T
the_dude: HEJ!. Funderar på att bygga fiskarheden i Västerås. Har någon byggt ett fiskarheden i västerås, i så fall vilket, och vad gick slutnotan på för hela kalaset. Funderar själv på domherren där byggsatsen kostar 590kkr, men som sagt vill veta vad det är för kostnader som gör det verkliga priset i slutändan. Tack på förhand Magnus.
0 svar · 2,2k läst
Robert_Maria
Robert_Maria: Hej allesammans Jag vet att det finns ett antal här på forumet som kommer att bygga i Irsta utanför Västerås (Lokes väg). Det vore kul att höra hur det går för alla och i vilket skede ni är i. Hör av er här i tråden med tomtnummer, husleveratör, hustyp, något annat intressant och självklart glada tillrop. Robban
0 svar · 1,3k läst
N
Norpan: [citat] Då får ni ju vänta jättelänge på ert hus jämfört med oss! (kommer om 2 dagar och det var 5 månader sedan vi beställde)
29 svar · 4,0k läst
A
amj: Hej! Modellen vi byggt är eg. ett A-hus (Gottskär). Vi blev helt sålda på planlösningen på ett besök på Husknuten i Gbg. Anledningen till att det blev Vårgårdahus som byggde modellen var att vi trodde att försäljaren vi vände oss till sålde A-hus, men det var Vårgårdahus. Och de erbjöd sig bygga huset åt oss. Vi tog med oss allt möjligt material om V-hus (leveransbeskrivning,
2 svar · 3,2k läst
H
habo: I går gjorde vi avrop på vårt hus från Götenehus.Det är ett 1-plans hus som heter Skogås.Huset kommer att komma någon gång under vecka 32 så om allt går som det skall så kan vi flytta in lagom till jul
0 svar · 1,5k läst
K
krabban: Vi har avtal med sjödalshus o det blir höntomt. vi väntar på ritningarna innan vi kan söka byglov :-/ [citat]
5 svar · 3,8k läst
L
Lori-Li: Vi har tänkt oss en jorduggla. Anna
4 svar · 2,0k läst
L
LenaW: Sofia! Jag vill också att vårt hus snart ska likna ett hus och inte bara massa ritningar... Kul att det går så bra för er i Skåne, ser fram emot bilder i framtiden :D
26 svar · 1,7k läst
K
Kosmos: japp!....så va det med det, golvvärme blir det nog....tror jag.....kanske.....trägolv e ju inte fel det heller.....vilken beslutsångest för en relativt liten grej... ???
24 svar · 2,5k läst
J
Jarppan: [citat] Var lugn om den punkten, det finns många fler som kommer att utveckla anseendet om GAR-BO`s villkor, du är inte ensam. ;) //Jarppan
54 svar · 7,9k läst
L
LenaW: Vad har ni tänkt att göra själva? Vore kul att veta för vi funderade ett tag på att göra vissa delar själva också!
5 svar · 2,4k läst
S
sybrig: Jag vet inget konkret om just tysk försäkring men man kan tänka sig att en man vill inte gärna försäkra ett hus som står i ett annat land. Mycket juridisk krångel? Men som sagt det är inget jag vet, jag bara undrar.
8 svar · 1,8k läst
L
landblom: Svårt att säga vad totalen blir 1.6 exkl tomt o anslutning. Tog aldrig in något pris på totalen från FH eftersom vi gör allt jobb själv, förutom stomresning.
15 svar · 7,6k läst
N
Norpan: Hej! Vi ska bygga på Skillingenäs! Då är det ditt hus med röda knutar då  ;)om det är på Solskensgatan! Våra kompisar har precis byggt på den gatan..... Vitt enplanshus, Hjältevadshus! (Vi tänkte faktiskt bygga ett Älvsbyhus på just din tomt och hade den reserverad, men sedan blev det inget. Så det kunde varit vi som bodde på din tomt i stället  :D)
9 svar · 4,9k läst
E
Ericsson: Hejsan vi är nyfiken på vad ett katt ugglan hus kostar ? och om det är någon som har byggt det här i Luleå eller i närheten ? , om ni är nöjd eller missnöjd på något sätt ? all info är vi tacksam för, även andra LB- hus :)
0 svar · 2,3k läst
H
Henrik1: Det är inte så att du själv är säljaren?
