D
dyveke: hej allihopa, vi funderar på att bygga ett västanvind och det är superkul att läsa era tidigare diskussioner! :) jag undrar om det är ngn som vill dela med sig lite mer av bilder, ritningar o sånt? jag vore väldigt nyfiken på bilder i allmänhet och 3D-ritningen i Sketchup samt ritning på den "extra" duschen i synnerhet. MVH dyveke
28 svar · 1,6k läst
limla
limla: Okej, då måste det nog vara lika högt i tak på Ugglan 102 också.. Som jag kan se så verkar 2.40m vara standard i de flesta hus som byggs nu..
2 svar · 1,5k läst
J
Jikad: Vi kommer bygga ett hus som är inspererat av mästergården från Myresjöhus. Dock med en helt annat planlösning. Efter som det är lite eget ritat så den finns inte med på TH hemsida.
4 svar · 3,4k läst
B
Bellahhh: Varför svarar ingen? Någon måste ju ha anlitat dom? :'(
1 svar · 1,3k läst
H
Henkemuff: Tjenare! Byggytan på Lyckan vinkel är 154kvm så det blir inga problem för er. På måndag så kommer vår husleverans. ;) Lämna även in bygglov för altan och dyligt när ni ändå håller på. Det har man gott av sen..
2 svar · 4,8k läst
Robert_Maria
Robert_Maria: Det där var som att fråga "HUR LÅNGT ÄR ETT SNÖRE?". Du nämner inget om hustyp, ett eller två plan, storlek, standard osv. Skulle du kunna precisera dig? ;)
1 svar · 2,1k läst
S
Sweed: Vet någon ett färskt pris på vitlaserad panel i ryggåstaket till en uggla?? Inkl. Virke & Arbete Vad är rimligt?? Tack.....
0 svar · 1,4k läst
fubar
fubar: En nackdel med Ägir, som jag ser det, är att det borde finnas ett allrum till, om man har fyra barn. Och med den planlösningen skulle jag uppleva att alla var i samma rum hela tiden. Kan vara skönt att komma undan Bolibomba och liknande. Vårt hus är luftigt, men ej direkt öppet.
4 svar · 1,1k läst
N
no13: Hej! Vi bygger med Varbergshus en bit utanför Varberg. Bygget startade i oktober, och vi flytter in om 2 veckor. Är mycket nöjd med hela byggprocessen. Har hemsida med bilder från bygget, men den ligger tyvär nede för tiden. Men fråga på bara, kanske jag kan svara på några av dina frågor iaf! /G
3 svar · 3,1k läst
D
Douglas: Hej Vi bygger Trivselhus och är snart färdiga att flytta in, nästa helg! Vårt bygge har samma som Lindhardsen, gått prickfritt måste jag säga, ja förutom lite allmänt småstrul som alltid blir..........men mycket av detta är självförvållat ;) Det strul som varit under bygget med saknade delar och liknande har vår kontakt på TH löst direkt och klanderfritt måste jag säga så vi
7 svar · 1,8k läst
S
Stellemark: [citat] *LER' Joddå--- Det kan hjn men det skulle ta några dagar och ja du vet.. Det är ju så att man vill leka lite ;-)
1 svar · 5,9k läst
F
foken: När jag pratade med säljaren har jag för mig att de låg mellan 1,5 och 1,7 milj exklusive tomt.
1 svar · 2,2k läst
J
jimnor: Hejsan, Vi har kommit till det läge att vi har fastnat för ett hus. Dock vill vi se bilder och gärna ett hus. Är det någon som har bilder på ett Trivselhus 520?
0 svar · 3,6k läst
limla
limla: Uven147: Är det bara takpannor man behöver lägga själv då?
9 svar · 2,3k läst
O
Osten_3: Skall också bygga med Götenehus. Vi kommer att ha 6 st 8/23 fönster och en 10/24 fönsterdörr i v-rum samt 11/23 och 11/23 fönster i allrum. Har inte hört ett ljud om att det behövs en högre klass på dessa fönster. :-/ Jag tror att enda anledningen att byta skulle vara att det blir energisnålare. Kan iof tänka mig att om läget är extremt utsatt för blåst kan det minska risken för
17 svar · 5,4k läst
P
prickigtparaply: Om du kikar in hos Villabyggaren så hittar du några bilder, både exteriört och interiört som är nyligen uppdaterat! :)
1 svar · 4,5k läst
R
rud: Micke06, det vore jättekul att få se bilder från erat bygge. Maila gärna bilder eller skicka en länk om du har de på någon hemsida. :D Spännande!
