Hej!

Tänkte slipa och olja/vaxa min bänkskiva i helgen.

äger ingen excenterslip men tänkte köpa en budget variant för endast detta ändamål, dammsugare finns redan.

Tar gärna emot lite tips o trix.
Är billackerare till vardags så är van vid slipmoment, men första gången jag gör en bänkskiva.

- hur lågt brukar ni gå i sandpapper väg?
jag tänkte börja på 80-120-240.

Kan man långklossa ytan med 240 efteråt i fibrernas riktning eller kommer detta att synas när man lägger på vax/olja?

Är ute efter en aning ljusare ton, gärna matt ogillar glans. Är det olja eller vax man skall satsa på? Tips på märken/variant?

Köksbänk med blandare, vattenkokare, våg, koppar och förpackat bröd. Ljust rum, vita kakelplattor, träyta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Modernt kök med träbänk, vit skåpinredning, spishäll, ugn och fläkt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Dubbelho, diskställ, kran, skärbräda, köksknivar, pappersrulle och kökshandduk i modernt kök.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Röd och svart excenterslipmaskin från MEEC Tools, pris 499 kronor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Tack på förhand
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.