Hej, Har en ikea bänkskiva som jag ska installera, men eftersom ikea har ett standardmått på själva innerdelen på hörndelen så måste jag modifiera mitt hörn så att det blir längre så det passar bänkskivan.

På bild 1 (sett uppifrån) så är det gröna bänkskivan, den blåa en ny gipsskiva, jag funderar på om man kan sätta distanser mellan den gamla och nya bänkskivan. På den nedre så har jag tagit bort dom gamla kakelplattorna, där satt dom så hårt så jag var tvungen att ta bort gamla gipsskivan som dom satt fast på. kryssen är där som kanterna på hörndelen av bänkskivan kommer fästas fast. Förstår ni min ritning och kommer det att funka med distanser mellan, blir ett litet hålrum mellan men sedan kommer det ändå läggas på väggplattor så det kanske inte gör någonting?

/Challe

• Ritning av en hörnbänkskiva i grönt med en blå gipsskiva och markerade fästpunkter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ritning över en köksrenovering visar nya gipsväggsplaceringar och bänkskivans fastsättningspunkter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Staga upp med en bit OSB eller plyfa bakom så är du hemma. Enbart gips kommer visserligen att hålla också, men det skadar inte att vara på den säkra sidan.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.