M
MG68: Vi ska bygga ett "Svalan special". Det är i princip två LB-Hus (1 1/2 plan + en 1 plan vinkeldel) som är ihopsatta till ett. Planlösningen är helt omgjord med bla gavelentre. Vi fick arkitekthjälp från början och det har fungerat bra.
12 svar · 1,8k läst
T
therese___: Sök på forumet så hittar ni i alla fall lite info om Smygehamn :D
6 svar · 2,3k läst
B
bimbosorken: Art Nr 536 2.357 000kr Art Nr 537 2.480 000kr Solvik 618 1.895 000kr Solvik 616 1,741 000kr
2 svar · 1,5k läst
A
avraham: jag har själv byggt med anebyhus, se till att du får isolerade innerväggar det är standard hos många andra. anebyhus använder sig av 60mm reglar jämfört med 70mm för de flesta andra.
1 svar · 1,5k läst
H
HusKatten: Hej Vi bygger ett sådant hus nu, det är vi som har sidan länken i inlägget ovan gick till. Vad vill du veta?
3 svar · 2,9k läst
H
hempularen: Ett tips är ju att ta kontakt med husfirmans ledning. Lite neroende på vilken firma det är så kan dom ju vara måna om sitt rykte.
10 svar · 1,9k läst
H
Hawken: [citat] Östgöta Enskilda Bank
23 svar · 5,4k läst
P
pirholt: Jag har nu fått en produktionskostnadskalkyl från Anebyhus (tog 3 veckor, med alla missförstånd). ;) Jag tyckte deras pris var klart konkurrenskraftigt, men den kalkylen baserades emellertid enbart på ett telefonsamtal och ett mail. Som alltid annars hamnar förmodligen kalkylen på ett högre pris efter man personligen diskuterat och gjort de förändringar som man önskar. Jag kan säga
12 svar · 2,7k läst
D
dennifrid: Usch vilket hav av hustillverkare.....och inte blir jag nåt klokare på deras kataloger.......Kan inte bestämma oss. Nu hittade vi vårt favorithus från Sävsjö trähus....det e ju en aning dyra !? Vi vill ju inte komma över 2 milj på bara huset. Sen har vi sett ett trivselhus oxå...... skulle gärna höra era åsikter "hjälp önskas"..... ;D. Vi har tänkt oss ett nyckelfärdigt 1 plans
0 svar · 1,0k läst
I
isostar: Jag bor i ett A-hus Gullholmen och trivs mycket bra. Det är ett trevligt hus. 185 m[sup]2[/sup]. Vi hade inga problem med A-Hus, dom har byggt ett bra hus. Det hänger mycket på entreprenörerna hur bygget går, det är inte alltid så lätt att vara byggherre. Vår snickare är bror till försäljaren på A-hus. Snickaren höll i samordningen på byggplatsen, och det flöt på bra. Huset står
3 svar · 1,6k läst
F
fridasven: Här har ni en till som har bott i vår S-villa i en månad nu och vi kan inte säga annat än att vi är kanonnöjda med allting.. ;D Så nu sitter vi och planerar tomten och allt sånt, ska bli såååå spännande.. Ha det gott =)
62 svar · 11,3k läst
D
dirren: hej jag eftersöker Bygghandlingar och byggnadsbeskrivning på ett hultfredshus från 1979, huset kallades thermohus , och var utrustat med bla 3-glasfönster och värmeåtervinning, extra tjock isolering mm mmm Jag behöver dessa handlingar (kopia räcker utmärkt) för att kunna beräkna husets U-värde (k -värde hette det då) Om någon sitter med detta hemma så är jag mycket tacksam om Ni
0 svar · 4,4k läst
M
malinochjohan: Hej vi håller på att bygga ett Vallsjö hus och vi kommer att landa under 1,5 miljoner. Vi gör allt själva (utom koppla in elen) och på så sätt räknar vi med att spara ca 300 000 kr. Vi bygger ett en-plans hus på 141+35 garage. Våran tomt var oxå billig 10 000+ anslutningsavgifter. Hoppas det hjäpte!! Ha en bra dag Malin
4 svar · 2,3k läst
D
DanielG: Ämnet har varit uppe ett otal ggr... Det är viktigt att kolla upp de montörer som säljaren tänker rekomendera/anlita... avsett husfabrikat! Västkustvillan (huvudkontoret) har i vårat fall varit mycket tillmötesgående och hjälpsamma vid kontakter. Vi får vår villa rest den 24-25 maj... så det börjar närma sig! :-)
3 svar · 3,9k läst
D
DanielG: Aha.. ok det var ni som haft lite otur där utanför Uppsala... hoppas det reder ut sig!
