Ögonfröjd
Ögonfröjd: Inga stenskivor tål värme man kan ha tur men lik väl otur. En bra köksförsäljare talar alltid om för och nackdelar med olika skivor. Jag skulle aldrig rekommendera en marmorskiva till ett kök om du inte är en städpidant som inte använder köket. Den kräver massa underhåll för att hålla sig fin, den kan få fläckar av vatten......
8 svar · 6,9k läst
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: Vid kakelsättning i ett kök över bänkskiva är detta något som i princip aldrig görs och jag har själv aldrig varit med om att det innebär några som helst problem. Det rör sig om så pass lite rörelser så risken att något ska hända på cc600 är minimal.
3 svar · 2,3k läst
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: Är hyllplanet som Micron står på fast ? :thinking: I normala fall vid köksmontage så mäter man ju ut så att man sätter det med vinklar under det, precis över ugnen så att maskinerna kommer lagom nära varandra för att de precis ska gå och öppna. Sedan sätter man en tillpassad passbit/täckskiva över den översta ugnen, gjord av t.ex en lådfront.
8 svar · 3,3k läst
·
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: Det är oftast paraffin och det optimala är en plastspackel att köra över med och torka bort skiten innan fogning precis som någon nämner. Poängen att se till så det kommer bort innan fogningen är för att det annars följer med in i fogbruket vid fogningen och kan komma att sticka ut ur fogbruket när man är klar, och det blir inte snyggt.
5 svar · 2,9k läst
·
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: Lagt pengar på en stenskiva men valt att inte ha underlimmad vask... hur tänkte ni där ? :thinking:
4 svar · 3,0k läst
·
V
Videonisse: Maskinen står helt fritt. Skruvar bara ner fötterna på DM så är den enkel att lyfta ur.
26 svar · 48,5k läst
·
E
Erik Almare: Jag vet inte än. Har ej tillträde förens 20 juni. Troligtvis är de dock inkommande från gammal vattenstam.
2 svar · 2,0k läst
S
steve5432: [citat] Haha ja det är samma hus som innan, vi trodde att vi hade hittat en bra lösning men sen var vi på besök hos goda vänner och kom på helt andra tankar. Tack för kommentarer, återkommer med nya bilder då vi har tänkt om ytterligare en gång, då en grannes snickare tittade in hos oss och konstaterade att det visst inte var så dyrt att anlägga köket längs med ytterväggen som vi
2 svar · 1,9k läst
·
S
seniorkonsult: Tänk på att kanalen ska rensas också och det går inte med flera böjar. Dessutom försämras funktionen kraftigt.
3 svar · 8,6k läst
·
Lime113
Lime113: [citat] Det låter som ett måndagsexemplar, reklamation?
38 svar · 44,1k läst
N
Anonymiserad 137805: Det enklaste är att borra ur helt om man inte de har blivit lösa under borrningen då kan man ju gängs ur d3n delen som är kvar Man kan prova att nå skaften från baksidan oxå.
7 svar · 5,5k läst
·
HOBBY ARCHITECT
HOBBY ARCHITECT: [citat] [citat] [citat]
18 svar · 3,7k läst
·
Miinoo
Miinoo: [citat] Jo jag kollade på dem men var osäker på om de skulle passa.. Men skall nog beställa hem ett par så jag kan kolla mot de jag har då de är lika tjocka som de nybyggda kommer vara :) Tack!
8 svar · 7,9k läst
·
A
Alexander Moser: Jag har av någon anledning haft väldigt svårt att hitta information om hur man enligt standard underlimmar en diskho i en stenskiva. Räcker det med att använda typ Essve stenlim och limmar fast hon eller ska man komplettera med t ex. clips för diskhoar och hur fäster man isåfall dom i skivan, med lim eller måste man ta fram en vinkelslip? Känns inte så roligt att latcha med en
0 svar · 2,2k läst
D
Daniel 109: Nej, det finns en nolla och två faser. Men det är inte en tvåfas last, det är två enfaslaster.
