R
Rolle314: Den mörka linjen är glipan som bildades mellan ColorFill och laminat. ColorFill krympte lite.
5 svar · 5,7k läst
·
A
Antemoo: [citat] Själv kör vi med en WHRU, eller rättare sagt två stycken och en tredje i reserv. Dock inte i hemmet utan på jobbet. Det verkar som att vi inte är på byggahus-forum utan snarare byggarestaurang eller annat forum.
28 svar · 7,4k läst
L
Anonymiserad 137805: [citat] Man vet ju inte vad som händer om du använder denna, men glasen spricker gärna om det blir en anvisning som denna Jag skulle testa under noggrann övervakning, men risken är ju att man blir mer nonchalant och slarvig ju längre tiden går. och man negligerar en utökad spricka. Det ser ut som om strålelementet ligger rakt under, får du ner vätska där så blir det kortslutning en
5 svar · 3,3k läst
·
N
NotAHandyman: Var inte mycket som stämde när vi anlitade dem. Erbjudit sig att byta ut skivorna, men tycker att vi skall stå för de hantverkskostnader de medför. (Tex rörmokare etc). Jag är av uppfattningen att jag inte skall behöva betala något för att de mäter som krattor. Totalt omöjliga att få kontakt med dessutom.
32 svar · 19,7k läst
·
S
Anonymiserad 137805: [citat] Man bruka välja en front som övriga snickerier i köket, dvs kökstillverkaren, Annars Mät höjden som passar in hos dig, och välj en 60cm bred lucka
2 svar · 3,2k läst
R
Ryttarnn: Luktar inte syllen och du inte kan mätta någon förhöjd fukthalt hade låtit den gamla syllen sitta kvar
1 svar · 1,5k läst
·
MathiasS
MathiasS: Tycker jag känner igen det där från installationen av min siemens-häll. +2 0 betyder ju bara att du kan göra hålet 2mm större än angivet mått. 490/500 - jag hade också en liknande angivelse i min instruktion och det gick inte att lista ut vilken som skulle gälla så jag mätte själv på hällen och sågade därefter. Minns jag rätt sågade jag mindre än båda måtten.
1 svar · 944 läst
·
BirgitS
BirgitS: [citat] Se https://www.byggahus.se/forum/threads/aer-elons-nordanro-koeksserie-nagot-att-ha.439827/ https://www.byggahus.se/forum/threads/byta-koek-ikea-eller-elgiganten-mest-prisvaert.416620/page-2#post-4217242
5 svar · 5,5k läst
L
Anonymiserad 137805: kul med människor som är ekonomiskt oberoende och tycker att grannsämja är överreklamerat. förutom det som redan skrivits kan jag tänka mig att boende i övriga lägenheter inte blir roade av ljudet från en bilningsmaskin inte minst de som sover dagtid. surast blir nog den i lägenheten nedanför när takputs och stuckaturer står som ett ösregn.
5 svar · 1,4k läst
·
A
AndersS: Vi har enligt ettan, men ett fönster påverkade också då vi vill ha det framför en av arbetsytorna. [bild]
11 svar · 2,4k läst
·
J
jonasharsing: Hej! Jag har nu precis samma problem. Hittade du någon lösning? Mvh Jonas
1 svar · 3,8k läst
·
Åsa Lund
Åsa Lund: Det finns ju spår så du kan justera höjden senare? Måttet handlar om att du ska hitta rätt hål i stommen och sätta fast skruven i.
1 svar · 2,7k läst
·
Karl-Bertil Jonsson
Karl-Bertil Jonsson: Stort tack!
6 svar · 4,3k läst
·
B
bygghemma: [citat] Ja, kanske Ska även ringa Cylinda på måndag och höra med dem.
6 svar · 2,1k läst
H
Husköpare: Vår klumpiga kyl/frys börjar strula och vi vill byta ut men inte till likadan utan vi tänker oss separata kyl och frys och då mer normala mått… 60*180 typ… men då måste vi ju göra om skåp/stommar… Önskar tips/bilder på hirder ser ut hos er med vägg med kyl, frys och ev vinkyl, inbyggt typ platsbyggt.
