H
HenrikJson: Vi tar tacksamt emot så mycket information som möjligt om huset Riddersholm från Götenehus. Någon som har byggt det huset? Var hittar vi bilder på byggda Riddersholm?
0 svar · 4,4k läst
C
Cyphera: *puffar lite*
1 svar · 2,7k läst
B
Byggaboo: Hej! MIn man och jag funderar på att köpa ett hus från Sjödalshus och vill gärna höra om det är någon som har erfarnenhet av dem och av deras säljare i Örebro. All information uppskattas!
0 svar · 2,3k läst
haddirajan
haddirajan: Jag var inne på http://www.ljusihem.se/index.html i ett annat ärende, och fick då prata med rätt personal som upplyste om att de är den svenska importören av detta system (jag vet att det inte står något om det på Dynalite.eu), men på den vägen är det.
12 svar · 2,4k läst
L
L-G: Skarvarna som du såg tror jag är till för att ta upp rörelserna i huset. Försvinner efter första omtapetseringen, efter att varit inne i flera hjältevadshus så är det inget som jag stör mig på. Nu står ett hjätevadshus på våran tomt och om 4 veckor får vi nyckeln, reste garaget i helgen. Bilder finns på våran blogg L-G http://lavendeln.blogspot.com/
13 svar · 3,3k läst
kungkokos
kungkokos: Jag skulle tro att man får tillbaka hela entreprenaden eftersom det handlar om en kostnad för en viss tid arbete. Annars vore det lite märkligt. Att de bara drar bort 80% av materialet är mer förståligt även om det är irriterande. Det handlar ju mer om att de har bra mängdrabatter så att medföljande produkts värde är större än vad de egentligen betalar för det.
1 svar · 1,9k läst
Y
Yamma: Hej, min syrra skulle behöva lite info om Landsbrohus från 1935. Tydligen var det en typhustillverkare. Syrran är ute efter ritningar eller katalog från det året för att kunna få ett bra grepp om huset som de har köpt. Landsbrohus blev tydligen uppköpt av Borohus men de har inga ritningar eller kataloger från Landsbrohus säger de. Någon som har något om detta? Tacksam för hjälp med
0 svar · 4,5k läst
G
gullex: Dom kan väl kopiera vilket hus som helst men jag tror ju inte att du kan få ett stenhus för samma pris som ett i trä men skiljer det inte så mycket i pengar så hade jag inte tvekat på att bygga ett i sten.
7 svar · 3,6k läst
D
dim: Hei, Vi har kjøpt en ny enebolig av typen Myresjøhus Piano, etter planen skal denne være ferdig sommer 2008. Er det noen der i Sverige som har satt opp dette huset. Hvis det finnes bilder vis dem gjerne. Det hadde vært fint med noen riktige bilder og ikke bare tegninger som vi har sett til nå. :D Hilsen D.
0 svar · 1,9k läst
A
allinrep: Ni har fattat rätt förutom garderober, de ingår i själva byggsatsen. Golv ingår i golvläggningsentreprenaden, tapeter ingår i målning invändigt och WC, handfat och blandare ingår i VVS-entreprenaden. Kökskakel är jag osäker på om det överhuvudtaget ingår i någon av de olika entreprenaderna. Vad de olika entreprenaderna kostar på Entitan kan du få av en säljare. Pernilla
1 svar · 5,7k läst
P
Pepparkaka: Tror inte att det finns någon hustillverkare som har detta som standard. Däremot är det nog många som skulle kunna fixa det utan några större besvär. Börja t.ex. med Sävsjö Trähus, Willa Nordic och Karlsomhus.
1 svar · 3,1k läst
J
jezzi72: Inte många som svarar där heller tyvärr.... men nu har jag iaf fått svar från säljare, så han kanske har några tips att komma med =)
2 svar · 3,8k läst
E
elip: Jag fick oxå pris av dom för ett tag sen.. Priset på EBP 160 är 1.644.500 Priset på EBP 163 är 1.663.500 Priset på EBP 169 är 1.776.500 Priset avser fullt färdigt hus ovan grund. I vår kontraktsåtagande ingår även allt byggplatsarbete som fordras för färdigställandet ovan grund. Grund- och markarbeten måste upphandlas via lokal grund- och markentreprenör. Hälsningar EBP´ Ang
10 svar · 4,7k läst
J
jenfor: Vi isolerade våra innerväggar själva. Inga problem med byggfirman, som meddelade oss när de satt gips på ena sidan av innerväggarna. Lät nästan som att det tyckte det var skönt att slippa göra det själva. Sannolikt inget högmarginaljobb således...
