Jag ska göra en köksö i fritidshuset för att få lite mer arbetsyta. Tanken är att montera Ikea stommar rygg mot rygg och skapa en arbetsyta på ca 120x120 (ingen ho eller häll här). Men hur monterar jag egentligen ihop stommarna på lämpligaste sätt? De är ju avsedda att fästas i vägg.
 
Karrock
Jag skulle dra m6 eller m8 skruv med mutter genom vinkeljärnen i överkant, skruva ihop sidorna enligt ikea manualen och ställa på en sockel av regel. Skruva i bänkskivan enligt anvisning. Ev använda täcksidor, som även de håller ihop.
 
  • Gilla
Dublin
  • Laddar…
Karrock Karrock skrev:
Jag skulle dra m6 eller m8 skruv med mutter genom vinkeljärnen i överkant, skruva ihop sidorna enligt ikea manualen och ställa på en sockel av regel. Skruva i bänkskivan enligt anvisning. Ev använda täcksidor, som även de håller ihop.
Kommer nog inte ha täcksidor, men annars låter det görbart. Tack!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.