Jag ska installera en bänkdiskmaskin.
I skåpet under diskbänken är det förberett för anslutning av vatten och avlopp.
Min fråga är hur jag på bästa vis löser genomföring av slangarna genom diskbänken?
Bredvid blandaren finns ett hål med en täckbricka för denna genomföring.
Det bör väl finnas snygga och täta genomföringar så jag kan dra både vatten och avlopp på det här viset?
I skåpet under diskbänken är det förberett för anslutning av vatten och avlopp.
Min fråga är hur jag på bästa vis löser genomföring av slangarna genom diskbänken?
Bredvid blandaren finns ett hål med en täckbricka för denna genomföring.
Det bör väl finnas snygga och täta genomföringar så jag kan dra både vatten och avlopp på det här viset?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag hade tagit upp ett nytt hål bakom bänkdiskmaskinen och gått ner den vägen, för en dold installation. Om möjligt kan du kanske flytta blandaren till den pluggade hålet och sätta en sånär liten diskmedelspump med behållare under diskbänken där du har blandaren idag?


Tack.
Jag är inne på samma linje.
Nya hål bakom diskmaskinen så långt från blandaren det är möjligt samt dolt.
Nuvarande blandare är ganska ny, så den rör jag inte.
Täckbrickan är troligen från hålet till förra blandaren har jag lyckats utröna.
Jag är inne på samma linje.
Nya hål bakom diskmaskinen så långt från blandaren det är möjligt samt dolt.
Nuvarande blandare är ganska ny, så den rör jag inte.
Täckbrickan är troligen från hålet till förra blandaren har jag lyckats utröna.
Klicka här för att svara