Hej!
Vi har köpt en tomt i Tyresö och står nu och väger mellan Götenehus och Trivselhus. Har du erfarenheter eller hört andra som byggt med dem i Stockholm?

Båda verkar kompetenta när man träffar dem men vi vill gärna höra både bu och bä om våra framtida husbyggare.

Vi bygger med Trivselhus i Nacka och har än så länge enbart positiva saker att säga. Vårt val stod också mellan TH och Götenehus men föll slutligen på TH pga att de presenterade ett hus som passade oss perfekt.

Vi har vänner som byggt med Götenehus, också här i Nacka, som varit väldigt nöjda. Jag tror att Götenehus och TH är ganska likvärdiga både vad gäller kvalitet och pris.

Vi har blivit mycket bra bemötta på Trivselhus Stockholmskontor, men blev det även hos Götenehus...

Gjorde inte valet lättare va?!
Lycka till! Har du några frågor angående TH, skall jag försöka svara.

Cissi

Hej

Jag kan varmt rekommendera Trivselhus säljare Bo Sköld på Sthlms-kontoret. Han slår alla andra säljare med hästlängder vad det gäller ärlighet och snabbhet.

Nu valde inte vi Trivselhus ändå, men så som det börjar utveckla sig med den husfirma+entreprenör vi valt så ångrar jag det idag.

En nackdel är väl kanske att TH är lite dyra och jag kan ej avgöra om de är värda priset. Man brukar ju iofs få det man betalar för.

/Klein

Ja, som Klein skrev så är Bo Sköld toppen! Rekommenderas varmt.

Cissi

tack för alla synpunkter, fantastiskt att så många är så engagerade och generösa med tips.
vi har nu ett finalrace mellan götene och TH. priset verkar nästan helt lika, även om kvaliteten på inredning (dörrar, golv mm) verkar högre på TH.

är det någon som lyckats förhandla ned priset på huset alternativt fått några tillval eller annan fasad på köpet?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.