2 127 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
fick liten kant vid montering av kökbänk / skarv
Hej!
Har igår monterat ihop min köksbänk från IKEA. Då det var en vinkel i den så fick jag greja ihop en skarv. Dock så blev där en liten liten skillnad i mitten på den, där man kan känna skarven, sidorna blev perfekta.
Någon som har erfarenhet av att lite lätt slipa på en laminatskiva? Tänker med ett väldigt fint papper? Eller kommer man skada skivan istället för att fixa den?
Har igår monterat ihop min köksbänk från IKEA. Då det var en vinkel i den så fick jag greja ihop en skarv. Dock så blev där en liten liten skillnad i mitten på den, där man kan känna skarven, sidorna blev perfekta.
Någon som har erfarenhet av att lite lätt slipa på en laminatskiva? Tänker med ett väldigt fint papper? Eller kommer man skada skivan istället för att fixa den?
Du skadar skivan, mönstret är ju ett tunt plastlager på ytan, sedan är det spånskiva. Därför behöver du även täta skarven med silikon avsett för just detta. Annars kommer kanterna i skarven snart att resa sig.
Om skarven är synlig så det stör skulle jag reklamera skivan.
Om skarven är synlig så det stör skulle jag reklamera skivan.
jag har lagt i tätningsmedel som följde med leveransen, jag kan nog inte reklamera detta, det är mer ett handhavande fel. Jag fick inte det perfekt vid monteringen helt enkelt.
Det står inte nämnvärt, mer att man vet om det nu ju
Det står inte nämnvärt, mer att man vet om det nu ju
Klicka här för att svara