2 914 läst ·
4 svar
3k läst
4 svar
Fiskarheden villan
Hej!
Jag har sökt i forumet efter FH, och jag har lite fler frågor
Jag fick deras katalog idag och prislistan oxå naturligtvis, men jag fattar inget! ??? Kan man få deras hus NNF? Eller? Tycker de har väldigt vackra hus, men tillkommer ALLT utöver den summan? Hoppas någon kan hjälpa en trög brud, kanske nån tom har bilder på sitt FH hus som de vill dela med sig av
Jag har sökt i forumet efter FH, och jag har lite fler frågor
Bygger inte med Fiskarheden men avrit i kontakt med dom många gånger 
Priserna är utan något sedan har de priser på olika åtaganden och där i står det beskrivet vad som ingår. det är åtaganden för montering, vvs, el osv.
Tycker de bygger mycket fina hus har varit in i flera. För oss föll de på det här med totalare. Nu kan man tydligen få det även via Fiskarheden med ett ganska stort pris påslag.
Undrar du över något, ring och prta med deras kontor i Borlänge, trevliga att ha att göra med och snabba på att svara på frågor.
Priserna är utan något sedan har de priser på olika åtaganden och där i står det beskrivet vad som ingår. det är åtaganden för montering, vvs, el osv.
Tycker de bygger mycket fina hus har varit in i flera. För oss föll de på det här med totalare. Nu kan man tydligen få det även via Fiskarheden med ett ganska stort pris påslag.
Undrar du över något, ring och prta med deras kontor i Borlänge, trevliga att ha att göra med och snabba på att svara på frågor.
Hej!
Vi byggde för något år sedan med FH och anlitade några av de entreprenörer de hade kontakter med.
Funkade mycket bra och vi är mycket nöjda med vårt hus!
Priserna, inte minst på entreprenaderna, verkar ha gått upp en hel del, men det gäller säkert alla hustillverkare.
Anna
Vi byggde för något år sedan med FH och anlitade några av de entreprenörer de hade kontakter med.
Funkade mycket bra och vi är mycket nöjda med vårt hus!
Priserna, inte minst på entreprenaderna, verkar ha gått upp en hel del, men det gäller säkert alla hustillverkare.
Anna
När vi köpte vår tomt fanns ett färdigt bygglov klart med FH, modell Svanen med vissa förändringar.
Säljaren var hemma hos oss och de grundpris som vi hade fått gällde i princip bara skalet på huset och de mest basic vad gäller inredning.
Grundpriset var 709000
Med tillägg för spånskivor bakom gips i samtliga innerväggar, fler skåp i kök och aluminium vitvaror, köksö, annan ytterdörr, lister och foder vitmålade, trappsteg i ekfaner, energieffektiva fönster steg priset genast med 250000.
Stommonteringen kostade 144000 då ingår resning av hus. Lägga takpannor tillkom med 60000 osv.
Efter alla tillägg var vi uppe en bra bit över miljonen vilket gjorde att vi valde en annan leverantör. Så som svar på din fråga så tillkommer i princip allt.
Säljaren var hemma hos oss och de grundpris som vi hade fått gällde i princip bara skalet på huset och de mest basic vad gäller inredning.
Grundpriset var 709000
Med tillägg för spånskivor bakom gips i samtliga innerväggar, fler skåp i kök och aluminium vitvaror, köksö, annan ytterdörr, lister och foder vitmålade, trappsteg i ekfaner, energieffektiva fönster steg priset genast med 250000.
Stommonteringen kostade 144000 då ingår resning av hus. Lägga takpannor tillkom med 60000 osv.
Efter alla tillägg var vi uppe en bra bit över miljonen vilket gjorde att vi valde en annan leverantör. Så som svar på din fråga så tillkommer i princip allt.
Ja, det är klart att alla extra tillägg, om man vill ha dem, kostar! Köksskåp och vitvaror enligt standardritning ingår, men vill man ha fler skåp,dyrare vitvaror, trappa av annat material så..... Leveransbeskrivning finns. Å andra sidan fick vi rita om villan som vi ville och jag tycker att tilläggen och avdragen (ex innedörrar som vi inte ville ha) var hyfsade i förhållande till andra firmor.
Golvmaterial, tapeter, färg etc ingår i entreprenaderna och inte i leveransen från FH. Entreprenaderna har, som sagt blivit dyrare, så om man kan och har tid, kan det löna sig att göra vissa delar själv eller handla upp entreprenaderna på annat håll. Vi valde att själva att ta el, målning/tapetsering (inkl lasera tak o måla lister) och handlade själva upp golvmaterial och golvläggningsentreprenad.
Det hela beror säkert på vad man jämför med. Älvsbyhus, som är billigt från början, skulle ha blivit mycket dyrare med det förändringar vi ville ha ex parkett/klinker i alla utrymmen istället för plastmatta.
Det gäller att jämföra, fråga och begära offerter. Det ändrar sig hela tiden.
Golvmaterial, tapeter, färg etc ingår i entreprenaderna och inte i leveransen från FH. Entreprenaderna har, som sagt blivit dyrare, så om man kan och har tid, kan det löna sig att göra vissa delar själv eller handla upp entreprenaderna på annat håll. Vi valde att själva att ta el, målning/tapetsering (inkl lasera tak o måla lister) och handlade själva upp golvmaterial och golvläggningsentreprenad.
Det hela beror säkert på vad man jämför med. Älvsbyhus, som är billigt från början, skulle ha blivit mycket dyrare med det förändringar vi ville ha ex parkett/klinker i alla utrymmen istället för plastmatta.
Det gäller att jämföra, fråga och begära offerter. Det ändrar sig hela tiden.
Klicka här för att svara