Hustillverkare
Beemer: Vi bygger med Modulenthus. Än så länge är allt porffessionellt skött och vi känner oss trygga. Bra dialog med säljare och allt flyter på som det ska. Kan givervis inte ropa HEJ ännu då det är ett tag tills huset ska komma. /Björn
bjornmarie: Tack för era svar. - Nej vi har inte varit inne i en smygehamn, inte sett några bilder heller, så dela med er om ni har några...
muppen: Denna tråd har flyttats till [link=http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=kontakt;action=display;num=1128681152;start=0]Socialt & projekt[/link] av Marlene Eskilsson.
ulan: Härligt Ricky!!! Det var goda nyheter. Var chockad ett tag :o
Ullisojonas: [citat] Yepp! Fast andra gav bättre villkor... :D
carlssoni: AA 05, alltså de allmänna villkor som Svensk Trähusindistri kommer att ha som villkor vid leverans av monteringsfärdigt material, håller nu på att slutdiskuteras mellan trähusindustrin och Konsumentverket. Det har talats om att villkoren bl.a. skulle innehålla en klausul om att en del av köpeskillingen skulle få innehållas viss tid. Att knyta detta till slutbesiktning torde nog vara
Jessa: Ja jag vet att det är sämre u-värde på dessa fönster men de är mycket snyggare ;D
Ellinors: Blev väldigt nyfiken på detta hus, är det någon som har några erfarenheter? :o http://aob.otark.com/
jonake: Vi betalade 777 225 kr för gärdsjö exkl. grund. Då hade vi valt bort Brahus kök, badrum och värmepump inkl ventilationssystemet. Men lagt till extra skivor (OSB) på innerväggar (+20000) samt bytt ut deras standard dörrar mot en dyrare sort (+11000). Vi valde även bort det utskjutande taket över altandörrarna på baksidan (-12500) Totalt hamnar vi på ca 1 700 000 kr för färdigt hus.
Riper: Lyckan-serien är A-hus sätt att erbjuda ett billigare alternativ. Man har sparat in på väggtjocklek och använt enklare/billigare lösningar i största allmänhet. Utrustning/prisläge har jag ingen större uppfattning om men en okvalificerad gissning skulle kunna vara att ett standardinrett Lyckan 3 nf skulle kunna landa på runt 1,5 (inkl grund exl tomt+VA). Ring A-hus och kolla. Har tittat
magnus100: Någon som byggt ett Solvik 210 eller har varit inne i ett sånt hus? Intresserad av bilder om någon har det.
ordain: Hejsan! Vi har varit och tittat på huset och funderar på att bygga ett sådant, dock med ganska många förändringar. Jag håller med övriga talare om att de inte riktigt drar nytta av den stora byggnationsytan. Tydligen håller de själva på att ta fram en alternativ planlösning också. Huset är väldigt fint tycker vi och vi har tagit en hel del bilder både in och utvändigt och har
Severus: Götenehus har flera läckra funkishus. Tingsholm är ett vi funderar på. 153 kvm. Kostar strax under 2 mille nyckelfärdigt i standardutförande. (exkl. tomt förstås) ;)
FamLindgren: Hej har tyvärr inte kunnat svara tidigare pga sjukdom och dyl. Lite svar: Hus + tillval har gått på ca 1.776.000kr har jag för mig. Duschvägg= inrbad Niagara Badkar= Svenska badkar, Gemini mini Betongplattorna kommer jag inte riktigt ihåg vad de kostade egentligen men vi betalade ca 14.000 för båda men enligt uppgifter så kostade de egentligen mer, säljaren hade gett oss fel pris.
Milli: Hej! Villa växa från Myresjö är rätt billiga (har ej exakta prisuppgifter) 1 1/2-plan med oinredd övervåning. Lycka till! :)
Caesar: Vi använde Tommy Larsson Consult till en besiktning av ett hus.Han verkade seriös och noggrann(men lite dyr?).Blev även rekommenderad Tommy Svensson av vår "bankman".
GIP: Hej Peppes! Vi hoppas få ett Sandhem klart vid ungefär samma tid som ditt. Vi är dock mycket frustrerade över den långa handläggningstiden. Alla våra tillval var klara i december. Trots det har vi fortfarande inte fått något slutpris. Skandal tycker vi. Den som väntar på nått gott...... ;) Hoppet finns kvar. Vore kul att höra andras erfarenhet kring handläggningstider mm.
paso: Hussvalan är en ny husmodell som släpptes denna månad så det finns nog inget byggt.
Micke_1: Någon som byggt eller håller på att bygga Ärlan 38? Bilder? Info? Med mera. Finns det något i Stor-Stockholm? /M ;D
Chrilla: Denna tråd har flyttats till [link=http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=fritidshus;action=display;num=1113399852;start=0]Fritidshus[/link] av Marlene Eskilsson.
Mia_D: Hej! Vi byggde ett Björken i höstas och har nu bott i huset i 4 månader ung. Vi trivs jättebra och kan varmt rek H-vad. Visst fick vi kämpa med en del frågor som alla andra byggare, men i det stora hela har vi fått ett fint hus på utsatt tid, och för en peng som är acceptabel. Vi fick ge 1.050.000 för huset i standardutf exkl grund och inredd öv. Vi valde dock att ta med öv och fick
jeston: Hallå alla houselovers, är det någon som har byggt elller bygger Ägir och har några bilder att dela med sig av? och synpunkter på det huset. :) hejsålänge!
Milli: Hej! Någon som byggt onsalavillan Björkvik? Eller har prisuppgifter på den? :) :) :)
prinsessan: Edsviken är en favorit...dock lite för stort för oss så Tylösand kändes mer rätt. Tycker man Edsviken har liten och trång övervåning ska man inte välja Tylösand.
flundra: Eftersom jag själv snart skall bygga ett Vimmerbyhus så vet jag att de inte har totalentrepenad. Med andra ord så har jdu själv ett ansvar i valet av entrepenad och dessutom kommer du att få ta del av deras lägre priser. Vi skall själva låta polacker sköta vår entrepenad. Bygger ni i Göteborgsområdet? För vår del skilde det ca 200.000:- i förhållande till svenska hantverkare. Det
therese___: Det finns ett Villa Garbo byggt i Eskilstuna, men det är dock inte något visningshus. Kan dock tänkas att det går att få se det ändå om ni pratar med säljaren, vi var nämligen och kikade på några andra Myresjöhus som byggts på samma gata.