Se bild; Jag har en 40+20 cm lådfront som sitter ihop med skenor. Längst upp framför diskhon blir det en 20cm blindfront. Finns det en ”standardlösning” för hur jag bäst sätter fast blindfronten i stommen?

Är förvånad att IKEA inte har nåt tydligare förslag/instruktion för detta, måste vara miljoner människor som brottas med samma grej? Vill de att man ska improvisera här? I mitt fall tar ju diskhon rätt mycket plats så kan bli trångt att meka med detta, beroende på lösning.

• Köksskåp med 40+20 cm lådfront och omonterad 20 cm blindfront under diskho, med verktyg på bänkskivan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Köksskåp med lådfront och blindfront under diskho, inklusive verktyg och monteringsanvisning på golvet.
    Skapa konto
  • Gilla
Snigelpuss
  • Laddar…
Så det som står i manualen är inte en i instruktion alltså?
Illustration av monteringsanvisning för skåp med detaljvyer av fästbeslag och skruvar.
Skapa konto

• Gilla
Keiller och 2 till
  • Laddar…
K Kane skrev:
Så det som står i manualen är inte en i instruktion alltså?
[bild]
Perfekt, googlade en massa på IKEA och blindfront men lyckades ändå missa den där instruktionen. Hoppas jag får plats att skruva fast vinkeljärnen bara, det är ju rätt trångt framför diskhon.

Går att fästa fronten även om det är trångt. Ett tips är att dra i skruvarna i botten innan man sätter dit passbiten och sedan ta loss dem, då har du gängat upp hålet och kan sedan fästa dem med handen innan du drar med mejsel.
Satte tre IKEA-kök inom dryga året och till 2-3 så skruvade jag sedan fast passbiten innan man lade bänkskivan på plats. Det är nackdelen med oss hemmasnickare att vi gör det för sällan för att hitta de smidiga genvägarna.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.