E
Enannananna: Det borde gå att montera ugnen lite lägre ner i skåpet och kapa lådfronten i överkant. Finns täcklister att köpa för montering på den kapade kanten.
21 svar · 18,5k läst
·
M
Makka: [citat] Tack, det verkar riktigt bra! Livsmedelsgodkänd, flexibel, åldersbeständig och tål 95 grader C. Kan inte tänka mig något mer krav den behöver uppfylla :D
2 svar · 2,2k läst
·
K
Kane: [citat] Hoppsan, 12 år gammal tråd. Lycka till.......;)
9 svar · 6,0k läst
·
L
lmoberg: Det ser ut som att det sitter i den listen. Jättetack för hjälpen
15 svar · 7,4k läst
·
prototypen
prototypen: Spånskiva är trä Melanin är papper är trä. Lämna en timme så ska det sitta. Protte
3 svar · 2,6k läst
K
Krypstocken: Hej Är det någon som har erfarenhet av Ballingslöv och deras skåpsluckor i MDF? Jag tror att de ör OK men har sett skräckexempel från andra.levrantörer. K
0 svar · 2,3k läst
Z
Zala: [citat] Jättesnyggt kök. Vad kostade det totalt? Vilken bänkskiva har du?
35 svar · 40,4k läst
·
Demmpa
Demmpa: Eller menar du spis-/hällskydd så att tex småbarn inte ska bränna sig på hällen? Två trådar om spis-/hällskydd: https://www.byggahus.se/forum/threads/haellskydd-till-inbyggd-indutionshaell.249560/ https://www.byggahus.se/forum/threads/behoevs-barnsaekert-haellskydd-vid-husbesiktning.286915/
2 svar · 3,1k läst
J
JoWo: Tack för svar Electroluxaren! Jag är med på noterna med tätskiktet. Inga problem med utrymme för slangarna om jag tar in den från sidan strax ovanför tätskiktet. Jag tyckte själv det verkade bättre att dra in den genom sidan med tanke på att inte bryta tätskiktet. Även om diaflexen tätar så måste obrutet skikt vara bäst. Hittade bara inga exempel på dragning genom sidan. Alla
2 svar · 2,8k läst
K
Anonymiserad 137805: de är ju ursprungligen byggda för att vara fristående ofta fungerar inte kondensorns kylning om de byggs in med tanke på detta skulle jag flytta kylen längst till höger och ta bort helt det skåpet som står där nu.
4 svar · 16,3k läst
·
D
Daniel 109: Det är möjligt att det skulle funkat att laga den på något sätt. Men nu blev det byte. Den gamla är väck, jag tog till domkraft för att pressa bort den. Hålet är uppsågat på djupet. Det var en utmaning i en monterad skiva. Nu ska jag få dit ett par lister på sidorna och smeta silikon på oskyddade ytor. Så får monteringen bli i morgon.
2 svar · 4,4k läst
·
SSSS
SSSS: https://www.sakervatten.se/download/799-7AA59E12AB9269161B39CD1549256ED0/Sakra-koket-mot-vattenskador.pdf
1 svar · 6,5k läst
M
mlkjhr: Flytta lådhurtsen om det är samma bredd som spisen, det tror jag du blir mest nöjd med. Det borde inte vara så mycket merjobb med det.