7 svar · 2,3k läst
A
anno2069: Vi har precis flyttat in i vår pärluggla som är föregångaren till Ugglan 159 Vi valde bort puts då det var så dyrt 140-150 000:- För tillfället håller vi på med garderoberna då vi valde att ställa dem på plats själva för att få golv och målat där de ska stå Vårat totalpris för huset blev 1,7 miljoner med förlängning av vardagsrum, kök till tak, andra innerdörrar mm och
6 svar · 1,4k läst
L
leelir: Sitter i startgroparna för att projektera vårt tilltänkta hus och letar typer och bolag. Just nu är det "Arkitekt-ritat" som gäller och efterlyser därför några erfarenheter från Designvillan. Även andra bolag är av intresse. Skall bygga i Lidköping. ::)
0 svar · 1,7k läst
kungkokos
kungkokos: Kolla Borohus - deras Boro Bas. De går lätt att uppgradera till samma standard som deras vanliga sortiment. Och priset landar på ca 1,5 MSEK för boro bas 176 (oinredd vind) med dubbla takkupor, täljstenskamin och en hel del andra trevliga tillval. Platta på mark ingår i priset. Tycker det verkar konkurrenskraftigt!?
25 svar · 4,3k läst
·
L
lk73: ett 1,5 planshus är egentligen ett 1-plans hus med inredd vind - dvs man få bygga ett 1,5-plan om detaljplanen endast tillåter 1-planshus, förutsatt att det samtidigt inte finns begränsningar för att inreda vinden eller särskilda begränsningar i taklutningar (vanligast 38 eller 45 grader på 1,5-plan). Om plattan blir c:a 50-60 kvm större ~100 tkr mer för ett 1-plan jmf 1,5-plan. Att
3 svar · 2,4k läst
ylven
ylven: Berätta mer, vad är det för problem ni har fått? Även om jag inte ens har hört talas om er hustillverkare, så kanske problemet finns hos andra.
1 svar · 6,5k läst
Snailman
Snailman: Här en svensk artikel med lite ny info: http://www.kuriren.nu/%5CGEN_Utmatning_Noje.asp?CategoryID=2764&ArticleID=1353757&ArticleOutputTemplateID=125&ArticleStateID=2
13 svar · 3,2k läst
P
portello: vi ska bygga i Holmsund vad tycker ni om skidstahus övergripande service och hur säljaren varit mm vilken säljare har ni haft att göra med? alltid lika kul att veta hur andra har haft det vårat hus kommer vecka 6 vi längtar
3 svar · 2,8k läst
F
frys74: Hej på er! Vi har tittat runt länge och väl efter vårt "drömhus". LB-hus Lommen och Tjädern har hittills toppat listan, men nu har jag fått upp ögon för Fiskarhedens Lommen. Har läst vad ni skrivit om företaget i tidigare trådar och det verkar bara finnas positivt att säga om Fiskarheden. Undar om det finns någon som byggt deras Lommen och gjort om garaget till boyta? Bifogar en
0 svar · 7,6k läst
·
L
Loof: Hej - Vi bygger också Ugglan 135 som ska vara färdigt den 18/5. Huset upprättas i Borgholm på Öland och vi är hittills jättenöjda med LB hus. Stomresning är den 25/1 så det ska bli spännande och se det fortskrida. Var inne och kollade er hemsida samt familjen Wellners, tack båda för att ni lägger ner jobb och ger inspiration och tips till oss som inte har samma kompetens eller
30 svar · 6,8k läst
·
S
Stellemark: [citat] Kan bara fylla på med att Golvabia SUGER som golvleverantör.... Har åkat ut för liknand eproblem emd en reklamation på ett golvabia golv i det huset vi köpt för 5 år sedan.. Det bara sköts fram och längre fram med reklamationer... Nu hadee vi tur och sambon satte fyr på ett strykjärn (sladden) som satte ett stort brännmärke i goilvet och försäkringsbolaget bytte GÄRNA ut
7 svar · 3,5k läst
Huskul
Huskul: Har skrivit på ett TH Green Line 741. Finns dåligt med bilder. Ngn som möjligen har foto på det
0 svar · 2,3k läst
LEO74
LEO74: Hej! Vi fastnat för Myresjös hus Kornett, är det någon där ute som har byggt ett sådant? Har ni bilder skulle det vara trevligt att se hus resultat blev eller hur det kommer att se ut! MVH //Leo
0 svar · 3,7k läst
N
nytthus2007: Har läst att Smartstart har kommit med nya hus. Funderar på att bygga ett sådant 2007. Ngn som vet ngt om husstorleken på de nya husen? konceptet verkar passar oss perfekt, ungefär som att renovera ett beg hus fast här är allt nytt och fint. Har ni några tips, erfarenheter att dela med er så är vi tacksamma.
0 svar · 1,1k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.