Söker nya gångjärn till köksluckor. En tid efter köksrenovering har några gångjärn tyvärr gått sönder och leverantören Modexa kan inte hjälpa mig med att skaffa nya. Tacksam för tips om var jag kan köpa nya sådana gångjärn.

• Ett gångjärn till kökslucka fastsatt på en vit yta, i behov av utbyte efter köksrenovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Någon som känner igen dessa gångjärn? Då kanske ni även vet vilket företag som har levererat dem. Tacksam för tips så att jag själv kan kontakta företaget.

• Gilla
pilen61
  • Laddar…
  • Gilla
Henri
  • Laddar…
findus42 skrev:
Det du har kan vara Hettich eller Grass. Det går alldeles utmärkt att ersätta med Blum.
Säljes av Theofils.
Tack för tipsen. Jag vill gärna hitta samma gångjärn som de trasiga men de som Theofils säljer har annat utseende. Tyvärr finns inget fabrikat angivet på mina gångjärn.
Det bästa vore förstås om någon känner igen mina gångjärn på bilden och kan tipsa om leverantör och/eller fabrikat.

De jag länkade till har samma funktion. Med mjukstängning. Men betydligt elegantare. Vad har det för betydelse hur gångjärnen ser ut bakom luckorna? Är det vitriner så kan du ju byta alla som syns och ha de som blir över i reserv.

Mvh Findus

findus42 findus42 skrev:
Googlade runt lite.
Troligen har du Mepla eller Hettich. De är från typ 2007. Går inte att köpa längre då designen utvecklats.
[länk]

Mvh Findus
I våra köksluckor fanns Mepla. De byttes mot Bloms under okt 2019 eftersom de har tendes att brytas söder . Har kvar ca 40 som dock kommer att slängas våren 2020. Kontakta mig om Du vill ha några.

• Två upplagda kökslucksgångjärn på ett grönt tyg, den övre från Mepla och den nedre en Blom-s ersättning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
T T.Sarastro skrev:
I våra köksluckor fanns Mepla. De byttes mot Bloms under okt 2019 eftersom de har tendes att brytas söder . Har kvar ca 40 som dock kommer att slängas våren 2020. Kontakta mig om Du vill ha några.
Har du gjort dig av med gångjärnen? Annars är jag lite intresserad...

Hej,
Jag har slängt paketet med de 40 gångjärnen, tyvärr.
Men 3 eller 4 finns kvar.
Tel 0723 12 9390. Om jag inte svarar kan det vara så att det tar en stund att plocka fram telefonen. Därför kan det vara lönt att ringa en gång till efter 1 minut.
Mvh TS ( CW

Tack för erbjudandet - det har löst sig på annat vis.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.