Hej!
Tänkte slipa och olja/vaxa min bänkskiva i helgen.
äger ingen excenterslip men tänkte köpa en budget variant för endast detta ändamål, dammsugare finns redan.
Tar gärna emot lite tips o trix.
Är billackerare till vardags så är van vid slipmoment, men första gången jag gör en bänkskiva.
- hur lågt brukar ni gå i sandpapper väg?
jag tänkte börja på 80-120-240.
Kan man långklossa ytan med 240 efteråt i fibrernas riktning eller kommer detta att synas när man lägger på vax/olja?
Är ute efter en aning ljusare ton, gärna matt ogillar glans. Är det olja eller vax man skall satsa på? Tips på märken/variant?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tack på förhand