C
ClaJe: Vet att Modulent kan fixa sutterängplan på ett urval av deras hus, Atmosfär, Dalby, Lidingö, Allegro och Duett. Hjältevadshus har också sutterängshus, deras pris är något lägre än Modulent. Lycka till i husletandet! Värsåsvillan har också några riktigt trevliga sutteränghus.
8 svar · 10,9k läst
S
snickar_jonte: Det allmänna intrycket vi fått av möjligheterna till att pruta på själva huset, är att det är högst ovanligt att hustillverkarna sänker sitt pris på själva huset, det är dock fullt möjligt att få med en braskamin eller extra kök när man diskuterar tillvalen. Vi har själva fått väldigt varierande "rabatter" som varierat från 12000 upp till 150000kr. Det viktigaste är ju trots
1 svar · 2,6k läst
Rutger
Rutger: Hej landle! Hur går det med bygget? Är det lungt nu över jul och nyår? Gör ni något på egenhand eller har ni valt fiskarhedens åtaganden? Hur lång tid har ni beräknat att bygget ska ta? Vi är själva intresserade av fiskahedens villa Tranan som vi tänkt ändra lite i planlösningen på.
5 svar · 2,3k läst
J
JAVILLHAVILLA: jag har målat massor med animonhus just i mollösund
1 svar · 1,1k läst
A
Anders1: Hej! Vi är en familj som börjat att fundera på att ev bygga ett timmerhus. Jag har letat runt lite på nätet och hittat lite tillverkare. Jag såg lite fina hus från en firma som heter taruman verkar som dom tar husen från ryssland, min fråga är om det finns nån som har ett hus från dom och hur det fungerade med samarbetet osv. Jag tar gärna emot tips om andra tillverkare med, Anders :)
0 svar · 683 läst
J
jallesvensson: Glömde berätta att vi var och kollade deras nya visningshus Villa Trofast i Fjärdhundra förra helgen huset var verkligen trevligt
1 svar · 1,6k läst
C
camanda: [citat]   Nej, det är ett 1 1/2 plans. Camanda
9 svar · 2,1k läst
D
dyveke: Oj, det låter väldigt snyggt det du beskriver. Vi är inte heller så mkt för allmogestilen, därav mina frågor. :) Jag har lagt upp min e-mail på knappen nedan, du kanske kan maila lite bilder?
14 svar · 4,6k läst
·
Constructum Domus
Constructum Domus: Vi valde golvvärme i hela huset. Det är precis som andra skriver jätteskönt att slippa radiatorerna. Sedan fixade vi elektrisk komfortgolvvärme i hall och badrum för att kunna ha det varmt där även när vi inte vill ha den vattenburna värmen på.
3 svar · 1,5k läst
F
Fibbe: Det var ett tag sedan den här tråden var aktuell, men skulle vilja veta om ni valde ett Dekorhus och funkar det bra?? Vi titta bla på dom.
9 svar · 4,0k läst
C
Cliff: Brevik ca 2 miljoner i Småland!!!
7 svar · 6,9k läst
C
carro81: Hej! Har fastnat lite för detta hus och undrar om någon byggt med dem? Är intresserad av ett hus ur kategorin populära vid namn Eknäs, huset är inte från serien favorit som är deras "lågprishus". Någon som byggt med dem och vad har eran totalkostnad blivit? Behöver inte vara just den modellen vi har tittat på men skulle vilja veta på ett ungefär. Har ni haft hel entreprenad eller
0 svar · 834 läst
S
Sanoj_lidatorp: [citat] Kolla så att någon vet var nyckeln till huset finns... Vi hade vår besiktning häromveckan och då var nyckeln borta (troligtvis snodd, då den var borta till grannhuset också). Jag och min sambo, entreprenörerna, hustillverkarna samt besiktningsmannen stog utanför kl 08,00 i snålblåsten och kom inte in  :o ...Ny besiktningstid i Januari  :-X Låset fick senare under dagen
2 svar · 3,3k läst
B
Bubi: Jag undrar om det finns någon som har någon erfarenhet av företaget Sverigehuset? Utrustningstandard, prisnivå, utförande, kundrelationer m.m.?
0 svar · 1,6k läst
F
Frosobo: Vi köper en byggsats av EkoHus. Planlösningen har vi tagit fram själva för att huset ska passa vår tomt och våra behov (fem relativt stora sovrum, vardagsrum, kök och balkong mot entresidan) - det har blivit ett tvåplanshus (mansardtak) med total boyta på 166 kvm. Byggsatsen är utan vitvaror, sanitetsporslin, golv och uppvärmning (vi satsar på fjärrvärme). Priset hamnade på 756
2 svar · 4,6k läst
volvo
volvo: [citat] Japp! Min åsikt också!
