsättaren behöver veta alla materialval innan.... :/fredrik.an skrev:
I övrigt kan jag nämna att jag har ett liknadant dilemma för mosaiken i badrummet som jag öppnade i egen tråd under badrum;
http://www.byggahus.se/forum/badrum/217837-val-av-fog-till-fondvagg-i-mosaik-bildexempel.html
Där är det frågan om antracitgrå eller svart istället... Så svårt! :/
http://www.byggahus.se/forum/badrum/217837-val-av-fog-till-fondvagg-i-mosaik-bildexempel.html
Där är det frågan om antracitgrå eller svart istället... Så svårt! :/
Klicka här för att svara