N
NicklasWall: Tack! Leråker är bara förnamnet. Det är väldigt lerigt kring huset. Dock är de närmsta metrarna ganska torra där det är utfyllt med sand och grus. När det gäller byggarna hade vi en tanke att fixa fika och mackor men det blev aldrig av p g a att det var så mycket att göra. De fick med sig en kasse med fika på hemvägen sista dagen. Men hur som helst tror jag det är uppskattat.
8 svar · 3,8k läst
·
team31
team31: I vårt fall tog avstyckningen ett halvår samt bygglovet runt ett år! håll ut! :-X
3 svar · 2,5k läst
T
Teta: http://guldsmedsgarden.spaces.live.com/
6 svar · 9,8k läst
A
abbe_: Länken som lillen refererade till http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=33110/1#1 /Abbe
3 svar · 2,4k läst
L
Lars_och_Maria: Har lite funderingar på att bygga antingen Sandhamn eller evt Mölle med A-hus. Någon som har byggt Sandhamn? Skulle bli jätteglad om vi fick ta del av lite bilder. Erfarenheter av A-hus och dess standard? Priser? Mvh M o L
0 svar · 1,3k läst
E
EoJ: [citat] Bekanta bygger med Bodomhus i Borås, svensk entreprenör med polsk arbetskraft och byggmaterial, huset inte klart ett årt efter utlovad inflyttningsdag... Allt tar tid, mest pga långa leveranstider, de skickar inget förrän de har en lastbil full....
1 svar · 1,2k läst
K
Kosmos: "Just älvsbyhussäljare brukar ha egna markentreprenadföretag som dom erbjuder att utföra dom jobben men dom lämnar ofta bara ett fast jä...ligt högt pris, i Malmö är det priset för närvarande 350.000:- oavsett om allt är hur enkelt som helst. Så ett tips där är att ta in pris från utomstående markentreprenadföretag." Instämmer i ovanstående.. vi betalade ca 85000:- för våran
9 svar · 2,2k läst
K
Krumeluren: [citat] Du ställde samma fråga i en annan tråd för några dagar sedan och svaret fanns redan då i inlägget omedelbart före ditt inlägg :) Men kan väl ta länken igen: http://www.villabyggaren.se/ Finns överraskande många snygga bilder på Eksjöhus, både exteriört och interiört på dom sidorna. Annars tycker jag hustillverkarna i allmänhet är förvånansvärt sparsamma med bra
1 svar · 1,3k läst
F
Fidde_jkpg: Hej, Vi ska bygga på Hisingstorp i Jönköping. Lite svårt att jämföra priserna då vi gjort en massa ändringar inser vi nu... Men hus inkl tillval (ca 300000), kakling (90'), klinkers, inv och utv målning (127') hamnar på runt 2.4''. Har för mig att grundpriset var 1953' innan tillval och rabatter.
17 svar · 6,5k läst
·
P
Paddington: Tack så mycket!
10 svar · 1,6k läst
S
Skansk_nybyggare: Tack för tipset. Jag ska låta dem komma med en offert...
12 svar · 932 läst
L
lk73: Tänk också på att golvbrunnen måste fästas nogrannare när det är klinkergolv istället för våtrumsmatta. Med ett styvare golv måste brunnen sitta ordentligt fast. (känner en som fick vattenskada 1 år efter nyrenoverat badrum pga dåligt fastsatt golvbrunn)...
4 svar · 2,5k läst
HM
HM: Vi bytte säljare hos Myresjöhus. Vi hade i och för sig inte kommit så långt med den första säljaren, men vi kände att vi inte ville gå vidare. Vi tittade mycket på andra husleverantörer, men återvände ändå till Myresjöhus och det hus vi sedan bestämde oss för. Då ringde vi upp en annan säljare hos M-hus och berättade som det var att vi haft kontakt med en annan person men att
3 svar · 1,1k läst
S
skogstomten: Tja vad smka man säga. Rejäl isolering är aldrig fel eftersom man alltid kommer att ha nytta av det i framtiden. Riktiga kvalitets tre glasfönster som går att "svänga runt" och gärna öppningsbara överallt. Då ser dom likadana ut från utsidan och är lätta att putsa. Aluminiumklädda fönster och Falu rödfärg utvändigt är mycket enkelt, smidig och billigt vid framtida ommålningar.
1 svar · 2,3k läst
G
gosein: Varför gjorde du om? Det ska välfunka att blanda systemen. Pratade med en rörfirmaigår om det. Dem vill dra tvårörs på övervåningen.