7 svar · 7,7k läst
·
G
grontarskont: Tack för era svar! Jag hade mailkontakt med jafu och fick ett par packningar skickade på posten. Så nu läcker inga skarvar längre. Och det var ett rejält stopp längre ner i rören som jag löste med en borste på en stålvajer. Kom upp mängder med grå massa som luktade bajs. Nu superbt flöde :)
5 svar · 12,2k läst
·
C
Challe777: Tog ett sugrur och blåste och petade så det inte låg kvar nåt = läckaget borta :)
7 svar · 3,0k läst
·
S
Strumpberg: [citat] Jag har samma tanke själv. Men tydligen så ska det vara möjligt. Dock är det inget man gör hemma med handverktyg. Just nu lutar det åt att vi bara släpper ner den uppifrån. Vi håller på med det sista och ska köket bli användbart innan söndag nästa vecka så måste vi göra så. Och nu köpte jag en stor ho så jag tror ärligt talat inte att det nlurvett jätteproblem med
32 svar · 19,1k läst
·
Staffans2000
Staffans2000: [citat] Det syns ju direkt att silen skall trädas genom plåten. Ditt dilemma blir att silen inte blir nedsänkt som det var tänkt, utan det blir en förhöjd kant så att allt vatten inte kan rinna ut. Staffan
7 svar · 6,2k läst
·
N
noupe: Vi har haft stenskivor (granit) i flera hus och lägenheter. I samtliga fall har där varit minst en skarv och den har alltid varit fogad utan problem.
5 svar · 3,8k läst
A
AndersS: Har monterat några IKEA kök i år som hjälp till släktingar, det som brukar ge mest frågetecken är lådfronterna då de monteras olika beroende av längst ned, övre lådor, lådor med "innerlådor, innerlåda, etc.;)
17 svar · 28,9k läst
·
Huvudbrytaren
Huvudbrytaren: Man behöver en överhandsfräs: https://xztraz.wordpress.com/2017/10/18/underlimmad-diskho/
1 svar · 8,1k läst
M
mlkjhr: Högerhäng dörren, jag ser att det finns färdiga hål för det. Om den slår i handtaget så kapa ur en bit. Då har du en tillfällig lösning som inte ser jättetokig ut och du slipper ha ett öppet hål där.
15 svar · 2,8k läst
·
Bono_R
Bono_R: Hej Väcker en gammal tråd. Vill bara säga Tack, måtten stämde precis så jag kunde byta ut mina gamla gångjärn i vårt gamla kalmarkök från 1973 (fast skåpluckorna är nog från 1990 om jag inte minns fel. Men som sagt än en gång Tack. (y)(y)(y) /B
2 svar · 13,3k läst
N
Nizztos: [citat] Ding! Det var det som låg och lurade i mitt undermedvetna. Minns nu att jag sett detta tidigare. Då får man fundera på hur man värderar det.
6 svar · 5,3k läst
S
Strumpberg: [citat] Oj, inte mer? Då är det ju inga problem. Jag har inte riktigt koll på allt längre. Jag planerade och beställde köket i december så allt har trillat ur minnet. :rofl: Då tar jag fram sågen. :D
4 svar · 7,6k läst
·
KnockOnWood
KnockOnWood: Är det en jämn, slät yta, eller mer som wellpapp? Och var finns du? Stockholm?
2 svar · 2,2k läst
·
Ögonfröjd
Ögonfröjd: [citat] Ja det tycker jag, vi har inte det hemma nu och det är alltid fläckar på väggen tyvärr. Fett fläckar är inte det lättaste att få bort!
12 svar · 2,3k läst
·
L
Lars48: Jag hade ekbänkskiva med glaskeramisk häll. Ett förekommande problem som jag hade var att oljan avdunstade från bänkskivan runtomkring hällen då var jag tvungen att olja in runt hällen nästan varje månad (beroende på hur mycket man använde hällen). Troligen det blev förvarmt runtomkring hällen. Det kunde bero på att det utsågade hålet var för liten så att hällen satt alldeles
5 svar · 795 läst
T
twoody: Om du inte har väldigt ont om utrymme så använd aldrig 6mm gips.
3 svar · 1,5k läst
·
P
Pagno: [citat] Helt rätt, en normallång 10-åring har svårt att ställa in en tallrik i micron, 13-åringen är närmare 180cm, lite längre än mammsen sin, inga problem där. 7-åringen drar fram en låg pall och gör micropopcorn under övervakning, så inga större problem där heller, problemet är mera att få han att inte använda den. Personligen tror jag inte att så många 10-åringar
13 svar · 2,4k läst
·
S
Strumpberg: [citat] Har du lust att visa en bild? :D
22 svar · 54,0k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.