D
DFYD123: [citat] My bad, det kan säkert stämma.
20 svar · 3,4k läst
·
M
Molliesen: Vi ska renovera vårt kök, riva det gamla och bygga nytt. Vi ska köpa kök på IKEA men de har helt slut på bänkskivor i sten så det måste vi hitta någon annanstans. Har ni några rekommenderationer på bra återförsäljare i Malmö med omnejd som har fysisk butik man kan åka till? Detta kan jag såklart fråga både IKEA och bänkskiveleverantören men är det någon som vet hur det
0 svar · 782 läst
T
Todde Rask: Hej gott folk! Jag har en kyl Electrolux med kolsyra, det ser likt ut som Rogers och jag skulle vilja förenkla byte av kolsyrepatroner genom liknande lösning. Dock har jag inte utrymme för en stor flaska på 5-6kb, men jag skulle vara nöjd med att kunna ha patronen (425 g) i ett litet skåp ovanför. Jag tänkte be om tips på vad för grejer som behövs och vart man kan köpa? Antar att jag
13 svar · 6,6k läst
·
RRbjorn
RRbjorn: [citat] Dolomitkrossen = ballast
30 svar · 34,4k läst
·
Huddingebo
Huddingebo: [citat] Smart idé! Låter ju inte alls dumt!
15 svar · 3,2k läst
·
J
jonaserik: Är nog detsamma som Vinna men dom är bara 335 långa och har 3 st . I övrigt verkar dom lika 13 mm men infästningen är med plattor och inte som dina med en rund liten stång , så det passar nog inte hos dig om du inte kan disponera om något.
1 svar · 1,2k läst
S
Anonymiserad 137805: underhåll av marmor sker med linoljesåpa eller grönsåpa och skotteduk.alla andra sätt förstör marmorn
11 svar · 35,5k läst
·
Hep
Hep: Jag är ingen expert på olika kökssystem, utan menar bara att oavsett om det är IKEA eller någon annan som tillverkat, så borde det gå att hitta luckor som passar. Fast det är rätt ointressant då TS gjorde klart att det inte var aktuellt. Förresten byggde jag ett metodkök för ett år sedan och det var inga problem att sätta höger sockel på det.
10 svar · 7,6k läst
·
L
Lenmad: [citat] Vi tvingade in en träbit längst ner vid maskinen, som då helt enkelt pressar ut skåpstommarna så att diskmaskinsluckan kunde gå helt fri. Nu varken syns eller märks de att vi hade lyckats få de skevt från början. Suttit så i drygt ett år nu och håller fortfarande. Fick tipset av en snickare.
13 svar · 12,3k läst
·
M
magnu: Det går utmärkt att såga en triangel i botten. Se bara till att kunna fästa skåpet högt upp i väggen, med de fästen som följer med skåpet. Botten som du sågar av, kan du använda på den sneda biten. Börja med att lyfta in en skåpsida och mäta hur mycket som ska kapas, det ser ut att bara bli 1 eller 2 dm.
5 svar · 2,7k läst
·
S
Stefan1972: Åjo. Nog kan man rikta det där.... Gäller bara att den som gör det vet hur man ska göra. Sen om det lönar sig är en annan sak. Ett tips är väl att kolla efter såna som riktar småbulor på bilar, de är jäkligt duktiga på att få tillbaks bulor. PDR teknik alltså.
9 svar · 4,2k läst
·
E
Eggentini: [citat] Ingen aning kanske Ska fara till Elgiganten igen imorgon. Denna gång med bild på vilken spis jag har för att se om hon ändrar sig o ger mig rätt tips:)
13 svar · 2,4k läst
·
J
jim_b: [citat] Trist att detta svar dröjde tills nu (nov 2021). Vi har sen augusti ett Härjedalskök som är OK, men inte så mycket mer.
4 svar · 5,8k läst
Misse
Misse: [citat] Ja precis! De är säkert "bra" men inte riktigt min stil (har handfat och toaletter i Alessi-design också...).
49 svar · 117,7k läst
O
Oaken: Min skiva är också stenkomposit. Jag har inget stöd i bakkant. Å andra sidan har jag diskmaskin som är 45cm bred.
11 svar · 8,8k läst
·
fgo
fgo: [citat] Den åkte på tippen. Blev en Asko xxl istället.
17 svar · 8,3k läst
·
J
Johannes194: [citat] Nej det är det inte :) köper lägenhet i Täby nästa månad och jag har inte alls bråttom.
23 svar · 25,8k läst
·
MVJK
MVJK: Slutade med av vi avbröt beställningen och kör på Electrolux variant istället. Inte alls like snygg, men efter vi behövt köpa till filter till Mielen (~7k7, plus att den inte får plats med sockeln, så kände vi inte att det var värt det
40 svar · 25,8k läst
·
raveper
raveper: Spruta inte för mycket bara.
5 svar · 4,5k läst
·
S
Simonlid30: Hej, Har att faktum kök med rationell lådor från Ikea. Söker nu efter dämpare till dessa för att få mjukstängande lådor. Någon som har och skulle vilja sälja? Eller som har någon annan idé var jag kan få tag på?
0 svar · 2,1k läst
P
Peter81: Hej, någon som har koll på vart man kan få fram måtten till borrhål i lådfronterna nu för tiden. Känns som att det har hänt lite på 14 år med Blums hemsida. /Peter
13 svar · 13,0k läst
S
Stefan1972: om det är fettfläckar runt handtag innan så blir det såklart lika efteråt även om ni slipar nån tusendel på ytan. Ska man få det osynligt så får man nog ta nån mörkare olja som "trollar" bort det visuellt.
1 svar · 7,5k läst
·
P
PelleSohlin: Hej! tar upp denna tråden. Har ni även fräst kanterna på er mdf skivor då för att få det att efterlikna ikeas? Isåfall vilket fräsmott har ni använt?
10 svar · 12,1k läst
·
C
Anonymiserad 137805: [citat] detta eller byta motor ja
3 svar · 3,2k läst
·
FreQa
FreQa: Inte krävs det mycket för att varken ta ner ett kök eller sätta upp. Man lär sig av sina misstag. Skåp väger sin beskärda del! Att sätta upp/planera sitt kök kräver sin man/kvinna. Mycket att tänka på och även den bästa missar ibland. Gällande kvalitet så är det som @BirgitS berättar. De flesta skåpstommar är spånskivor idag. Luckor är mestadels laminering på mdf(en slags
2 svar · 1,3k läst
Höghus
Höghus: [citat] Ja, det var kanske lite överarbetat med de smala bitarna under skåpen. Men täcksidan som sedan ska sitta under skulle inte täcka tillräckligt tyckte jag. Sedan var det ju så kul att premiär-kakla ett kök! /Höghus
2 svar · 1,3k läst
·
P
Plupp 507596: Ska kolla upp den. Tänkte köpa 180 slippapper slipa litegrann sen köra på, hur viktigt är detta med att slipa?
2 svar · 2,4k läst
·
K
Killen123: [citat] Halloj! Skåpen med horisontala skjut dörrar är så coola, jag ska platsbygga ett køk och har funderat på just denna lösning kunde du komplementera med bilder av själva konstruktionen? Mvh Johan Ohrvik themagicchef1@gmail.com
2 svar · 6,8k läst
·
M
magnu: Vår marbodalstomme var från 1985. Lådorna köpte jag 2019. Så med lite snickeriarbete kommer det att passa.
5 svar · 1,3k läst
B
Anonymiserad 137805: [citat] temperturen är avgörande för att lösa fet och zeoliter alla diskar har någon form av backspolningsskydd
21 svar · 24,4k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.