L
lordi: Ser ut som du har Vatette 10-12 kopplingar. Då passar Vatettes minikulventil. https://www.vatette.se/produkter/vatette-kulventil/product/FG071040305/kulventil-rak-forkromad-dy12-x-dy10-1/
7 svar · 4,1k läst
·
alexander___
alexander___: Skruvade ut som du sa och rättade till o-ringarna. Det var mest den vid muttern som satt skevt, så kanske var det där det läckte mest, som du sa. Nu är det torrt i alla fall. Tack!!
4 svar · 2,4k läst
·
T
tmpolice: Efter en del googlande, funderande och läsande så blev lösningen Biltemas Super Epoxy då den är grå i grunden. För att försöka färgmatcha bänkskivan så filade jag i från en blyertspenna och blandade i. Färgen blev mycket bättre och mer samma med bänken men har den lite mörkare ifall den ljusnar när det härdar. Fotot är taget nyss och det håller på att härda. Så det ser
16 svar · 5,9k läst
·
M
mlkjhr: [citat] Det är ju den absolut bästa lösningen!
6 svar · 3,6k läst
·
S
Scherricane: Hur gick det med dina skivor till köket? Vi har precis byggt klart formar för att gjuta betongskivor i vårt tredje kök och har varit supernöjda med tidigare resultat. Första gången hårdvaxoljade vi skivan. Resultatet blev helt vattentätt, sådär att vattnet pärlade sig och stod emot precis varenda fläck. Dock fick skivan ett ganska "blött" utseende, dvs den blev ganska mycket
42 svar · 16,1k läst
·
Alebaleportocale
Alebaleportocale: [QUOTE="Petra13, post: 3582786, member: 234326" Måste vara symetriskt vid fönstret också :) [/QUOTE] ni kan lösa det med en hängande grej som med elfanter från indiska eller annat kul som passar eran stil
19 svar · 3,7k läst
·
L
Lopex: [citat] Hmm, inte dom jag har varit i..
4 svar · 1,3k läst
S
Sussie_: [citat] Tack för svar, får kolla detta till nästa helg! :D
5 svar · 2,8k läst
M
Mawe85: Jag använde en skiftnyckel och tryckte av den efter tips från min rörmokare. Funkade finfint och slapp köpa extra verktyg :)
3 svar · 1,6k läst
·
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: Att den sticker fram är ju fullt normalt då man brukar räkna med 35mm överhäng från stommarnas framkant. Dock är ju springan värre så man kan ju inte låta bli och undra hur det kunde bli så där... :thinking: Kan du skaffa en "spillbit" av liknande skiva och kapa till för att fälla in en bit kanske. Själv hade jag gjort om alltihop för jag hade gått och stört mig på det till
6 svar · 5,0k läst
·
T
trcjesa: Har 2 st Ikea 60 breda maskiner sedan 9 år helt utan problem.
16 svar · 8,5k läst
BirgitS
BirgitS: [citat] Det är antagligen anledningen och det är inte ett krav att göra det idag. Men det är förstås bra att ha ett tätskikt eftersom kostnaden för vattenskador i kök har stigit kraftigt de senaste åren. De flesta har ju plastunderlag under diskbänk, diskmaskin, kyl och frys i stället men läs gärna vad Säker vatten skriver om att skydda köket från vattenskador:
2 svar · 1,4k läst
·
J
jonaserik: Skrapa rent och få bort allt som sticker ut, spackla upp med våtrumsspakel och slipa
1 svar · 937 läst
·
L
Lopex: Har du mätt bef hål? 44mm känns väldigt udda!
3 svar · 3,0k läst
Misse
Misse: Vi har en sådan där knapp och tror den är från Damixa. Vi är nöjda, i alla fall hittills (man skall väl inte skriva för mycket för då händer säkert något...)