14 svar · 8,9k läst
·
J
J_B: Min vägg var inte helt rak så jag sågade snett med cirkelsåg o sen använde jag bandslip för o slipa in det sista o få riktigt fin Kant då min cirkelsåg inte riktigt lämna så bra Kant som jag önskade då klingan började vara sliten. I värsta fall får man väl sätta en liten list som täcker om det blir ojämt eller köra akrylfog o måla.
21 svar · 22,2k läst
Demmpa
Demmpa: Eftersom det varit dålig kontakt med den gamla spisen under några år så finns det risk att ett/flera fasuttag har fått dålig spänst så att det kan glappa. - Bryt säkringarna till uttaget - Ta bort kontakten - Ta bort kåpan på uttaget - Titta om det är några missfärgningar på kontaktblecken, kontrollera även att det är spänst i blecken, byt uttag om det skulle behövas.
7 svar · 3,3k läst
·
arneri68
arneri68: Ek brukar anses som ett av de mer hållbara träslagen. Vad har gått sönder på luckorna? Bara för att luckorna anses omoderna behöver de vara fula eller dåliga. Det har inte hänt speciellt mycket på köksfronten de senaste 20 åren. Den största förändringen är LED-ljus, men annars har inte mycket hänt. Trender som enbart underskåp med lådor har inget med konstruktionen att göra.
11 svar · 3,5k läst
·
M
Montella: Imorgon gjuter vi äntligen skivan till nya köket. 2 frågor: Behöver armeringen fästas för att inte "sjunka" (vi använder bistål) Behandling, vad har ni använt. Verkar finnas en uppsjö. Gärna något miljövänligt alternativ men måste hålla för rödvin och annat som hamnar i köket. Det får gärna också funka på väggen bakom också som kommer vara putsad. Vi har hittat följande:
0 svar · 981 läst
S
SpackelFredrik: [citat] Har du våtrumsspackel hemma så är det bara att åka..
8 svar · 1,9k läst
·
prototypen
prototypen: Jag hade vanlig golvspån då det strulade med nya skivor..... Protte
3 svar · 895 läst
D
Deathtrip2000: [citat] Finns det inte som tillbehör hos tillverkaren av vinkylen? Vad vill du ha för material?
1 svar · 994 läst
V
vanpire: Jag älskar trä men väljer bort det helt när det gäller närhet till vask och sånt. Men som köksö utan vatten fungerar det bra med t ex ek. Om ni väljer trä i alla fall så är det tropiska träslag som t ex merbau som gäller men det är betydligt dyrare än ek.
1 svar · 773 läst
LinneaH
LinneaH: Har du kollat på sidorna på lådorna? t.ex. de till höger om ugnen. Kan sitta etiketter där, eventuellt långt in. Alltså dra ut lådan och kolla. Ev även under lådan eller inuti den
6 svar · 3,5k läst
·
A
amaelamin: Vi har våran första sommar i nya huset där det redan fanns ett utekök, inget fancy alls.. egentligen ganska förfallet och fult men jag älskar det!! Har aldrig drömt om något sådant men nu vill jag aldrig vara utan :) Ska dock flytta uteplatsen sen när vi bygger om altanen men då bygger vi definitivt en ny! Våran är väldigt basic och inget tak eller rinnande vatten men känslan av
6 svar · 5,6k läst
Bowman
Bowman: Två helt olika svar alltså. Hittade fler trådar nu med, alla utan en verkar nöjda. Vissa har haft problem med att inte få den underlimmad? Mm det går nu för tiden eller?
3 svar · 3,6k läst
L
lordi: Tror du får kontakta Intra för att få tag i en ny som passar. http://www.intra-teka.com/
1 svar · 2,3k läst
·
M
Montella: @KnockOnWood Med samma yt-behandling som stenskivan får för att klara detsamma. Har inte helt bestämt vad det blir ännu men verkar finnas en uppsjö. Väljer vi "design by cement"s produkter så finns det ju med som verkar klara det mesta. @fgo kan en sätta puts direkt på väggen istället då, vilken yta får en då? Har beställt provbitar från ditt förslag nu, kanske får vara värt
5 svar · 4,5k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.