Hej jag köpte nyligen en inbyggnadshäll Miele KM 6117. Tänkte installera den själv. Ser mig själv tillräckligt kunnig för att utföra jobbet.:) MEN innan jag börjar tänkte jag om någon här kan svara på min fråga angående dim. på hålet som jag måste fixa. För att lättare förklara har jag bifogat länkar med bilder som jag visar exakt mitt problem.

BILD 1: http://prntscr.com/l1rfyc

BILD 2: http://prntscr.com/l1rggb ska jag såga enligt den röda eller blåa linjen

BILD 3: http://prntscr.com/l1rgun enligt instruktionsboken

BILD 4: http://prntscr.com/l1rh6s vad betyder siffran +3 som är "upphöjd"

Tackar i förväg för all info och hjälp. Väntar på svaren :)

Mvh,
Miro HBG En köksbänk med markerade röda linjer för potentiell utsågning för en inbyggnadshäll.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Utskärningsguide för inbyggnadshäll med röda och blåa markeringar under bänkskivan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Teknisk ritning för installation av inbyggnadshäll med måttangivelser och instruktionsdetaljer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Teknisk ritning av inbyggnadshäll Miele KM 6117 med mått och utskärningsinstruktioner, markeringar för tolkning av siffra "+3".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Röda linjen är den rätta. De "upphöjda" siffrorna anger toleransen. Du kan alltså göra hålet så mycket större än det angivna måttet( i mm).
 
Immobil Immobil skrev:
Röda linjen är den rätta. De "upphöjda" siffrorna anger toleransen. Du kan alltså göra hålet så mycket större än det angivna måttet( i mm).
Stort tack Immobil för det snabba svaret. Men då har man inte så stor tolerans. Det gäller att såga försiktigt.
Tack än engång
 
R
Ska du såga uppifrån så märk på långt utanför och sätt mycket brett med maskeringstape , gärna två lager och rita upp på den .
Då blir det inga skador på skivan , sticksågen vill hoppa lite och märken kan vara ett faktum
 
R rävlyan skrev:
Ska du såga uppifrån så märk på långt utanför och sätt mycket brett med maskeringstape , gärna två lager och rita upp på den .
Då blir det inga skador på skivan , sticksågen vill hoppa lite och märken kan vara ett faktum
Hej Rävlyan,
stort tack för rådet. Ju jag kommer att såga uppifrån. Visste angående tejpen att man ska använda men ej att man föredrar att dra två gånger, kommer att följa ditt råd. Jag var bara mycket tveksam var man skulle såga eller rättare sagt hur brett. Förstår fortfarande inte att hällen kommer att hålla sig fast bara på de ca 9 mm runtom kanterna.
 
R
Hällen kommer att ligga på det ytterkanter som sticker ut på sidorna , bara kolla måtten så hällen går ner så håller det .
Borra hål ca 10 mm på några ställen så kan du få ner bladet lite överallt och såga från flera håll ,
Lämpligt att såga insidan först och sidorna sedan , framsidan sist , när du sågat tre sidor skruvar du upp två lister på undersidan , då ramlar den inte ner , ( du kan inte hålla den själv , den är tung ) som håller biten som ska gå bort i läge ,tills du sågat färdigt , bara lyfta upp den
 
R rävlyan skrev:
Hällen kommer att ligga på det ytterkanter som sticker ut på sidorna , bara kolla måtten så hällen går ner så håller det .
Borra hål ca 10 mm på några ställen så kan du få ner bladet lite överallt och såga från flera håll ,
Lämpligt att såga insidan först och sidorna sedan , framsidan sist , när du sågat tre sidor skruvar du upp två lister på undersidan , då ramlar den inte ner , ( du kan inte hålla den själv , den är tung ) som håller biten som ska gå bort i läge ,tills du sågat färdigt , bara lyfta upp den
STORT TACK ÄN ENGÅNG
 
Se till så du har normal arbetsbelysning när du kopplar in den första gången...tror iofs även det står i manualen
 
Ville bara tacka alla som hjälpte med tips hur jag skulle gå tillväga. Fixade hålet idag, allt blev jättebra.
Mvh,
Miro HBG
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.