Krumeluren skrev:
Kanske har att göra med att Eksjöhus både har fast anställda säljare (på sina större orter) och mer löst knutna "agenter". Gissningsvis är agenterna i högre grad styrda av provision på det totala försäljningspriset och därför mindre villiga att gå miste om något...  ;)
"mer löst knutna "agenter"? Antingen är man ju agent för Eksjöhus och har ett eget företag, eller så är man inte agent för Eksjöhus.. Något mitt emellan och "löst" finns ju inte!  ;)

Kan meddela att både säljare som är anställda direkt av Eksjöhus och de som är agenter har provision. Dvs det finns ingen som helst grundlön. Så jag gissar att alla säljare är lika sugna på att sälja...  :D


 
prickigtparaply skrev:
"mer löst knutna "agenter"? Antingen är man ju agent för Eksjöhus och har ett eget företag, eller så är man inte agent för Eksjöhus.. Något mitt emellan och "löst" finns ju inte! ;)

Kan meddela att både säljare som är anställda direkt av Eksjöhus och de som är agenter har provision. Dvs det finns ingen som helst grundlön. Så jag gissar att alla säljare är lika sugna på att sälja... :D
Jag syftade förstås på att agenterna är "mer löst knutna" till Eksjöhus än de fast anställda säljarna, inte att det finns både hårt och löst knutna agenter. :D

Att inte de fast anställda säljarna har någon grundlön alls stämmer inte med vad jag fått veta. Men är du så säker som du låter har jag kanske missuppfattat saken... :-/

 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.