0 svar · 971 läst
L
Lillis_W: Det är nog en väldigt bra ideé att hänga alla ytterkläderna i klk,vem har sagt att man måste ha en hatthylla ;) ;D I huset vi bor i nu så har vi trappen till övervåningen snett framför sig när man kommer in och ett sovrum ligger bakom trappen så för att komma in i det rummet så får man gå över hall mattan och på det sättet så sprids grus och sand rund väldigt bra :( Så kan
10 svar · 4,9k läst
M
Mulan: http://medlem.spray.se/parlugglan/ Fam.Lindgrens hus finns att beskåda...
2 svar · 1,2k läst
P
paso: [citat] Antar att ni bygger något av Ugglan husen för normalt ingår ASSA 2000 i dörrar och fönsterdörrar i LB-hus. Fick i veckan själv veta att det inte ingår låsbara fönsterdörren i Ugglan serien och har mailat marknatschefen på LB för att få en kommentar om de är seriösa eller inte i fråga om lås, återkommer om jag får något svar.
11 svar · 8,7k läst
A
annuh: Hejsan YA, vi håller precis på och tittar oss omkring på olika hus och hustyper. Vi har verkligen fastnat för Det sagolika huset. Det har precis det vi vill ha och undrar om du kan berätta mer om fördelar och även nackdelar med huset. Vad är det man ska tänka på? Vänliga hälsningar Anna Maria
5 svar · 1,2k läst
U
Ulle-Bella: Tack för alla kloka svar. En måste ju fråga när en inte förstår!! Källare vill vi inte ha så då får det bli torpargrund. Mvh Ulle-Bella. :)
6 svar · 6,9k läst
M
MarikaS: Har någon erfarenhet av Nordiska Kvalitetshus, och framför allt villa Pauliina? Bra, dåligt, pris?
0 svar · 1,5k läst
kalleanka70
kalleanka70: Gällande rubriken kan jag personligen säga = dåligt men det beror på säljkontoret och inte företaget i sig. Kolla gamla trådar om VV innan ni bestämmer er. De gör dock bra hus!
1 svar · 1,8k läst
J
jessi71: Hej! Vi håller nu på att bygga vårt Älsvbyhus Oden och detta är andra veckan. Snart inflyttning! :D Det jag undrar över är hur många byggeckor ni hade och i vilken ordning saker gjordes. Lades golvet sist tex? När lades taket? (alltså takpannorna) Berätta gärna! Tack på förhand! Vänligen Jessica.
0 svar · 1,2k läst
M
malinochjohan: Ja det är ju bara 2 veckor dit så paniken börjar att infinna sig men det går nog bra ;D ;D vi bygger i Nora utanför Örebro
2 svar · 876 läst
M
Miknii: Nu har vi hittat tomt och valt Trivselhus Solvik 603. Lite ändringar kommer att göras i planritningen. Vi har haft kontakt med uppsala kontoret, finns det någon som byggt med Trivselhus nära uppsala och kan ge lite tips. Samt hur har det fungerat med trivselhus uppsala allmänt?? Tackar i förväg...
0 svar · 2,1k läst
S
SannaoAleks: Ska själva bygga Pärlugglan och är nyfikna om det finns bilder på garaget och huset ihopbyggt?
13 svar · 1,6k läst
S
sanne78: hur gick det ?
1 svar · 2,7k läst
S
1 svar · 2,7k läst
M
MatildaSofia: Ok, tack jättebra info. Jag som precis försökte ta bort tråden.. :-/ Hjälper en bekant som flyttar hit från USA att få ett hus så snabbt som möjligt. Tomt är inga problem, men frågan är som sagt hur lång tid bygget tar!
1 svar · 3,0k läst
B
Benny_Steen: [citat] Grannen tvärs över gården har precis låtit göra det på sitt Ä-hus. inga bekymmer. Men det är nog billigare att beställa direkt vid husbygget. kostade oss 39' på vårt mimer 2001
2 svar · 2,2k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.