björnuf
björnuf: [citat] Läste mig till här att man får lossa skruven som håller botten emot fronten fästet, får prova det
8 svar · 3,9k läst
davveno1
davveno1: Skall du i te ta bort gipset? Infällda blir bättre, då får allt plats framför.
1 svar · 3,7k läst
L
lantzen: [citat] Jag köpte en ny maskin. Hittade en till bra pris så var inte mkt att fundera på.
16 svar · 10,7k läst
·
L
Anonymiserad 137805: [citat] Bra och billigt finns ej i kombination däremot dyrt och dåligt! Köp det som passar dig och ett som har 5-års garanti. Slutar det att fungera innan 5 år så får du det åtgärdat, slutar det efteråt så är det a skrivet och du köper ett nytt.
1 svar · 1,7k läst
J
Anonymiserad 137805: [citat] Många kom från Kina med höga halter av bly i mässingen? Byt till en svensk kvalitetsblandare för diskmaskin. Jag ångrar min dumsnålhet för varje Ikea blandare jag köpt, numera bara fmm och Mora.
7 svar · 3,5k läst
·
E
Edlunn: IKEA har Blum till sina MAximerlådor, kolla in deras beskrivning. https://www.ikea.com/se/sv/assembly_instructions/maximera-lada-medel-vit__AA-762316-8-2.pdf
3 svar · 4,0k läst
·
BirgitS
BirgitS: Någon lite större firma som gör köksrenoveringar har antingen sådana hantverkare som anställda eller anlitar sådana regelbundet så om de vill åta sig ett mindre jobb så bör det ju gå att få ett helhetsavtal.
3 svar · 1,1k läst
Höghus
Höghus: Såhär ska det användas. [MEDIA=youtube]IJQpVf8pFww[/MEDIA] Så det blir inget bra med induktionshäll. /Höghus
4 svar · 2,6k läst
·
BirgitS
BirgitS: [citat] Så är det ju alltid så man måste själv väga för- och nackdelar mot varandra och komma fram till vad som är viktigast när det gäller hur just ni använder köket. Personligen så vill jag inte ha mindre än 100 cm mellan diskhon och hällen eftersom det är huvudarbetsbänken och där ska man kunna samla alla ingredienser, skärbräda, skålar, ugnsformar etc. Men vi lagar mat
1 svar · 1,4k läst
·
L
Lisbir: Lite våld löste problemet! Satt 6 pluggar på var sida men fick loss den till slut.
10 svar · 2,8k läst
·
M
macs: [citat] Tack för svar. Jag monterade tillbaka den i spisen i förmiddags och felet kvarstod men ugnen fungerade som den skulle och de rostade potatisen till middagen blev goda. När ugnen därefter svalnade stannade även kylfläkten. Det är tydligen så att när man lyfter ett problem i det här forumet så löser det sig :D. ... automatiskt. Nu gör jag som trådstartaren.... avvaktar.
8 svar · 6,9k läst
·
N
Anonymiserad 137805: Den här slovakiska maskinen sätter fast luckan i gångjärnet med en skruv från var sida. Det skall vara vara att ta bort dessa och lyfta luckan uppåt
5 svar · 5,1k läst
H
Hemmakväll: Tack för synpunkter! Lösningen tänker jag mig att hantverkarna får stå för - bara vi är överens om problembeskrivningen…
6 svar · 2,4k läst
·
K
kbking: [citat] Är det ett runt rökgasspjäll i/på skorstenens murstock? Är det inte risker med det, att om man stryper brasan för mycket så det bildas kolmonoxid?? Behövs det inte sotlucka också i närheten där rökröret från spisen går in i skorstenen, för inte dras väl vedspisen fram?
19 svar · 18,6k läst
·
N
Nene: Har ställt frågan till IKEA-supporten idag och beskedet därifrån är att Sundsvik inte kan ställas om från kallt till varmt till DM.
