Vilket lim bör jag använda och hur får jag en snygg och tät skarv mellan bänkskivan och hon?

Skrev frågan tidigare i veckan men var nog lite otydlig så jag testar att vara lite tydligare. Jag ska underlimma diskhon i en egengjuten Betongbänkskiva. Det sitter ingjutna bultar i skivan som hon fästs i med mutter. Resultat liknande detta eftersträvas: https://www.ccrye.info/wp-content/u...of-dark-kitchen-cabinets-concrete-counter.jpg

Tack på förhand
 
Tec7 konstruktionslim.

https://www.tec7.se/Default.aspx?ID=2683&GroupID=GROUP101&ProductID=PROD501

  • Miljövänlig lim, fog- och tätningsmassa
  • Livsmedelgodkänd och enligt BREEAM-NOR emissionskrav
  • Gift- och luktfri, innehåller inte ftalater, isocyanater eller skadliga lösningsmedel
  • Har lång hållbarhet i förpackning (18 mån) och tål att frysa/tina upprepade gånger utan att förlora egenskaperna
  • Fäster på våta ytor, kan även användas under vatten
  • Limmar starkt, härdar snabbt, krymper inte och förblir flexibel
  • Övermålningsbar, UV-stabil och är mycket åldringsbeständigt
  • Lämplig för tätning mot Radon
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.