Vi har beställt ett kök från Vedum med laminatskiva. På monteringsanvisningarna står det att man ska applicera tätningslacken på undersidan av bänkskivan vid diskmaskin. Därefter klistra på en aluminiumtejp.
Men jag kan inte klura ut i vilken ordning detta ska ske. Bör man applicera tätningslacken innan eller efter montering av bänkskivan? Samma fråga gäller även aluminiumtejpen.
Rent spontant så känns det betydligt enklare att göra det före än efter...