T
tegel1957: Gammalt inlägg men planerar att göra exakt samma sak så nyfiken på hur du löste det?
1 svar · 2,0k läst
BirgitS
BirgitS: Välkommen till forumet! Du kanske ska kolla på ett ung. 90 cm högt mat- eller barbord, det kan ju användas som arbetsbänk eftersom det är rätt höjd för det. Typ https://www.ikea.com/se/sv/p/ekedalen-ekedalen-barbord-och-4-barstolar-moerkbrun-orrsta-ljusgra-s69304221/
2 svar · 1,9k läst
·
Nellies M
Nellies M: Har frågat efter kvitto.Ugnen inköptes 2013 men monterades o började användas 2014,-så garantitiden har löpt ut. Den har enl säljaren varit problemfri så förlitar mig på att den går några år till; om han kan tänka sig att pruta ner den
12 svar · 8,9k läst
·
T
tobbew: Vi blev rätt förälskade i den här typen av koncept och har inspirerats en aning. https://www.facebook.com/tobwet/posts/10156970349706198?notif_id=1581463717062421&notif_t=feedback_reaction_generic Det är lite blandade känslor från folk. Men jag är helt såld. :) Hoppas vi gillar det efter 5 år också, men jag har ingen orsak att tro något annat.
5 svar · 4,1k läst
·
F
Anonymiserad 137805: har du fläkt på taket skall du välja en kåpa utan fläkt eller en som kan styra fläkten
1 svar · 1,7k läst
·
tttomten
tttomten: Behövs egentligen inte om du gör den så den står på nedre kanten. Men för att den inte ska bråka när du monterar kan du tex skruva eller limma fast den innan.
3 svar · 2,6k läst
BirgitS
BirgitS: [citat] När det gäller vitvaror så brukar de vilja veta vad som står på produktens märkskylt så den bör man skriva av i förväg. Sen så är det ju inte kundtjänsten som ska lösa ett problem med en vitvara utan de ska avgöra om det är rätt att skicka ut en servicetekniker och boka in den personen.
13 svar · 8,0k läst
J
jonaserik: Vad finns på väggen bakom, är det ett uttag ( perilex ) 400V fullvuxna spisar ( 4 plattor +ugn ) brukar levereras med sladd och stickpropp ( 4 stift ) bara plugga in och börja laga mat, Finns inget uttag eller sladd på spisen så blir det ett elekktrikerjobb
1 svar · 1,4k läst
golvlaggaren
golvlaggaren: Håller förmodligen inte i längden!
3 svar · 1,5k läst
T
tarevarg: Jag tycker också det är bäst med wook i mitten och 4 olika storlekar sedan. Men har sett att på vissa finns alldeles för korta armar. Om man bara har en plåtmugg t.ex, så skulle armarna hålla den på minsta brännaren men de sträcker sig inte så långt in.
14 svar · 2,6k läst
·
Totte lille
Totte lille: Sen stoppar du in rot brickan klart
2 svar · 1,5k läst
·
mankot
mankot: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1414853
5 svar · 4,7k läst
Pasjostrom
Pasjostrom: Det enklaste och billigaste alternativet är precis som flera andra redan skrivit att fräsa en kabelkanal och sedan dölja med en låg list. Det skulle inte jag störa mig på iallafall.
21 svar · 22,7k läst
·
Horgmo
Horgmo: [citat] Jag byggde ut vårt faktumkök, iofs bara med ett högskåp bredvid köksbänken. Tidigare ägare hade haft en stor vinkyl där och när vi köpte huset gapade ett stort tomrum. Hursomhelst, vi använde oss av Epoq, köken som säljs på elgiganten. Måtten stämde väldigt bra vad gäller djup och höjd mot faktumskåpen. Luckorna fick jag beställt från snickeri som lyckades kopiera
2 svar · 3,2k läst
useless
useless: Ja, det är nog ett bättre alternativ. En silikonfog riskerar att bli ganska ful...
4 svar · 3,0k läst
·
H
hullan: Ah sedär, precis fått den så jag har inte hunnit sondera bland produkter för rostfritt - ska testa!
