9 776 läst ·
16 svar
10k läst
16 svar
Spricka i bänkskiva och diskho, väntar på besked från Kvik. Hur tippar ni utgången?
Sida 1 av 2
Hej!
idag när bänkskivan skulle monteras såg vi att både bänkskivan och diskhon (i granite) var sprucken, se bild nedan. Har mailat bilder till Kvik som har vidarebefordrat dessa till Kvik i Danmark. Hur tippar ni utgången av detta ärende??

idag när bänkskivan skulle monteras såg vi att både bänkskivan och diskhon (i granite) var sprucken, se bild nedan. Har mailat bilder till Kvik som har vidarebefordrat dessa till Kvik i Danmark. Hur tippar ni utgången av detta ärende??

Medlem
· Västernorrland
· 12 029 inlägg
dom skyller på en transportskada såklart. Dessutom skulle ni ha synat allt sånt här redan när ni fick grejerna. Det är liksom då man kan reklamera till transportföretaget.
Bara att säga att ni inte packat upp den förrän nu. Det finns inte en enda transportör som står och väntar medan man öppnar emballage. Troligen har den skadats när de paketerat den och inte under transport (eller så har emballaget varit dåligt).
Det finns ju en risk att de hävdar att ni slagit sönder den själva men ligg på dem bara och skicka bilder och förklara!
Det finns ju en risk att de hävdar att ni slagit sönder den själva men ligg på dem bara och skicka bilder och förklara!
Medlem
· Västernorrland
· 12 029 inlägg
man behöver ju inte öppna när de står och väntar men på fragila saker kanske man inte ska vänta flera veckor på att syna godset........Då kan man ju lika gärna ha skadat det själv och sen försöker skylla på nån annan. Nu menar jag ju inte att ts har gjort det men sånt här får man ju vara extremt vaksam på nuförtiden.
Kolla upp vad som gäller i de allmänna villkoren för transporten. Vanligtvis brukar transportfirmor ha en tidsfrist för reklamationer av transportskador. Av försäkringsmässiga skäl, brukar det heta. Har tidsfristen löpt ut är det inte alls otänkbart att Kvik tar det på goodwill.
Självbyggare
· Stockholm
· 8 592 inlägg
Har ingen erfarneht av kvik men dom borde ju självklart skicka en ny skiva (sen om dom kräver ngt av transportföretaget/försäkring är ju deras sak)...
Dock kan du nog inte få ngt i ersättning för monteringen, detta förutsätter man nog att ni skulle kollat av innan skivan monterades isf
/K
Dock kan du nog inte få ngt i ersättning för monteringen, detta förutsätter man nog att ni skulle kollat av innan skivan monterades isf
/K
Som det ser ut nu så vill kvik (surprise!!!) inte ta på sig händelsen eftersom dem inte "vet" var skadan har skett. Kvik hänvisar istället till mitt försäkringsbolag.... Fraktfirman som troligtvis har orsakat skadan har förstås lämnat över ansvaret eftersom det gått mer än en vecka sedan varorna lämnades över.. Nu ska mitt försäkringsbolag komma på detta och återkomma i morgon, med 100 % säkerhet ett negativt besked..klaskarlsson skrev:
7 dagar gäller bara till företag vad jag vet. Kommer inte ihåg men åtminstone 30 dagar till privatperson.katten1234 skrev:Som det ser ut nu så vill kvik (surprise!!!) inte ta på sig händelsen eftersom dem inte "vet" var skadan har skett. Kvik hänvisar istället till mitt försäkringsbolag.... Fraktfirman som troligtvis har orsakat skadan har förstås lämnat över ansvaret eftersom det gått mer än en vecka sedan varorna lämnades över.. Nu ska mitt försäkringsbolag komma på detta och återkomma i morgon, med 100 % säkerhet ett negativt besked..
Tyvärr har dem som affärsidé att ta betalt och sedan hitta anledningar till att inte betala ut, vi får se vad som händer.DFYD123 skrev: