C
chicago: Blir avundsjuk på dig.... och passar samtidigt på att tacka för svaren! Kommer inte på några konkreta frågor just nu, men räkna med att jag återkommer! ;D
4 svar · 1,3k läst
Å
Åttioettan: Ja, det är där skon klämmer för oss. Vi vill att ansvarsfördelningen ska vara bombsäker och vattentätt! Hur har ni som haft delentreprenad eller gjort stora delar själva gjort?
3 svar · 1,9k läst
D
djpa: Såg konkursbeslutet i GP igår så det är definitivt mer än ett rykte. Appropå rykten så har väl inte Animonhus haft det bästa av rykten tidigare varför en KK inte är helt oväntat. Man skall inte slå på någon som redan ligger men visst är det väl så...
1 svar · 2,4k läst
T
trojan75: Ulle-Bella: Jag vill helst inte hänga ut säljaren genom att ange regionen eftersom jag själv inte har haft några dåliga erfarenheter av honom (hittills). Däremot så kommer jag inte tveka att göra det om han sköter sig illa även mot mig. Tack alla som kommit med svar!
4 svar · 2,4k läst
S
Saxtorp: Intressant att se era priser på Nysäter. Jag ska träffa Götenehus i Malmö senare i veckan och diskutera pris på just Nysäter. Vi kommer dock att vilja modifiera en del, bl a vända taket så vi får den höga delen mot trädgården i söder/väster. Återkommer! Ni som har fått priser; gäller det ett "kataloghus" eller har ni ändringar och tillägg? Hur mycket kan man förhandla om
6 svar · 4,4k läst
Å
Åttioettan: Kan nämna att jag idag hade en omfattande mailkonversation med en av Trivselhus Sthlms-säljare som var oerhört trevlig och snabb på att svara! Fick lite prisinfo på några av deras hus (ungefärliga priser) för er som är intresserade: Solvik 205 ca 1 850 000:- Solvik 609 1 668 000:- Solvik 611 1 898 000:- Solvik 613 1 796 000:- Solvik 621 2 035 000:- //Sandra
0 svar · 940 läst
DragonLady
DragonLady: http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=Hantverkare;action=display;num=1102350801;start=7#7 Sök i forumet........
1 svar · 3,0k läst
T
thedoveboes: tack för alla synpunkter, fantastiskt att så många är så engagerade och generösa med tips. vi har nu ett finalrace mellan götene och TH. priset verkar nästan helt lika, även om kvaliteten på inredning (dörrar, golv mm) verkar högre på TH. är det någon som lyckats förhandla ned priset på huset alternativt fått några tillval eller annan fasad på köpet?
4 svar · 1,8k läst
H
husbyygare: Är det någon som har en prisindikation på Aria eller Greta från Myresjöhus?
0 svar · 1,4k läst
M
Malin_M: Hej! Jag undrar om det finns någon här som har byggt ett 1 plans Västangården från Hjältevadshus och om ni isåfall har några bilder på det? Tackar på förhand
0 svar · 3,3k läst
P
paso: Det blev möjligt att välja till förlängning av vardagsrummet i Ugglan husen från mitten av mars när nya prislistan kom. Utöver detta så har det tillkommit en del andra tillägg som tex tjockare väggar etc. Tillägget för förlängningen kostar ca 45 000 kr för nf pärlugglan/tornugglan
11 svar · 946 läst
D
Dark_Helmet: Den säljare som har Eskilstuna är ganska så ny ( i alla fall i Eskilstuna) så det finns inte så många referenser antar jag. Vi byggde i skarven mellan den förra och förrförra säljaren så vi kan inte ge några svar, mer än att jag tycker folket på Vårgårdahusfabriken varit tillmötesgående och bra att göra med då vi haft problem.
8 svar · 3,5k läst
A
ahno: Ja, det är klart att alla extra tillägg, om man vill ha dem, kostar! Köksskåp och vitvaror enligt standardritning ingår, men vill man ha fler skåp,dyrare vitvaror, trappa av annat material så..... Leveransbeskrivning finns. Å andra sidan fick vi rita om villan som vi ville och jag tycker att tilläggen och avdragen (ex innedörrar som vi inte ville ha) var hyfsade i förhållande till
4 svar · 2,9k läst
A
ante100: Finns det någon som vill dela med sig av tips och erfarenheter om Eksjöhus Söderviken
0 svar · 1,4k läst
U
Ulle-Bella: Hejsan! Så har vi gjort - alltså anlitat en annan mark och grundentreprenör. Vi kommer att spara runt 100 000. Det vill även jag tacka detta underbara forum för! Tack, tack. ;D
34 svar · 5,5k läst
H
Husdrommar: Hej! Skälet till att jag avbröt affären med Faluhus var främst att jag tyckte att produktionskostnadskalkylen inte stämde. Den utlösande faktorn var att säljaren blankt struntade i att ge mig en noggrannare skriftlig precisering av vad som ingick och inte ingick i de olika beloppen. Det allvarliga och det som kanske gör att ARN underkänner affären är att jag fick kalkylen nästan 3
0 svar · 3,8k läst
C
Caesar: Priserna ni fick på saltö,var det ett ,två eller tre?Vi har ett pris på saltö ett helt i puts för drygt 2,3 miljoner,standardinredning.