2 svar · 3,6k läst
·
Hemmakatten
Hemmakatten: I vårt hus hade vi nog inte mycket mer än 60-70cm mellan ho och häll. Räckte utmärkt. Däremot hade vi en köksö 240x100 med ho i och sopkärl i bänken under. Där stod jag alltid och förberedde all mat och kunde titta ut och in över resten av rummet. Köket var fantastiskt bra. Jag lagar mycket mat varje dag och tycker köksön var fantastisk. De som aldrig har haft köksö och heller
11 svar · 2,3k läst
·
Johan Gunverth
Johan Gunverth: 3000 K brukar vara lagom i kök, men gärna högt Ra-värde (>80) så att färgerna blir hyfsat bra. LED-strippar har passerat klassiska lysrör i ljusutbyte/m, så det är lika bra att satsa på de tidigare vid nyinstallation.
2 svar · 802 läst
J
JoggiB: [bild] [citat] vad tycker du om de här skadorna? Normalt eller skicka tillbaka? 25% har mer eller mindre hack på ovansidan
11 svar · 8,1k läst
·
L
Labm69: [citat] :D
7 svar · 1,7k läst
L
7 svar · 1,7k läst
L
Lopex: Beror på hur den är monterad, om den sitter med skruv och lim kan du förvänta dig ett smått litet krig innan den kommer loss! Men om den redan är trasig och skall bytas behöver du ju inte va så försiktig med själva hon. Har själv kört med brytbladskniv när den vart limmad, skärs till man får in typ ett stämmjärn att bända lite med, eller kilar så man kan skära lite lättare.
1 svar · 3,6k läst
S
Stuff: [citat] Ligger det alltså en skarvsladd till mikron ovanpå skåpet? Eller sitter det ett eluttag där uppe? "rätt" sätt är ju att dra ner en fast anslutning och sätta ett fast monterat eluttag inne i skåpet ovanför mikron. Sedan jacka ur lite i bakkant av det hyllplan som ligger på mikron så att mikrons anslutnigskabel kan smita upp där. Urjackningen behöver bara vara så pass att
10 svar · 9,1k läst
·
Mackan Packan
Mackan Packan: Tack för svar! Den som tidigare bodde här har lagt en separation jfb till de två säkringar som avser barnrummen vilket känns mer än vettigt, låter klokt att skaffa till köket också. I dagsläget har vi inte haft problem att köra tex spis, visp och micro samtidigt, så kanske inget problem. Om man vill ha ny grupper 2 rum bort från elcentralen och det ska se snyggt ut dvs synas så lite
2 svar · 2,1k läst
useless
useless: [citat] Vet du vart röret går så är det lättare att bila fram det och se hur djupt det ligger.
7 svar · 2,8k läst
BirgitS
BirgitS: Det är inte heller alla diskmaskiner som klarar av att anslutas till varmvattnet utan att det blir problem med att disken inte blir ren och/eller att delar invändigt åldras i förtid.
11 svar · 6,3k läst
·
Fulkemisten
Fulkemisten: En luckleverantör, det finns många. Vill inte göra reklam. Men det är en vanlig överfalsad i funkisstil. Här är en länk till ett par bilder jag la upp häromdagen. https://www.byggahus.se/forum/threads/jaemfoerelse-specialbyggda-luckor-till-ikeastommar-vs-helt-platsbyggt-koek.364094/#post-3556470. Inlägg #4 i tråden. Spontant så känns det som mycket jobb för att få till en äldre
16 svar · 10,8k läst
·
D
droopy: [citat] Små hål i spånskiva är det bättre att fylla med tändstickor doppade i trälim. När det torkat skär man av det som sticker ut med en vass kniv så att inte ytan runt om hålet skadas. Borra nytt hål (förborra med ett 1mm borr så att hålet kommer exakt rätt) Klart
41 svar · 9,2k läst
·
BirgitS
BirgitS: Dekorlist är ett vanligt namn också.
5 svar · 6,2k läst
·
BirgitS
BirgitS: Om en produkt levereras utan eller med en bristfällig manual så är det orsak nog för att kunna reklamera produkten.
2 svar · 1,6k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.