Tjenare på er!

Har sökt i forumen men inte hittat det jag var ute efter!

Vad är jag ute efter då? Jo, all info man kan tänkas om ovannämnda husbyggare, komma i kontakt med någon som byggt med dem. Allra helst info om huset Tyresö men allt är av intresse!

Tackar på förhand!

PS: Verkar gå snabbare att få svar här i allmänna forumet än på deras eget längre ned på sidan!
 
Hej

Vi skall till och bygga med Karlsonhus. Vi bygger i Stockholm och har ritat huset själva. Erfarenheter så här långt är att det går trögt i Åseda. Vi har haft en hel del väntetid på att få ändringar genomförda på ritningar. Annars tycker jag att vi har blivit mötta på ett bra sätt.

Karlsonhus köksleverantör i Stockholm har inte varit vår "bäste" vän, han tog väldigt lång tid på sig för att sända ner ritningarna till Åseda.

I väntans tider.
 
Lunda skrev:
Hej

Vi skall till och bygga med Karlsonhus. Vi bygger i Stockholm och har ritat huset själva. Erfarenheter så här långt är att det går trögt i Åseda. Vi har haft en hel del väntetid på att få ändringar genomförda på ritningar. Annars tycker jag att vi har blivit mötta på ett bra sätt.

Karlsonhus köksleverantör i Stockholm har inte varit vår "bäste" vän, han tog väldigt lång tid på sig för att sända ner ritningarna till Åseda.

I väntans tider.
Tackar för svaret!

Har ni någon koll på vad kvm-priset kommer att landa?
Kommer ni att använda deras standard prylar vad gäller kök och motsv? Om ni inte gör det, hur mycket har ni kunnat dra av på totalpriset?

Många frågor...!
 
Vi hamnar på ca 14.000 / kvm (hus + entreprenad).

Vi har valt bort vitvarorna, avdraget motsvarade kostnaden för att köpa samma produkter på en WEB butik. Köket valde vi att ha kvar, bra rabat hos Ballingslöv.

Idag fick vi frågan vart vi skall placera golvvärmecentralen, det börjar bli väldigt konkret nu ....

Om du har fler fågor så hör av dig.
 
Blir avundsjuk på dig.... och passar samtidigt på att tacka för svaren! Kommer inte på några konkreta frågor just nu, men räkna med att jag återkommer! ;D
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.