Kök
Isakare: Min vilar på täckskivan, fäst med vinklar. [bild]
pacman42: Orsaken till att det luktar är att det fortfarande är fuktigt. Se till att det är genontorrt innan målning.
Peter_K: [citat] Ja det har du rätt i, man ska väl upp i ca 200 l/s om jag förstått det hela rätt. Verkar inte finnas väggfläktar som har den kapaciteten.
Holmspel: Skrapmärken = nej Rinningar = nej dammpartiklar = nja...det beror väl på hur mycket vi pratar om men generellt nej. Kom ihåg att reklamationer skall göras innan montering och så snart som möjligt om inte det var möjligt att syna dom vid leverans.
ullet: Höjden på bänkskivan är ju ingen lag heller, den kan du ju anpassa utifrån vem som ska jobba vid den. Jag tycker det är betydligt trevligare att jobba vid en bänkskiva som är något högre än standard, så jag skulle alla dagar i veckan valt 95 mm regel (hemma sitter bänkskivan 2 cm högre än standard).
Lars48: [citat] Hej på dig, Micke Planlösningem för kök kommer art vara ungeför samma. Det ät bara en inbyggd mikro som tillkommer. Inga spottar på kökstaket ska jag ha. Det blir en del spottar infällda ovanför skåpen. Lediga grupper finns gott om i köket som inte används.
maximm: Dörrarnas hängning går inte att ändra i IKEAs program så oroa er inte för dem, men helt rätt. Hamnar de åt samma håll hamnar de innåt köket!
Jonatan79: Jaja, mr Bessersmith ;) Du fattar galoppen . Mer EJ vitt i köket åt folket! / Stilpolisen
hscn: Prisjakt har väldigt bra sökfunktion där man kan mata in sina önskemål i detalj. https://www.prisjakt.nu/kategori.php?b=s360946775
Anonymiserad 137805: Misstänkte det fast det är ju oftaströrisar som glömmer detta
Bangan: Precis monterat ny blandare i 60-tals diskbänk så det blev ett nytt 35mm hål. Passar nya mora-blandaren utmärkt.
blev: Tack Dan nu har jag hittat en tråd så nu har jag fått lite kött på benen
Springhunter: Vi har ikeakök insatt 2008. Helt ok, lite flagande, men vi har ju haft 2 barn som slitit på det. Dock så köpte vi häll, ugn, micro och diskmaskin där. Hällen och diskmaskinen hsr gått sönder (diskmaskinen diskade aldrig ordentligt rent). Tycker ugnen är för liten. Micron är bra!
A-Man_08: Enklast är bara att ta bort slangen och ersätta med ett täcklock och sedan lossa i bakkant och vinkla den uppåt så den inte syns.
Miinoo: [citat] Tror nästan att jag kör på detta alternativet, känns väldigt fräscht på ett vis. Lite industrial sådär. Sen gäller det såklart att välja kulör :D men tror det blir att fräscha upp silvret alt köra samma kulör som väggen skall vara sen :) Tack för all hjälp allesammen!
c_olsson: [citat] Det finns ju de som bor i hus där huvudsäkringen är relativt låg (pga abonnermangstariff) och kanske redan högt belastad av andra elförbrukare som elpanna (som i sig också brukar ha strömbegränsning), datorer etc och då kan man vilja sänka maxförbrukningen även om säkringarna till spisen i sig tål förbrukningen.
angelikaj: [citat] Vi har oxå en sådan och den har funkat bra så långt.
arena: Vilka lådinredningar är kompatibla med HTH kök årgång 2018? HTH själva har begränsat (och dyrt) utbud. Vad finns för alternativ?
Bernieberg: Jag skulle också behålla det så. Men ”väggbockvinkel” för 45 mm vägg, vad menas då? Bockning med stöd har jag bara sett ned till 70 mm, alltså att både tomrör och medierör är helt kontinuerliga. Väggdosa bygger mindre men då är det ju inte en bock utan en koppling i dosan.
BirgitS: Principen ser bra ut och jag föredrar den ordningen på matplats och soffa men det är förstås en smaksak. Menar du att det blir 155 cm mellan diskon och hällen? Det är lite väl långt eftersom man inte längre når över ytan. Då är det bättre att få lite mer utrymme någon annanstans, t.ex. 60 cm (i stället för 30) till vänster om hällen så att någon kan stå där och skära
Klasklättermus: [citat] 1. skåpen skall alltid skruvas ihop. 2.kan vara bra med både luckor och lådor på plats. 3. helst skall allt var slätt. finns en del som säger att deras garantier ej gäller om inte underlaget är slätt.
KnockOnWood: Se här för inspiration: https://www.byggahus.se/forum/threads/marknad-foer-begagnat-koek-gratis-mot-upphaemtning.315041/
sharkpower: [citat] Tack för svar. Då kanske jag borde tänka om lite då och göra en köksö som är något mindre, tex 1,2x3,0 meter.
Jimron: Såga ut innan du kaklar. Hällen går att montera efteråt. Ugnen går ju att plocka ut i samband med att hällen installeras, om den skulle vara ett hinder.
Deathtrip2000: [citat] Natursten brukar vara sågad i övermått, dvs mer än 30 mm. Stenskivorna levereras till stenhuggerier med en slipad/plan sida och en sågad sida. Den sågade sidan är inte alltid lika plan, som den fina sidan. Man får oftast planfräsa, eller "kalibrera" den sidan av skivan. Slutresultatet blir en skiva med en tjocklek runt 30 mm.
Andreas_kalmar: Om du vill ha en häll så skulle jag skarva så nära den som det går.