Byggahus.se

A-hus Basic

1. B
    Medlem · 44 inlägg

Blåtummen

Medlem
    Är det någon som vet något om A-hus nya (?) serie Basic? Vad jag förstod så är serien ny så det finns väl knappast någon som hunnit bygga ett hus än, men kanske nån ändå vet mer än vad man kan utläsa på hemsidan...

//JB

2. Ella
    Medlem · Östergötland · 409 inlägg

Ella

Medlem

Re: A-hus Basic

Jag vet inte mer än vad jag kan utläsa på hemsidan, och det imponerar inte på mig!

De säger att huset är fullutrustat som standard, men det ingår varken badkar eller dusch... Likaså är dörr i klädvården (i alla fall på någon av modellerna) tillval och det känns snålt. Att det däremot är fullhöjdskök som standard gillar jag, det är det inte alla andra som har!

Hemsidan och broschyren lämnar en hel del i övrigt att önska! Jag hade t ex velat ha en leveransbeskrivning. Utan detta finns det ju inte en chans att själv avgöra om det är prisvärt eller inte.

En viktig sak är t ex hur väl isolerat huset är men det hittar jag inga uppgifter om. Jag blev grymt besviken på Björklidenhus och Allmogehus lågprisserier som har sommarstugeisolering i väggarna... Jag må vara snål, men dum är jag inte ;). Att snåla på isoleringen känns som ett mycket kortsiktigt sätt att spara en slant. Så om A-hus har fullgod isolering även i sina budgethus borde de skriva ut det!

3. lakritstrollet
    Medlem · 40 inlägg

lakritstrollet

Medlem

Hej.

Själv måste jag säga att det låter väldigt tilltalande. Vi letar just nu hus i rätt pris- och storleksklass och det här känns betydligt mer komplett än många andra hus i samma prissegment. Dusch eller badkar, brukar det ingå? Vi byggde ett "normalhus" för en tid sedan men fick inte med duschar för det, blandare och slangar ingår ju däremot och så även i dessa nya Basic-hus.

Vad gäller isolering så står det på hemsidan, titta in på http://www.a-hus.se/basic/index.html. Dock verkar marknadsmaterialet tämligen nytt, och över lag kanske A-hus hemsida skulle kunna bli lite bättre med nedladdningsbara kataloger etc.

4. B
    Medlem · 44 inlägg

Blåtummen

Medlem

Ja serien är så ny så att säljaren i Västerås kunde inte ens ge oss ett grundpris... :surprised:

Ang nedladdningsbara kataloger så fanns det i alla fall. Jag har katalog över basicserien i pdf-format.

/JB

5. B
    Medlem · 7 inlägg

Bearcat

Medlem

Vi bygger deras förra budgethus Lyckan 5 för tillfället och trots en hel del lyxtillval (Takkupa modell bauta, köket omgjort, klar övervåning m.m ) Kostar Basic 4 ändå 100 tkr mer än vårt...

Prisvärt? Nej... :-/

Vårt bygge på www.kallekarr.com Kategori "Husbygget"

Den som vill komma och titta är mycket välkommen! Tjörn, 7 mil norr om GBG.

6. lakritstrollet
    Medlem · 40 inlägg

lakritstrollet

Medlem

förväntad produktionskostnad på ett basic 4 är 1460, och klar övervåning är standard även på det. takkupa går på 35 tkr så 1,5 mille för ett tämligen välutrustat budgethus känns svårslaget..och då är basic 4 något större än lyckan 5.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.