1 854 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Stomrest Götenehus möjlighet till eget arbete?
Hola
Vi håller på att titta på en tomt som Götenehus förmedlar. Vi kommer förmodligen inte klara att köpa huset nyckelfärdigt (i alla fall inte om vi vill ha vår standard) utan hoppas på att spara en slant på att ta in hantverkare själva och sköta den delen.
Är det någon som har erfarenhet av detta? Går Götenehus med på att bara sälja huset torrt (bara stomrest), vad jag förstår så är deras koncept att sköta totalen?
Vi har kontakter och båda vi jobbar inom byggbranchen så pålitligt folk har vi redan. Frågan är om det är ok med Götenehus och om man sparar något på det?
Vad tror ni?
Vi håller på att titta på en tomt som Götenehus förmedlar. Vi kommer förmodligen inte klara att köpa huset nyckelfärdigt (i alla fall inte om vi vill ha vår standard) utan hoppas på att spara en slant på att ta in hantverkare själva och sköta den delen.
Är det någon som har erfarenhet av detta? Går Götenehus med på att bara sälja huset torrt (bara stomrest), vad jag förstår så är deras koncept att sköta totalen?
Vi har kontakter och båda vi jobbar inom byggbranchen så pålitligt folk har vi redan. Frågan är om det är ok med Götenehus och om man sparar något på det?
Vad tror ni?
Hola bandola. :
Vi har haft mycket kontakt med Götenehus och vi är i samma situation som er, ska bygga mycket själva och med hjälp av kontakter.
Det är inga problem att köpa hus stomrest av Götenehus även om det inte är det första de nämner.
Det är bara att fråga efter byggsats pris och pris på stomresningen.
Fast det är igentligen väldigt lätt att sköta stomresningen själv om man har några bra snickare.
Jag har stomrest två hus tidigare med och till mina äldre bröder och det har inte varit några problem. Det går väldigt fort. Det var byggsatser från villavarm och det var väldigt bra passning på delarna. Bara att sätta ihop, kanonabra.
Götenehus ska väl ligga i topp när det gäller kvalitet så det borde vara ännu bättre passform på delarna.
Häls Niclas
;D
Vi har haft mycket kontakt med Götenehus och vi är i samma situation som er, ska bygga mycket själva och med hjälp av kontakter.
Det är inga problem att köpa hus stomrest av Götenehus även om det inte är det första de nämner.
Det är bara att fråga efter byggsats pris och pris på stomresningen.
Fast det är igentligen väldigt lätt att sköta stomresningen själv om man har några bra snickare.
Jag har stomrest två hus tidigare med och till mina äldre bröder och det har inte varit några problem. Det går väldigt fort. Det var byggsatser från villavarm och det var väldigt bra passning på delarna. Bara att sätta ihop, kanonabra.
Götenehus ska väl ligga i topp när det gäller kvalitet så det borde vara ännu bättre passform på delarna.
Häls Niclas
;D
Kanon
Vi ska träffa dem snart och det känns som man vill veta innan.
Det känns väldigt ambitiöst att resa själva men egentligen har du nog rätt. Man sparar väl en hel del antar jag. Även om vi tar in snickare själva så lär det bli billigare än om Götene gör det. Dessutom vet vi vilka som arbetar på vårt hus.
vad skulle hända om det diffar någonstans? Ansvaret måste väl ligga hos leverantören, Götenehus? Antar jag...
Vi ska träffa dem snart och det känns som man vill veta innan.
Det känns väldigt ambitiöst att resa själva men egentligen har du nog rätt. Man sparar väl en hel del antar jag. Även om vi tar in snickare själva så lär det bli billigare än om Götene gör det. Dessutom vet vi vilka som arbetar på vårt hus.
vad skulle hända om det diffar någonstans? Ansvaret måste väl ligga hos leverantören, Götenehus? Antar jag...
Ja, det är där skon klämmer för oss.
Vi vill att ansvarsfördelningen ska vara bombsäker och vattentätt!
Hur har ni som haft delentreprenad eller gjort stora delar själva gjort?
Vi vill att ansvarsfördelningen ska vara bombsäker och vattentätt!
Hur har ni som haft delentreprenad eller gjort stora delar själva gjort?
Klicka här för att svara