Hej
Hade stopp i ena köksslaskavloppet.
När jag rensat det så får jag inte tätt i det andra utloppet. Suck. Det läcker i bakkant på plastkoppen ovanför plaströret.
Tänkte fråga om någon har något tips?
Grejerna kommer från Ikea.
Jag tror jag har lite "smack" liggandes som rörmokaren kallar glidmedel. Det rätta namnet är väl glidex tror jag. Kan det vara idé att smörja in packningen med det?

Jag upplever alltså att det är packningen som ligger mellan plastkoppen och plåtvasken som inte håller tätt. Packningen är spårad på ena sidan och slät på den andra. Plastkoppen är också lite spårad där packningen ska ligga. Jag tänkte inte riktigt på hur de låg då jag Lossade allt. Men jag började lägga tillbaka dem så packningens släta sida låg mot vasken. Men möjligen har vi fått lite bättre resultat då jag lagt den spårade sidan av packningen mot vasken och den slätasidan mot kroppens spår. Men det känns bakvänt.

Tacksam för tips.
Mvh
Fredrik

• Undervy av köksskåp som visar rörkopplingar och avlopp från en köksdisk med synlig läckagepunkt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Krilleman
Den spårade sidan på gummit ska vara uppåt mot plåten.

• Gilla
Loureed23
  • Laddar…
Åh sjutton!!
Då ska jag slänga i mig lunchen och testa igen!!

Hej,

Du hade helt rätt...men så skulle vi justera kopparna lite.
Jag låg under diskbänken och höll saker på plats medans sambon skruvade ovanifrån i vasken. Plötsligt, plonk,
-Vad var det där sa jag.
-Jag bara slant lite, sa sambon.
-Okej, skruva lite till... men vänta nu, koppen är ju helt lös, sa jag.
-Oj då, sa sambon.
-Vänta jag kommer upp och kollar.

Ajdå special-skruven hade gått av, suck.

Köket måste funka!
Tänk tänk tänk...Ikea stänger om sju timmar, ligger inte så långt härifrån. Jag drar direkt, tillbaka om två, hinner ju t o m göra lite annat innan dagen är slut.
Sambon, - ska du till ikea? Men vänta jag och ungarna följer med.
Oookeeeeeej. (det här kommer inte ta två timmar tänkte jag)
Mycket riktigt hemma sex timmar senare, men nu sitter ett nytt vattenlås på plats. En glad sambo som fått några timmar på ikea. Ungarna inte lika glada som missat speltid på datan.

Stort tack för hjälpen i alla fall!
Mvh
Fredrik

• Gilla
ådal
  • Laddar…
Krilleman
Är sambon glad brukar det mesta lösa sig!
;);)

• Gilla
fredand44
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.