0 svar · 1,8k läst
·
H
Anonymiserad 137805: Märkligt sammanträffande Lyxigt att göra renfiltren om man vill byta fläkt... Det låter som om kretskortet fått nått knas om den inte är för gammal och saknar detta Är inte kåpan allt för sunkig kan man ju byta detta. Har du ett nummer som börjar med900
2 svar · 2,7k läst
T
topmount: Finns det reservdelar är de relativt lätt, oftast byter man hela insatsen. Svårt att se va det är för modell på kranen.
1 svar · 1,7k läst
·
BirgitS
BirgitS: Det låter som att det är bättre att ringa så att de inte bara kan gå på om rengöringstips.
3 svar · 3,0k läst
P
Per i Hamrånge: [citat] Klantigt. Tack för påpekande :)
6 svar · 4,5k läst
·
A
Antemoo: [citat] Hur mycket kan du fixa själv eller med hjälp av bekanta? Ventilationsfirmorna kan ta ohemult bra betalt för aggregaten. Från Lindab så tror jag att man kan plocka ut ett Heru 100 för strax över 20k och Heru 160 för någon tusenlapp mer. Har du en vettig ritning över hur ventilationen är dragen idag så får du säkert hjälp här på forumet.
24 svar · 8,7k läst
·
T
ToRy: Right - så det är dämpning av ljud som alstras av/i plåten, inte att hindra ljud från att ta sig igenom plåten!? Det låter absolut logiskt, nu kan jag definitivt sova lugnare i natt, tack! (y)
9 svar · 5,3k läst
·
J
Jocke Best: [citat] Jag har lagat små sprickor med bikarbonat som man strör i sprickan. Sedan en droppe superlim. Härdar på sekunder. Sedan kan man slipa det med en slipkloss till vilken form man vill. Blir lite ljusgrått i tonen.
9 svar · 3,3k läst
·
A
AG A: [citat] Även om det inte finns mer än en fas i huset, så bör ju ändå kablar och dosor vara okej. Så bygg inte färdigt för mycket, om elektrikern anser att det måste bytas. Tycker även att det skulle kännas bättre att ha nytt och fräscht innan man bygger in det.:)
6 svar · 2,0k läst
·
S
Sylvie Munther: [citat] Tack för tipset!
5 svar · 2,5k läst
·
M
Mormors_hus: [citat] Roligt att någon tror på min idé :giggle: Ja just det, spisens handtag är väldigt skrymmande. I värsta fall får man byta ut spisen i samma veva, ifall det inte får plats! [citat] Den placeringen har jag också övervägt, där kanske ev en 60 skulle få plats - men det känns som om arbetsmomenten inte fungerar då, ifall man inte kan stå framför diskhon samtidigt som man
5 svar · 2,8k läst
·
Oscar Lundqvist
Oscar Lundqvist: [citat] Uppdatering: Spolade avloppet i köket, badrummet och utanför huset. Verkar ha kommit åt något som satt längre bort. Gått ett par dagar nu utan problem.
27 svar · 33,2k läst
·
A
Aniamu: [citat] Ja men då kom vi fram till samma svar, tusen tack för hjälpen.
4 svar · 2,4k läst
Y
yuphin: Vad tror ni om detta? Fina recensioner! https://www.bauhaus.se/mosaik-sjalvhaftande-crystal-steel-black-sam-4cm26-pris-ark
0 svar · 1,5k läst
A
Antemoo: [citat] Visst är det praktiskt men den är stor och tar plats och själv skulle jag ha svårt för att ha en T-8:à framme i köket.
16 svar · 23,6k läst
·
Peter2400
Peter2400: [citat] https://www.byggahus.se/forum/threads/planmonterad-haell-fa-skarven-jaemn-och-hoejden-jaemn.286642/
4 svar · 3,6k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.