Kök
Anonymiserad 137805: [citat] temperturen är avgörande för att lösa fet och zeoliter alla diskar har någon form av backspolningsskydd
Anonymiserad 137805: [citat] jodå motor finns 695210705 SMEG dessa kan vara väldigt dyra mellan 2500 och 4000.- men smeg kan ju köpt fläkten från någon fd östblocksfabrik och där de säkert billigare
SWIN: Hej! Nej det var en proffessionell stor gashäll med sex stora brännare som fanns i restaurangen jag arbetade på. Fortfarande inte hittat bra gasspis med gasugn. Sunwind verkar behöva mellanrum på sidorna av spisen för att inte överhetta. Gorenje, kanske? Eller något från England - hopplös djungel, inte många som kör gasspis PGA billig el.
MRAnonymus: [citat] Alla säger ju olika. Därav man blir fundersam. Du har ju rätt att glas inte suger, men man får väl anta det finns något magiskt som gör att det fäster bättre? Vi drar ett tunt lager fix först, det får bli så.
NoOne2k: [citat] Beroende på hur inbrottssäkert du vill ha det skruvar du antingen ett vinkeljärn i skåpsstommen som låsregeln låser mot eller såga en skåra i stommen för att låsa den.
byabin: [citat] Med en diskbänk från 70-talet är det såklart troligt att köket är byggt med våtrumsstandard som du säger. Visst kan man bygga så att vatten riskerar ledas ner bakom skåpen, men generellt vill man bygga så att vatten syns även när det hamnar fel.
Makkan123: [citat] Hej, integrerade kylskåp brukar vara smalare. Dock så måste du köpa till täcksidor som passar kylskåpet. Om det ska vara halvintegrerat så har Samsung två par kylskåp som är 55 cm i djup.
jonmo: Det går som sagt bra, men kräver lite extra eftertanke. Om du ska ha en ram runt varje lucka, och inte bara runt hela lådstapeln, blir det att tänka extra kring hur stora lådinsatser du kan ha. Ikeas gångjärn tillverkas av Blum, och exempelvis Theofils saluför deras sortiment. Sök där efter en bra katalog. Skriver på mobilen så jag orkar inte leta fram en länk. I dessa kataloger
Vellinge: Har ett skiffergolv i köket som jag har skulle vilja rengöra från grunden, dvs ta bort all impregnering mm som har rollats på under åren och sen börja om på nytt och få fin lyster på det igen. I några år så har jag använt Melleruds produkter och misstaget jag gjorde för ett tag sedan var att rolla på två gånger efter varandra och efter det så blev det fläckigt, trögt och all
carinashem: Har bytt skåpet bredvid mot ett hörnskåp. Om jag vill dra ut ventilationen genom ytterväggen skulle det fungera bra så här?
atomlab: Inga problem. Kolla på blum bluemotion. Där kan du själv välja om du vill ha push, knopp, softclose eller alla 3. Och dom har upp till 120kg
Johnholmgen93: Hej! Återkommer med den bästa lösningen! Vi flyttade
Calle Johansson: [citat] Då ska jag höra av mig till leverantören och kolla hur det ska vara.
AndersS: [citat] Har ingen praktiskt betydelse.
Glogs: 100% fmmatsson, maila dem så lär de skicka ut delen du behöver som nu mer är förstärkt med metall i plasten.
roberob: [citat] Tack, i mitt fall känns det dock som att skydd i diskbänkskåpet är lättast eftersom både avlopp och rör går ner i golv samt att skåpet redan är monterat (8cm mellan golv och skåp bara)… Vad för typ av fäste ska man ha till dessa PEX-rör? Själva röret är 18mm och det är LK.
Tooompaaa89: [citat] Hej! Vi tänkte göra detsamma.. Har du fått några fler svar utöver nedan? Vi har även kollat in superfront
Dracula: [citat] Skönt att de börjar arta sig, men gud vilka hemska fönster på en sådan sekelskiftsfasad. Billiga plastfönster, ajaj.
Capitan: Hej! Jag återupplivar denna tråd då jag har en fråga. Bor i en villa där tidigare ägaren har gjutit bänkskivan själv tror jag, den ser ut att vara i betong. Nackdelen är att den lätt får fläcka och nu fick jag en stor fläck då skärbrädan låg kvar några timmar med fett under. Nån som vet om man kan behandla bänkskivan på något sätt för att få bättre motstånd? Samt hur
Rickard.: Trä är inget problem om du inte har onormalt mycket fukt som kommer in utifrån, i källare är det normalt inte rekommenderat men det funkar även där om fukten stannar på utsidan. Insidan tycker jag inte du ska ventilera då du lär göra väggen fuktigare av det än nu av inonhusluften, väggar som dina som är öppna innåt måste putsas för att göras lufttäta men det löser du
jonaserik: Har det varit en DM där tidigare, så är det Plugg and Play för den nya och begriper inte deras attityd i det hela. PÅ dom igen bara och snabbt ska det gå
MrJay: [citat] Du svarar på ett 7 år gammalt inlägg ;) Det är lite annat läge nu pga. pandemi så du får nästan räkna med att inte kunna få tag på saker i rätt tid.
tommib: [citat] Nej, det blir det inte. Flexslangarna ska nämligen gå in hela vägen i hörnboxen. Det ser ut som att man antingen måste ta upp två hål i kaklet (och hörnboxen, om den nu räcker ner till det nedre röret) eller att man får montera ett stående utanpåliggande uttag där. Man kan också byta enkelledarna mot kabel och då går det bra att kabeln ligger fritt sista biten till
blåbärsriset: Ojdå, det var inte meningen att skapa två trådar. Den andra har bild.
Alouette: Fick samma problem häromdagen, har Mac med bara 11 tums skärm. Löste det genom att uppdatera webbläsaren (Chrome) och sen starta om webbläsaren. Min skärm är dessutom så liten så jag måste ha helskärmsläge för att det ska gå igång.
Kakilakibraki: Tack! Ska kolla med dem då vi bokat möte med HTH på onsdag.