J
Anonymiserad 137805: [citat] rengör? den skall väl ändå tillagas?
9 svar · 1,3k läst
·
M
marcusnaslund: Netonnet för norgemarknaden
32 svar · 3,0k läst
·
V
Anonymiserad 137805: det är enklare att lossa inneglasen med luckan på plats
13 svar · 13,4k läst
·
V
VilleSr: [citat] [citat] Problemet i slutändan var elen i min lägenhet. I elcentralen fanns det 3 säkringar som går till lägenheten och ena av dessa var trasig. Det som också ställde till det var hur elen var dragen i lägenheten. Dock så tror jag inte det var fel på ugnen just i mitt fall..
21 svar · 6,3k läst
·
A
AndersS: På svart syns handavtryck, har ett sådant halvmatt, så man får torka lite oftare. Vi har också svarta skåpstommar. [bild]
2 svar · 2,1k läst
·
S
sinuslinus: Välj en annan leverantör.
5 svar · 1,8k läst
M
magnu: Jag tvättade med målartvätt och målade. Luckorna lämnade vi bort.
6 svar · 6,0k läst
·
Skumpe
Skumpe: [citat] Verkar ju bra men du vet säkert själv att "snarlik" kan vara olika störande. Jag behöver titta på den i verkligheten.
52 svar · 5,8k läst
·
A
Andale: [citat] Tja, Med risk att jag sparkar in en öppen dörr här då du kanske redan har löst problemet med fläckarna. Men jag tänkte faktiskt direkt på denna tråd i förrgår... Jag har i över ett år letat och försökt få bort fläckarna på vår kvartskomp-skiva(väldigt lik din i både färg och modell) tills i förrgår. Lång historia kort: vi hade problem med bakfall i vasken och
11 svar · 37,9k läst
·
Peter_Henry
Peter_Henry: Jag har monterat Ikea, Epoq, Ktichn, Vedum innan, så jag var ganska lättsåld på dom när vi hade kikat på deras utställningskök i Sthlm då jag tyckte att det kändes som bra kvaliité till ett realistiskt pris Vi jämförde med Ikea och Hth, en låg och en hög för att ha något att gå på. Vi har lyckats landa in ganska bra i pris, dock så var detta i våras så det har säkert varit
3 svar · 5,1k läst
M
MBZV: Ska beställa nytt kök från Ikea i dagarna. Vill gärna ha integrerat på vitvarorna men ser gärna annat än Ikeas vitvaror. Har letat på nätet länge efter alternativ till Ikeas integrerade underbyggda köksfläkt men hittills hittat noll. Någon som har hittat bra alternativ/lösning på detta? Flökten bör vara 80 cm då hällen kommer hålla bredd på 80 cm.
0 svar · 1,6k läst
P
Anonymiserad 137805: [citat] Ja du bör fixa tätningen
10 svar · 2,2k läst
S
SteelyDan: [citat] Vi har ingen fläkt utomhus på taket vad jag kan se. Inuti köket/skåpet ser det ut så här. Funkar t ex Cylinda SUNDA-2 70 RF här? Ursäkta dum fråga kanske... [bild]
3 svar · 2,5k läst
·
T
toolman77: Markera med körnare, borra ett hål så att centrum skruven på håltagaren går in. Använd håltagaren för att göra hålet. Känns det svårt att göra hålet för centrumpinnen i ett tag så börja med en mindre borr. Rostfritt är hårt att borra i, kör långsamt med höft tryck så att borren skär och inte överhettas.
1 svar · 2,6k läst
·
M
Mr.Jay: Då tar jag och kör med spirorör istället
2 svar · 2,9k läst
·
A
Almedals: Tack så jättemycket!
2 svar · 1,9k läst
J
jacha: Har någon bild på avfallskvarn i 60 skåp? Får man plats med en soptunna?
0 svar · 884 läst
Monica_E1
Monica_E1: [citat] Saknar tyvärr hela den nedfällbara delen inkl metallsidorna.
10 svar · 3,4k läst
·
Catharina Åberg
Catharina Åberg: Söker en faktum lucka 30*70 cm… 29,8* 69,8 cm Björkfaner/laminat…slät lucka täcksida 59-60 cm bred…grå eller veddinge vit färg läng minst 87 cm
0 svar · 989 läst
P
Prefab: Hej, Jag har en bänkskiva i betong(tror jag) som börjar se lite vissen ut och tänkte föröka mig på att fräscha upp den. Men, jag vet inte riktigt om det är riktig betong. Se bilder för bedömning. Bilder ovansida, sida och underifrån. Vad tror ni? Inte microcement eller annat? Om det är riktig betong tänkte jag göra följande 1. Slipa med olika papper(80,100,…700) 2. Behandla med
0 svar · 1,2k läst
·
A
Antemoo: Ja, det kommer att bli en del os. Det är inte 100% som sugs upp av fläkten på lik linje med att en vägg bakom hällen får os på sig även om man har en grymt bra konventionell fläkt.
1 svar · 1,1k läst
raveper
raveper: Finns hur många bänkskive olja som helst
3 svar · 1,4k läst
·
B
Bulten37: Jag tänkte byta köksfläkt till något trevligt i aluminium, och letar en vägghängd för centralventilation. Har kollat runt lite men de är rätt dyra i inköp. Har ni tips på prisvärda fläktar från Sverige eller varför inteTyskland eller annat EU-land? [bild] [bild]
0 svar · 1,6k läst
·
BirgitS
BirgitS: För en imkanal ska bli godkänd av sotaren måste den och fasaden (och ev. takfot) vara brandskyddad, alternativt vara skyddad av ett brandspjäll. Imkanalen får inte heller komma ut på ett ställe där luften riskerar att komma in i huset via en tilluftsventil/spaltventil i fönster etc. Ja, det vita doslocket med kabeln, som man ser på din bild, sitter troligen över en eldosa.
6 svar · 1,3k läst
·
BirgitS
BirgitS: [citat] Kan någon av föreslagen passa? Eller går det att ha en centrumskruv som https://www.vvsobadrum.se/reservdelar/diskbankar/contura-steel/contura-concert-silbricka-97mm och https://www.vvsobadrum.se/reservdelar/diskbankar/intra/intra-silbicka-100-mm ?
7 svar · 3,2k läst
·
Lexington
Lexington: Vi gjorde som Stefan N föreslog. Multiverktyg är nog lättast, om du äger ett sådant, annars skära med kniv. [bild] [bild]
3 svar · 1,7k läst
·
BirgitS
BirgitS: [citat] Eftersom tummenrättihanden inte verkar ha varit inne i forumet de senaste två åren så ökar nog chansen för ett svar om du skriver om ditt problem i forumet i stället. Välkommen till forumet också!
46 svar · 20,0k läst
·
G
gblc: Tack för ditt svar! Det var som jag misstänkte det blir lättare att använda passbitar samt göra ett skåp större. Tack för ditt svar!
8 svar · 2,2k läst
·
D
Danilox20: [citat] Hej jag har en lite fråga vilken spiskåpa använder du? Jag håller på att renovera och tänkte först plocka bort den kryddhyllefläkt men det fick inte göra enligt så problem som jag har just nu är att hitta en spiskåpa som passar. Tacksam för svar
5 svar · 1,9k läst
·
A
Annika Persson1: [bild] Söker efter dessa överskåp till Kyl/Frys.
0 svar · 953 läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.