3 svar · 7,9k läst
LEO74
LEO74: Tack!! När vi pratade med Rörvikhus verkade dom seriösa, men vårat val föll på ett lokalt företag JB Villan! //LEO
2 svar · 1,8k läst
S
snickar_jonte: Hej Boston, Har ni lyckats förhandla något på priset eller utrustning/tillval, vi ska ev, skriva med Mjöbäck i veckan och jag är mycket tacksam för de tips du kan ge oss! Svara gärna på mitt IM om du vill, God Jul hälsningar Jonas :D
7 svar · 7,2k läst
I
isabelc: arvidssons verkar bra och billigt deras hus 80+50 verkar jättemysig, ska ringa och höra vad det kostar att få det uppmonterat det är bara priser på byggsatsen. Tack för tipsen puffar för fler.......... Isabel
7 svar · 1,1k läst
G
Grovis: Nej, inget garage med i priset. Priset avser nyckelfärdigt inkl. grund och eget VA. Vi kommer att bygga ett Sundborn där vi gör alla markarbeten själva (väg, grund, kommunalt VA & elschakt), tar en oinredd övervåning samt ett dubbelgarage. Då landar vi på 2.2 milj. Vi tjänar ca 90 000 på att göra grunden själva (sambon är markanläggare). Tipset är att själv fråga runt bland
4 svar · 4,4k läst
fubar
fubar: Det är så med tilluftsdonen att det alltid kommer in samma mängd luft, oberoende hur man ställt reglagen. Det som händer när man minskar eller stänger några don är att mer luft kommer in genom de som fortfarande är öppna. Därför rekomenderas att man har dem öppna för att undvika "jetstrålar", som han som var här och trimmade in värmepumpen uttryckte det.
12 svar · 2,7k läst
G
GreatBuild: Det dom inte levererar pga läckagerisk är själva mudulen med vattencistern inne i väggen. Det dom levererar är att man kan bygga en låda utanför väggen som sticker ut 20 cm i i rummet. Så brukar man ju göra vid tex renovering, men i ett nytt hus ska den i alla fall enligt leverantören IFÖ kunna monteras direkt inne i väggen utan problem. Dom skyller på läckagerisk och att
3 svar · 950 läst
F
Flamingo: ring en säljare och fråga, dem ger er priser
1 svar · 1,6k läst
G
Gtre: de är sant dom har haft lite problem med levantörerna tyvär sen har dom gjort om lite saker som dom inte har tyckt varit bra som panelen på husen som dom bytter ut nu. har kolla på husen live ute o inne min flickvän älskar dom husen men jag vill ha ett hus som inte är coolt 3år :-/ men alla är vi olika ;) man får mycke för pengarna på husen tycker jag.
4 svar · 1,3k läst
·
F
fialottabus: Hej! Vi valde Rolling Stones från höganäs, i den sandfärgade varianten, det fanns även plattor i samma nyans, fast avlånga. Glöm nu inte att golvet alltid ser ljusare ut eftersom det blir kraftigare belyst (lampor är oftast riktad ner mot golvet) mvh fiddeli
9 svar · 7,8k läst
·
pinebar
pinebar: Hej! Kan bara säga att vårt gamla egnahem var 42 m2 på varje våning innan vi byggde ut det. Där fanns på bottenvåningen ett kök på typ 10 m2, hall, litet matrum och vardagsrum samt en pytteliten toalett. På övre våningen fanns en möblerbar hall, två sovrum, ett badrum och en klädkammare. Nu har vi förlängt huset så att det är 70 m2 på varje våning och det upplever vi som
5 svar · 2,0k läst
Robert_Maria
Robert_Maria: Vi bygger också en Mälarvilla och är väldigt nöjda med dem. De har verkligen kunden i fokus.
3 svar · 2,2k läst
F
flyberg: hej. känner till uppsala villan bra jag. har min praktik där å det är möjligt å få husen som man vill. du kan bestämma helt hur huset vill se ut. dom bygger även andra hus modeller än vad dom visar på deras hemsida. du kan gå in på www.narahem.se å få insperation
1 svar · 1,5k läst
V
Viktoria: Är det inte Götenehus du menar?
0 svar · 760 läst
T
tracker: Här är en smidig lösning ! http://www.grundfos.se/web/Homese.nsf/ab34d734e50cd531c1256569004a2b74/8cd11c61778922d6412569530045fba0/$FILE/Sqe.pdf
7 svar · 3,1k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.