2 svar · 2,7k läst
J
Jimmy_Andersson: Vi har just byggt ett Lamhult och är supernöjda! Vi valde att inreda insidan själva, man bör tänka efter en hel del innan man ger sig in på det, vi har haft huset i 2 mån nu och tog 2v semester när vi fick huset, ändå jobbar vi konstant och är ca 70% "klara"...+ att vi fått en hel del hjälp av släkten. Vi har inrett själva och de saker vi inte tycket om har vi kunnat fixa, vaför
7 svar · 4,7k läst
S
Sylvester: Jag är övertygad om att de har fullgod kvalitè. Det skulle vara svårt att sälja hus för miljontals kr som är skräp på denna konkurrensutsatta marknad. Fast visst skiljer det säkert mellan tillverkarna. Jag vill tro att de lite dyrare fabrikanterna är mer gedigna än lågpris alternativen.
1 svar · 3,6k läst
P
Paddington: tack för svar. Jag som ändå är oviss :-) i denna djungel undrar om tak/väggar/golv som du beskrivit - är bra?
3 svar · 8,3k läst
K
Krumeluren: [citat] Jag syftade förstås på att agenterna är "mer löst knutna" till Eksjöhus än de fast anställda säljarna, inte att det finns både hårt och löst knutna agenter. :D Att inte de fast anställda säljarna har någon grundlön alls stämmer inte med vad jag fått veta. Men är du så säker som du låter har jag kanske missuppfattat saken... :-/
31 svar · 11,7k läst
anderton_swe
anderton_swe: Vi ska ha träpanel. Puts är hur snyggt som helst men i området där vi bygger måste huset vara i trä enligt stadsplanen samt ha rött tegeltak. Tror att puts skulle kosta en 200 000 extra på lilla herrgården.
4 svar · 3,3k läst
M
MaMo: Är det någon som har erfarenhet av Designvillan? Vi har hittat 2 hus på deras hemsida som verkar intressanta. 1 1/2 plans Villa Arkitekt och 2 plans Villa Ekonomi.
0 svar · 1,0k läst
S
Saharah: Hej bark! Tack för prisuppgiften, låter inte så "farligt" tycker jag! Hoppas ni blir nöjda med ert hus!
4 svar · 1,6k läst
S
Sylvester: Bara att PM:a mig om det är något mer du undrar över. Skickar bilder om en vecka eller två. Påminn mig om det inte dyker upp några bilder.
15 svar · 6,5k läst
S
SaT: Har tyvärr inte något svar på din fråga. Har själv tittat på det huset, mycket fint! Jag hittade ett annat med lite samma stil, http://www.rorvikshus.se/ --> våra hustyper --> Äpplet, traditionella hus. Bläddra ner lite, så finns det ett som heter Oskar. Om du skulle vara intresserad ;)
2 svar · 4,1k läst
P
prickigtparaply: 15 veckor för Egna Hem tycker inte jag är speciellt låååång leveranstid. Beställer man sitt hus denna veckan så får man ut det i vecka 11 nästa år, dvs mitten av mars! :) Men då gäller det ju att man vet exakt vad man vill ha i sitt hus för att kunna beställa huset. ::)
3 svar · 2,2k läst
P
prickigtparaply: [citat] Standarden i husen är ju detsamma i hela landet. Sen kan det ju variera från säljare till säljare vad dom väljer att lägga med som "sin egen" standard när dom ger ut priser. Men när säljaren gör en offert så hämtar han ju hem ett "standrad" hus från säljprogrammet i Eksjö, och där finns alltid den ursprungliga standarden.  ;) Sen gör man ju sin "egen standrad" på sitt
15 svar · 4,4k läst
E
elias8: Vi var på Marbodal i Tidaholm och fick utmärkt service. Trevlig och med klara besked.
16 svar · 7,6k läst
lakritstrollet
lakritstrollet: [citat] förväntad produktionskostnad på ett basic 4 är 1460, och klar övervåning är standard även på det. takkupa går på 35 tkr så 1,5 mille för ett tämligen välutrustat budgethus känns svårslaget..och då är basic 4 något större än lyckan 5.
5 svar · 1,8k läst
Suzz
Suzz: Spännade! Vi håller för fullt på med vårat hus, en breddad Lövsångare. [bild]
4 svar · 8,2k läst
·
H
husloppan: freddan. Vilket hus är det? Är det inte dyrt att frakta till sverige?
20 svar · 14,2k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.