13 svar · 3,1k läst
J
johngbg: Hej, jag har fått information om någon Christer Darpö som importerar timmerhus från öst men jag kan inte finna företaget/honom?. Bl a har dom visst byggt åt någon kommun i sverige med lyckat resultat?. Någon som känner till detta och kan ge mig mer information? Tacksam för svar då jag inom en snar framtid ska bygga timmerhus :) Mvh, John
0 svar · 1,3k läst
M
marian: [citat] Vi funderar på att bygga i Ersmark eller Täfteå, får se vad det blir... Lycka till med bygget!!
6 svar · 3,2k läst
D
Dunsa: Jätte kul med alla förslag! Var och besökte Hus expo i Stockholm i lördags och nu har man en hel del ideer på hur man vill att vårat hus ska se ut! Villa Fridhem från Mjölbäcks Villan blev vi väldigt intresserade av, fast då bara en plan. Är det någon som har byggt Villa Fridhem? Någon som har bilder på er planlösning?
10 svar · 12,9k läst
L
lnu: Lite lagom hemligt har TH lagt upp nya husskisser på sin hemsida, Greenline 731 - 746. Det finns en del intressanta förslag men också en hel del slösande stora, samtliga med öppen planlösning mellan kök och matsal.
0 svar · 1,1k läst
J
Jan_Peter: Jag skulle gärna vilja ta del av erfarenheter från uppförande av Borohus i Uppsalatrakten. Är ni nöjda med kvalitet, byggfirma osv?
0 svar · 1,9k läst
C
carlssoni: Som byggherre bör du ha en villaförsäkring. En sådan täcker Ditt ansvar som byggherre, skador på egendomen, brand,stöld, rättsskydd. Dessa försäkringar lämnas av de vanliga försäkringsbolagen. Vidare måste du ha en byggfelsförsäkring enligt de från nyåret nya bestämmelserna. Denna har, som du kanske sett på denna sajt, diskuterats mycket vad gäller eget arbete då de inte
1 svar · 1,8k läst
G
Gammelmormor: Vi har äntligen hittat ett hus som skulle passa oss perfekt. Närke 122 från Borohus. Fråga till er som byggt/bygger eller varit i kontakt med Borohus. Vet absolut ingenting om dom...än... Skriv gärna och berätta!
0 svar · 1,3k läst
B
byggimpert: Numera används någon form av "glasfiberarmerade" skivor istället, har också sett en del skivor som, såvitt jag förstår, är detsamma som man kan lägga utanpå fula, lagade betonggrunder för att ge ett fuskmurat/putsat utseeende, också tunna glasfiberskivor fast med ena sidan sas. fuskmurad. Kanske kan man köpa sådana där man köper annat material till grunder?! MVH//Christina.
1 svar · 1,1k läst
M
Maj-Lis: Hej, jag och min fam. har varit runt och tittat på många olika pågående hus projekt runt om i Nord Västra Skåne, för vi valde mellan Götenehus, Eksjöhus, Vårgårdahus På ett flertal av husen som vi har sätt på som är under byggnation, har det visat sig att Götenehus inte har några Svenska byggare :-/, förutom en person i Helsingborg som står för företaget ???. Det var nästan
0 svar · 1,4k läst
R
RoDj: Sökte lite i forumet och hittade detta! Kan ju vara så att Andy_pandy har lite bilder kvar! http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=Hantverkare;action=display;num=1081711596;start=13#13
1 svar · 3,6k läst
K
Kosmos: Hej Någon här som har bytat ut sitt Ä-hus standard kök emot ett annat och sen sålt detta, isåfall vad fick ni för det?? Tacksam för snabbt svar :) Mvh. Kristoffer
0 svar · 1,7k läst
Severus
Severus: Vi köpte tomten av ett par som skulle byggt ett Rörvikshus, modellen Albrekt.(de separerade) Vi var intresserade av den modellen, men det blev lite för dyrt för oss. Priset vi fick nyckelfärdigt, inkl tomt (835.000) var 3,8 mille. Ej utvändig målning.
1 svar · 2,0k läst
Severus
Severus: [citat] Fryken har vi fått pris på. Nyckelfärdigt, exkl. tomt och tomtkostnader. 2,1 mille. Stockholmspris. Då ingår en öppen spis i v-rummet.
8 svar · 15,8k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.