Hej, jag och min fam. har varit runt och tittat på många olika pågående hus projekt runt om i Nord Västra Skåne, för vi valde mellan Götenehus, Eksjöhus, Vårgårdahus
På ett flertal av husen som vi har sätt på som är under byggnation, har det visat sig att Götenehus inte har några Svenska byggare :-/, förutom en person i Helsingborg som står för företaget ???. Det var nästan ingen som kunde Engelska utav killarna :-[.
Ursäkta ordvalet, men det är en jävla röra på deras arbetsplatser, i ett hus fick vi lov att gå in i killarna var trevliga och glada, men det var sängar lite här och där på en vägg var det matfett efter matlagning och det luktade inte så trevligt kan jag lova.
Vi har inget emot att det är snickare, men inte f a n skall bo i kundernas hus! Några av killarna var inte ens snickare i sina hemländer. Det vara fina jobb som många utförde, men ingen hade rätt utbildning för kakel och klinkers, och det tycker jag är skrämmande att Götenehus låter detta fortgå !! Vi kollade upp Helsingborgs byggare och det visade sig att han har gått utbildning för våtrum, men det har inte alla som utför arbetet gjort :-[.
Det är som om jag tar körkort och låter min man köra bil bara för att jag har körkort.
Men tydligen så struntar Götenehus i att följa försäkringsbolagens anvisningar mm mm.
Vi talade med Garbo försäkrings männen i Skåne och det var flera som är mycket kritiska till hur allt på dessa byggen bara kan fortgå ???.
Det visade sig inte vara bättre än att Helsingborgs byggaren även numera säljer Götenehus i Helsingborgs området det gick enligt Götenehus huvudkontor inte att köpa av annat kontor >

>

>

Detta var droppen !
Från en Fam. Som var 95% till att välja Götenehus men ville ha svenk talande snickare som kan läsa ritningar på svenska, men ville inte ha med Helsingborgs kontoret att göra och det gick inte :-X