2 449 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
ikeas nya kökskonsept
Hej.
Är det någon som vet anledningen till att Ikeas nya kök levereras med 8 cm sockelhöjd? Frågade personalen men de hade inget svar på detta.
Är det en ny standard? Är det någon som monterat Ikeas nya? Blev det bra?
Är det någon som vet anledningen till att Ikeas nya kök levereras med 8 cm sockelhöjd? Frågade personalen men de hade inget svar på detta.
Är det en ny standard? Är det någon som monterat Ikeas nya? Blev det bra?
Det nya systemet bygger på ett modulmått om 20 cm. Alla delar har höjder och bredder som är multiplar av det. Bänkskåpen är därför 80 cm höga till skillnad från de gamla som var 72 cm. Sockeln har därmed sänkts 8 cm.
För att inte slösa bort massa plats under skåpen? Och som nämnts innan för att passa in i modulsystemet.
Har monterat ett Metodkök, och jag är mycket nöjd. Mer sjå att få in det i renoveringar (på grund av sockelhöjd och modulsystem!), med det gick och var värt det. Enklare att montera, stabilare och rakare än Faktum. Har inga erfarenheter av andra tillverkare dock.
Har monterat ett Metodkök, och jag är mycket nöjd. Mer sjå att få in det i renoveringar (på grund av sockelhöjd och modulsystem!), med det gick och var värt det. Enklare att montera, stabilare och rakare än Faktum. Har inga erfarenheter av andra tillverkare dock.
Klicka här för att svara