6 svar · 5,4k läst
Kebabsvarv
Kebabsvarv: Tog häromdagen tag i sista biten i köket som jag dragit mig för länge vilket var bänkskivan. Eftersom jag är perfektionist har jag varit skraj för att göra detta just på grund av att få skarvarna bra. Första 2 gick fint men den tredje ville bara inte lägga sig i rätt höjd, vilket jag nu i efterhand förstod att det berodde på att den sista biten är laminerad både på ovan- och
0 svar · 1,7k läst
T
Tompafix: [citat] Inget fel med uttag i skåpet. Ta ut ur bakstycket där det sitter. Om du har 250 så skulle du kunna köra på en 200cm stomme plus ben och ett överskåp för kylfrys på 40cm. Blir en totalhöjd på 248cm.
4 svar · 2,3k läst
·
A
AndersS: Har också kompenserat med skenan och lagt under, man kan då också få lägga extra distans i nerkant på skåpet. Så håller med om att innerhörn med mindre avvikelser är lätta att justera vid sättning av skåp.
10 svar · 9,7k läst
·
björnuf
björnuf: Ok då ska den sitta bakåt
2 svar · 904 läst
·
Claes Sörmland
Claes Sörmland: Trefas är tekniskt sett en mycket bra idé men håller helt med @BirgitS om att det mycket styrs av hur föreningens elsystem ser ut i huset. Kan vara enkelt, kan vara svårt.
2 svar · 1,5k läst
N
Anonymiserad 137805: [citat] som ett spirorör då jag tittade på det fyrkantiga i väggen är du inte styrelsen i brf bör du kolla om de vet något
3 svar · 1,1k läst
·
H
HeadQuaker: Oras Optima alla dagar i veckan. Beröringsfri, slipper röra på den när man har skitiga händer efter t.ex. att rensat fisk eller styckat kött. Skulle aldrig byta till något annat. Har haft både den batteridrivna och den med el. Den eldrivna är betydligt bättre, slipper hålla på att byta batteri och nollställa kranen.
4 svar · 1,6k läst
M
milimani: [citat] Du har ingen bild på slutresultatet du vill dela med dig av? Låter väldigt skönt med tystare aggregat...
5 svar · 2,2k läst
·
richardtenggren
richardtenggren: Det är som plastpiggar på benen som begränsar höjdinställningen, men det går skruva förbi dessa för att få lägre montering. Piggarna knäcks bara :) Satt vår tvättstugeinredning lite lägre för att bänkskivan skulle gå fritt under lysknappen. Blev en miss där höjdmässigt då dosan satts innan flytspacklingen. problemet du kommer få är sockeln, den blir för hög, därav
3 svar · 1,5k läst
anders07
anders07: [citat] Precis, så... Jag gjorde sä här; mät upp från bänkskivan så att en "stav" går dit och markera höjden (eller ställ in lasern). Mät sen med jämna mellanrum mellan strecket/lasern och bänkskivan så att du säkert har rätt höjd så att du får dit stavar hela vägen, är det för högt någonstans får du justera ner strecket/lasern så minsta höjd från bänkskivan avgör.
3 svar · 1,7k läst
·
Larsa
Larsa: Jo en kopplingslåda för nya köket, och rören till gamla köket därifrån. Då kan man koppla från gamla köket då det är dags.
8 svar · 4,2k läst
·
Jonatan79
Jonatan79: Skrapa bort det som är löst bara
3 svar · 1,3k läst
·
Z
Zqua3: [citat] Jag har precis samma problem med den gröna foamen från Ikea, också endast något år gammal.
13 svar · 2,9k läst
·
I
Isabelleros: Då förstår jag, tack snälla för hjälpen!
5 svar · 1,1k läst
·
Anders Björkkvist
Anders Björkkvist: [citat] Tack för tipset! Får testa när jag kommer över en burk.
6 svar · 1,3k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.