Hej jag köpte nyligen en inbyggnadshäll Miele KM 6117. Tänkte installera den själv. Ser mig själv tillräckligt kunnig för att utföra jobbet.
MEN innan jag börjar tänkte jag om någon här kan svara på min fråga angående dim. på hålet som jag måste fixa. För att lättare förklara har jag bifogat länkar med bilder som jag visar exakt mitt problem.
BILD 1: http://prntscr.com/l1rfyc
BILD 2: http://prntscr.com/l1rggb ska jag såga enligt den röda eller blåa linjen
BILD 3: http://prntscr.com/l1rgun enligt instruktionsboken
BILD 4: http://prntscr.com/l1rh6s vad betyder siffran +3 som är "upphöjd"
Tackar i förväg för all info och hjälp. Väntar på svaren
Mvh,
Miro HBG
BILD 1: http://prntscr.com/l1rfyc
BILD 2: http://prntscr.com/l1rggb ska jag såga enligt den röda eller blåa linjen
BILD 3: http://prntscr.com/l1rgun enligt instruktionsboken
BILD 4: http://prntscr.com/l1rh6s vad betyder siffran +3 som är "upphöjd"
Tackar i förväg för all info och hjälp. Väntar på svaren
Mvh,
Miro HBG
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej Rävlyan,R rävlyan skrev:
stort tack för rådet. Ju jag kommer att såga uppifrån. Visste angående tejpen att man ska använda men ej att man föredrar att dra två gånger, kommer att följa ditt råd. Jag var bara mycket tveksam var man skulle såga eller rättare sagt hur brett. Förstår fortfarande inte att hällen kommer att hålla sig fast bara på de ca 9 mm runtom kanterna.
Hällen kommer att ligga på det ytterkanter som sticker ut på sidorna , bara kolla måtten så hällen går ner så håller det .
Borra hål ca 10 mm på några ställen så kan du få ner bladet lite överallt och såga från flera håll ,
Lämpligt att såga insidan först och sidorna sedan , framsidan sist , när du sågat tre sidor skruvar du upp två lister på undersidan , då ramlar den inte ner , ( du kan inte hålla den själv , den är tung ) som håller biten som ska gå bort i läge ,tills du sågat färdigt , bara lyfta upp den
Borra hål ca 10 mm på några ställen så kan du få ner bladet lite överallt och såga från flera håll ,
Lämpligt att såga insidan först och sidorna sedan , framsidan sist , när du sågat tre sidor skruvar du upp två lister på undersidan , då ramlar den inte ner , ( du kan inte hålla den själv , den är tung ) som håller biten som ska gå bort i läge ,tills du sågat färdigt , bara lyfta upp den
STORT TACK ÄN ENGÅNGR rävlyan skrev:Hällen kommer att ligga på det ytterkanter som sticker ut på sidorna , bara kolla måtten så hällen går ner så håller det .
Borra hål ca 10 mm på några ställen så kan du få ner bladet lite överallt och såga från flera håll ,
Lämpligt att såga insidan först och sidorna sedan , framsidan sist , när du sågat tre sidor skruvar du upp två lister på undersidan , då ramlar den inte ner , ( du kan inte hålla den själv , den är tung ) som håller biten som ska gå bort i läge ,tills du sågat färdigt , bara lyfta upp den
Produkter som diskuteras: "arbetsbelysning"
Arbetsbelysning LED 800 laddbar Ansmann
Utmärkt för arbeten inom- och utomhus
555 kr inkl moms
Läs mer
Ville bara tacka alla som hjälpte med tips hur jag skulle gå tillväga. Fixade hålet idag, allt blev jättebra.
Mvh,
Miro HBG
Mvh,
Miro HBG
Klicka här för att svara