14 svar · 11,2k läst
·
P
Anonymiserad 182052: Inbyggnads combi-micro i IKEA Tornviken köksö. Tornviken är 61 cm invändigt, det blir en liten glipa runt om ugnen och jag får flytta hyllplanet, men det borde väl gå? Jag byter bänkskiva till en djupare så blir det plats för ugnen mot vägg...Vad tror ni om detta projekt? :) https://www.ikea.com/se/sv/p/tornviken-koeksoe-gra-ek-20391658/
0 svar · 3,4k läst
F
Anonymiserad 137805: Nej behåll denna för den har mycket högre kvalitet
4 svar · 4,1k läst
·
Esam
Esam: Det är läge att boka tid för båda badrum och kök. Massiva luckor är det naturligtvis då jag vill inte ha fuktkänslighet. Men massiva stommor är en bristvara. Uno forum har sådana. Riktigt lekfullt design. Någon som har byggt Uno Forum? Och kan delas med sig sina erfarenheter? Jag gillar dansk design är ju ingen minus heller:-)
15 svar · 11,5k läst
·
S
Anonymiserad 137805: du får mäta på modulen att IGBTérna har rätt framspänningsfall om du kan byta eller reparera kretskortet själv (finns någon beskrivning i forumet) annars är det bara att slänga då denna modul har utgått
7 svar · 2,6k läst
Lime113
Lime113: [citat] Se bara upp för om integrerad Siemens diskmaskin passar Ikea 80 cm luckor om det är vad du är ute efter. Sen glömmer jag. Är det 635 ikea har som djup på sina bänkskivor? Och alla andra har 620/625. Iaf beroende på hur nya skåp du har (metod?) så får du 1 cm mer eller mindre bänkskiva med BAUHAUS. PMa om du har fler frågor. OT jag ber om ursäkt.
15 svar · 23,6k läst
·
Signepigne
Signepigne: [citat] Hej! Om du gillar Skandinaviska shakerkök men behöver måttanpassat, kolla in Kulladal, är en nystartad avknoppning från Skandinaviska shakerkök. https://kulladal.com . Där kan man beställa måttanpassat. Dock i Skåne (fri frakt ev, dock) Är i övrigt precis som du på jakt efter just omålade massiva luckor mm till ikeakök. Skulle helst vilja ha allting massivt men har man ett
7 svar · 5,6k läst
C
cullberg: [citat] Fungerar bra! Haft det i 5år utan problem. Nu har jag flyttat dock.
22 svar · 15,1k läst
J
jonaserik: Det är samma sort som sitter i IKEA Faktumlådorna, men vet inte om dom finns kvar i deras sortiment
3 svar · 3,1k läst
·
BirgitS
BirgitS: [citat] Vad har hänt under året som gått?
12 svar · 3,4k läst
·
NyaTorpane
NyaTorpane: Tanken med primern är att gipsen inte ska suga ur vattnet ur fixen för fort. Några vattenskyddande egenskaper är man inte ute efter med primer
11 svar · 10,9k läst
Miinoo
Miinoo: [citat] Hej, vi gjorde så att vi tog bort kaklet innan.. men det var mest för att det rent praktiskt inte fungerade att ha det kvar när vi byggde om hela köket. Det slutade med att vi tog bort det, spacklade och satte upp MDF skiva där plattorna skulle sitta. Vi upplevde inte att plattorna fastnade direkt på spacklet. I övrigt är vi väldigt nöjd med skivorna, lätta att torka av och ger
2 svar · 6,7k läst
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: T.o.m vanliga normalstora kylar/frysar sticker ut rejält idag när distanserna för ventilation sätts på bakom maskinerna. Själv har jag ofta börjat göra så när det går att jag flyttar ut bänkskåpen och gör frisidan mot kyl/frys djupare så slipper man att maskinerna sticker fram onödigt mycket samtidigt som man vinner en djupare bänkskiva på köpet.
5 svar · 6,3k läst
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: [citat] Vid riklig vattenbegjutning i ett kök så har man nog betydligt större problem än att det ska gå fukt i en bakomvarande gipsskiva. :crysmile::crysmile::crysmile: Finns ingen som helst anledning att fuktskydda bakom kakel i ett kök och har man rivit ut den mängden gamla kök som bl.a jag själv gjort genom åren så inser man att primer borde totalförbjudas i kök också...
18 svar · 29,4k läst
·
Hemmakatten
Hemmakatten: Okej, förstår att man kan ha olika synpunkter.:) Jag är en riktig "matmamma/nörd" och har alltid ägnat timmar i köket men anpassat mig till bänkens begränsning. Vår diskbänk var iofs 72 cm djup och det kanske bidrog till att jag inte fick så mycket spill på golvet. Å andra sidan har ingen annan bänk varit djupare heller. Inbillar mig att professionella kockar har helt andra krav än
15 svar · 7,0k läst
·
KnockOnWood
KnockOnWood: [bild] https://www.jula.se/catalog/bygg-och-farg/farg-och-fog/kakel-murarverktyg/elektriska-kakelkapar/kakelkap-243005/ 499 kr.
5 svar · 3,5k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.