S
Sus: Vi har fått en prisuppgift på att bygga Gullranka, nyckelfärdigt, standardval, inkl grund, i Tyresö, på 1 888 200 kr, varav hus (materialsats) 1 022 000 kr. /Sus
1 svar · 8,7k läst
J
J_Blad: Hej, jag och min fru började bygga ett Vimmerbyhus april 2005. Vi bor i Göteborg och köpte då av deras säljkontor i Partille. Vi har inte kommit överens med varken säljkontoret eller huvudkontoret i Vimmerby. Finns mycket att berätta men av de saker som inte fungerar är deras säljkontor. Säljaren kommer inte ihåg vad han lovat eller struntar helt enkelt i att svara på våra frågor.
2 svar · 2,7k läst
M
marianne: Vi är på gång och skall bygga ett Varbergshus under nästa år. Är det någon som har erfarenheter av Varbergshus vad gäller t e x leveranstider, kvalitet o sv?
0 svar · 2,5k läst
S
sanne78: har du V-rummet mot den fina utsikten så begär Låga fönster.!! det fixar Ähus lätt PÅ fabriken.! - ett tillval som ähus har till alla mot en kostnad för den ökade fönsterkostnaden.! INTE säljaren.! Krånglas det ring fabriken.! /manne
8 svar · 7,1k läst
Daniel-GBG
Daniel-GBG: Vi har börjat att planera att bygga ett stomrest hus där vi skall göra så mycket vi kan själva inklusive en del inköp. Nu till min fråga: Hur mycket går det att pruta från hustillverkaren? Var har ni för erfarenheter?
0 svar · 2,5k läst
·
K
klarabella: Vi har träffat killarna på Z-hus och tittat på ett visningshus i Hässleholm, blev intresserad och ville ha en offert. Skickade en ritning av specification av vad ville ha, detta var i maj månad och har ännu inte hört av dom. Så vi valde myresjöhus istället. Det är Finja betong som leverar hus stomen till Z-hus.
1 svar · 6,1k läst
volvo
volvo: Det är oftast uttorkningstiden på betongen som styr det mesta. runt 3 månader efter tätt hus bör man räkna med. (kan variera med temperatur och årstid)
1 svar · 4,4k läst
Mastma
Mastma: Ja det ser jag ju nu att ni har förhöjt väggliv. Kostare det mycket att få till? Ska träffa säljaren igen och kolla igenom innan vi bestämmer oss för vilken firma det blir. Tack för att du vill dela med dig. :)
5 svar · 1,6k läst
team31
team31: Man kan tycka att det är byggarnas ansvar att se till att saker täcks, men lita aldrig på dem. De kan även vara slarviga. Jaga dem emd blåslampa om de inte sköter sig. Det är trots allt du som får problemen när du några år senare upptäcker följderna av deras slarv... Lycka till!
16 svar · 3,3k läst
S
Sylvester: Roligt! Skicka ut en bild ikväll!
1 svar · 2,9k läst
F
fiddeli: Vi fick i somras ett pris på 1,9 för huset helt färdigt utom grunden som ska vara en krypgrund. Mycket pengar för ett hus med krypgrund. Jag tycker att det är ett hus som passar bäst på en tomt där man måste ha entre från kortsidan. Den korridor som blir i huset stjäl ju mycket plats ... Vi tittade även på LBhus ugglan 140kvm och så funderade vi på att pressa in Staffansgården
1 svar · 3,1k läst
T
Tippas: Min erfarenhet är som Robbans det ända som var strul med var det som de svenska hantverkarna gjorde.
7 svar · 2,8k läst
M
mfransso: Vi har köpt ett bollebygdshus som skulle levereras vecka 27. Nu är ju det snart 20 veckor försenat, men vi tar det från början ... Innan vi bestämde oss tog vi referenser, och inte de som bollebygdshus lämnade ut utan egna, allt verkade vara i sin ordning.   Vi hade med oss en skiss på ett hus som vi tagit fram i samråd  med en arkitekt. Det fanns inga problem då, huset såg ju fint
0 svar · 9,3k läst
T
thulebog: Tack för synp på stomrest vs totalentreprenad i föregående inlägg! För egen del, med nyköpt tomt, har jag blivit mkt intresserad av Villa Varm pga följande: +40 cm väggar och flytande golvsystem ger tyst och snålt hus. +förtroendegivande hemsida +marknadsundersökning från 2004 där man hamnade i topp avseende kundnöjdhet. +Därtill ett examensarbete fr Luleå tekniska högskola där
32 svar · 11,2k läst
Robert_Maria
Robert_Maria: Anledningen till att bilderna ser ut som sk.t på hemsidan tills du trycker på "förstoring som du beskriver det är för att du har inställninngen "anpassa bild" aktiverad i dina inställningar. När bilderna först visas är de alltså automatiskt nedskalade av din webläsare, inget hemsidan ska skyllas för Inger. "Förstoringen" är egentligen inget annat än att den visas i den storlek som
0 svar · 1,6k läst
C
ClaJe: Det är spånskivor, lätt spacklade. Så ja du får spackla själv, säkert kan du dock komma överrens med byggarna att göra det "tapetfärdigt" dvs att de spcaklar det så pass att det bara är att slänga upp tapeterna sén. mvh
2 svar · 2,1k läst
A
anno2069: [citat] Min lägenhet är målad utan Microlit och det har inte varit några problem med det, det som däremot har hänt där är att det har blivit sprickor i väggarna men hus sätter sig alltid
11 svar · 2,6k läst
V
Vi-i-villa: Planlösningen är densamma som på vanliga Funkis, med en tillagd vinkel som det är på Lyckan vinkel, alltså ingen större förändring. Tror det var 138 m2 med vinkel. Vi fick information av en säljare, det finns ingen planlösning att se på hemsidan.