8 svar · 2,5k läst
S
saren2: Vi bygger ett Dalby 2 och är nöjda med Modulent och huset, men det är lite värre med en del folk runt omkring.
4 svar · 3,6k läst
U
ulle75: Toppen tack :D /Ulle
2 svar · 1,4k läst
A
AAA: [citat] Det enda fel jag kan se att Trivselhus gjort här är att de sålt en Garbo försäkring. Som vanligt har Garbo inget ansvar. Såg i ett annat inlägg (i samband med Sverkers program om golvvärme och parkett) att Garbo inte försäkrar golv. Tydligen försäkrar dom inte tak heller. Undrar om dom försäkrar väggar... Den här diskussionen hör nog egentligen hemma under försäkringar.
12 svar · 4,0k läst
U
Ulle-Bella: Hehe, där fick dom, Eriksson! Snyggt passat! Heja Älvsbyhus! ;D :D ;D
24 svar · 2,8k läst
T
thomasd79: tror inte det hjälper för det luktar efter hela sidan på huset! funderara på om det hjälper att flytta den så nära nock som möjligt. tror ni det hjälper?
4 svar · 1,4k läst
S
sanne78: vi har just ett höner sen ett år tillbaka.. vi har kupan på baksidan. som enl ritning. dock kunde våra byggare satt kupan på framsidan. det hade inte varit några problem för dom(enl dom).. dock kankse är det så att säljaren inte har koll på detta.. ;)
7 svar · 3,1k läst
M
muppen: Vi fick en ordentlig rabatt för att vi bygger på vintern, snickarna har mindre att göra så de var bara glada.Inga problem utom att de frös lite, gjutning går bra om det inte är mindre än minus 5 och det är torrt i luften, ingen risk att det blöts ner nåt (I Norrbotten på vintern är det inte regn) se bygget på http://www.xn--stjrnholm-x2a.se/ MVH Göran
1 svar · 3,7k läst
A
annaper: Hej! Stomonterad Domherre kostar 1 760 400 NNF Domherre 2 104 800 NF Domherre 2 264 000 Priserna är från Västmanland April-05 Utöver detta tillkommer tomtpris, anslutningsavgifter, lagfart , Pantbrev, Kvalitetsansvarig, Byggel och troligen extra kostnader för markarbete. // Anna
2 svar · 2,1k läst
M
muppen: Flytta till Sävast, större tomter, lägre kommunalskatt, valfritt hus att bygga...10 min väg till Sunderbyn. MVH Göran http://www.xn--stjrnholm-x2a.se/ Skriv gärna i gästboken
7 svar · 1,5k läst
R
rogers: kolla www.besta.se Mvh Roger
1 svar · 2,2k läst
N
niclasella: Hej Verran. Nu blev vi lite nyfikna. Vilka två är det som återstår för er och varför valde ni dessa två. Vilka av dessa fyra var billigast. Nyfikna häls Niclas & Ella ???
10 svar · 7,6k läst
B
Beemer: Tack Kire! Det är precis det jag menar... Skumt. /Beemer
1 svar · 2,5k läst
B
bimbosorken: var i knivsta bygger ni ?
2 svar · 1,5k läst
L
lnu: [citat] - På trivselhus hemsida finns i bildgalleriet under  "strand och villor" en massa bilder på hus med träpanel i TH:s nya nyfunkis/new england/skärgård-stil. Dessvärre är de flesta liggande och vita. Men varför inte kombinera stående och liggande panel? Eller olika färger? [citat] - Om inte annat kan man använda spontade brädor. [bild]
13 svar · 6,2k läst
A
aiskylos: Inte personligen, men ett hus i området byggs av Flexivillan. Ser bra ut, och vad jag hört av husägarna funkar allt fint. Skickar du mig ett privat meddelande kan jag vidarbefordra din mailadress till dem.
1 svar · 1,6k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.