1 svar · 3,0k läst
Rutger
Rutger: Någon som byggt nyckelfärdig villa med Fiskarhedenvillan som kan dela med sig av lite erfarenheter? Undrar även om nån som byggt deras Tranan kan dela med sig av lite erfarenheter, bilder och gärna priser?
0 svar · 1,5k läst
peoe
peoe: coolt...
6 svar · 1,0k läst
peoe
6 svar · 1,0k läst
A
Anna_Lilja: Hej! Är det någon som arbetar/har arbetat som husförsäljare som kan berätta om arbetet? Hur arbetar man? Anställd eller egen? Går det att göra det på heltid och leva på det? Mkt helger & kvällar? Tusen tack på förhand!
0 svar · 1,9k läst
B
Barea: Jag blev kontaktad av Modulenthus i dag som har sänkt sina priser. För just Allegro 2 är priset nu 1 745 000 kronor. Men det försvinner en del grejer med det nya priset. Nämligen följande: * Kakel och klinker i badrummet. * Klinker i entrén. * Braskaminen * Nätverket Att kakel och klinker försvinner ser jag bara som positivt. Det är lätt att hitta snyggare kakel/klinker till bra pris.
9 svar · 796 läst
M
marr1977: Vi bygger med Willa Nordic nu, vi har mycket bra erfarenheter från dem. Min frus morbror har även han byggt med Willa Nordic. Entreprenörer i båda fallen har varit LMR och även med dem var min frus morbror mycket nöjd. Själv har vi inte kommit lika långt i byggfasen för att kunna uttala oss. Kika in på trakvista.blogspot.com /Martin
29 svar · 5,2k läst
G
Gomma: En anledning tror jag är att dom större husföretagen gör upphandlingar tex elinstallation och på såvis pressar priserna mellan installatörerna, jag vet att för ett par år sedan betalade ett stort husföretag ca 40 kkr för elinstallationen, som privatperson hade det kostat mig ca 60kkr. /Peter
18 svar · 3,7k läst
A
allinrep: [citat] Du har rätt men när det gäller nyckelfärdigt kan det bero lite på vart i landet man bygger.
14 svar · 7,7k läst
S
skogstomten: Vi fick betala 15000 för att förlänga husbyggsatsen 1,2 m har jag för mig. Så 25000 i avdrag låter vettigt
1 svar · 2,0k läst
A
anna7506: Är det någon som har eller har tänkt att bygga något av dessa hus modeller från Eksjöhus? Dalvik eller Sjärnvik? Vilken pris klass ligger dom i?
0 svar · 3,3k läst
P
Pelle-p: Hej, fundera på ett hus ur Sjödalshus Carl Larsson serie. Är det någon som har ett pris för Kersti (exkl. tomt) eller ett annat hus ur denna serie? Vad jag förstår erbjuder Sjödalshus bara generalentreprenad och ingen totalentreprenad. Hur har det fungerat för er som bygger med detta företag?
0 svar · 2,0k läst
P
Pokemon: Vi köpte ett eget hörnbadkar med massage för 9900kr och såg till att grundkillen flyttade avloppet så att det passade hörnadkaret bättre. Ryggåstaket vi valde till är ju inte gratis men värt varenda krona. Rummet känns mycket större och luftigare. En annan sak vi gjorde var att köpa egna vita profilerade golvlister och dörrfoder istället för de släta eklaserade som ingick. Det
4 svar · 2,3k läst
J
Jenicha: Tack för de fina bilderna på höner, det är mycket lättare att planera och se när man vet hur var allt är... MVH Jenny
9 svar · 5,3k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.