4 svar · 2,0k läst
D
dore: Står i valet mellan Rejnäs och HM hus.. Någon som har erfarenhet av Rejnäs?? Rejnäs varit mycket hjälpsam på planeringsstadiet. Hur fungerar Samkörning mellan entreprenörer mm.
0 svar · 4,7k läst
A
Anne/Magnus: Jag och min familj funderar på att bygga ett hus från Sjödalshus Horizont 2 (ganska nytt), finns det någon som bygger den modellen eller något annat hus från Sjödalshus? Önskar få veta både plus och minus.
0 svar · 2,9k läst
kungkokos
kungkokos: Förhöjt vägliv 70 cm kostar en sisådär 50-60 000. Räkna iaf med 100-150 000 för fullhöjd
1 svar · 4,7k läst
piliz
piliz: Har fått priser som jag kan delamed mig: Villa Ljunghem med Traditionsfasad kostar nyckelfärdig ca 2 635 000:- Med Borgenhardfasad ca 2 670 000:- Villa Tunhem med Traditionsfasad, i standardstorlek, kostar ca 2 839 000:- I standardstorlek med Borgenhardfasad ca 2 894 000:- Villa Tunhem i ekonomivariant med Traditionsfasad ca 2 694 000:- Villa Tunhem i ekonomivariant med Borgenhardfasad ca 2 729
2 svar · 12,8k läst
V
Virab: Hej Vi vill höra vad slutsumman har landat på för er som har byggt ett Höner från Älvsbyhus (exkl tomtpris). Pratade med en säljare och kom fram till att det borde landa på ca 1,6 milj, med markarbeten, anslutningar, mm. mm. Undrar också om det är några som har erfarenheter av deras säljare i Norrtälje?
0 svar · 2,0k läst
E
emilio27: ´vi ska inreda våran övervåning snart skulle vara kul med lite tips om hur andra ritat sin övervåninvisa gärna bilderom ni har
0 svar · 1,3k läst
A
Anders 11: Tack för tipset.
12 svar · 2,0k läst
P
Pepparkaka: Exakt hur detta regleras varierar. Kolla här för Myresjöhus: http://forum.byggahus.se/myresjoehus/68759-indexreglering-vid-lang-leveranstid.html ... och Sjödalshus: http://forum.byggahus.se/priser-kalkyler-fastighetsskatt-m-m/69515-indexrelering.html
6 svar · 2,7k läst
T
tittij: Jag har hittat dessa: http://villabyggaren.se/?page_id=18
2 svar · 4,6k läst
J
Jonny B: Hej, Jag har tidigare gjort inlägg i detta forum gällande Vimmerbyhus och samtliga är negativa. Vi hade också stora problem med Vimmerbyhus och är inte sen med att avråda personer som funderar eller skall bygga nytt att undvika detta företag. Först var vi av den uppfattningen att det var säljkontoret i Partille (Göteborg) som var problemet men det visade sig senare att så var inte
2 svar · 3,9k läst
C
Camnerin: Tack för det! Bra trådar att spinna vidare på där! Det är dock ingen som verkar ha byggt med just Foamsystem där. (mycket besta-systemet)
3 svar · 6,2k läst
E
Ellemm34: Inte för våran del heller! :-)
21 svar · 5,9k läst
J
Jordgubb: Hej! Vad skönt att se att någon annan bygger ett sådan hus som vi vill bygga.Det kommer väl att se ut som en 128:a med källare.Fick en ritning på ett sådant hus. Det är inte så att ni ska ha tegel & valmat tak? Om du vill & kan så får du gärna sätta in en bild på huset . Har ännu inte fått sett en 128,a i standardutförande. Mvh Lillemor
2 svar · 5,6k läst
L
lase: Hej, Jo vi var inne i huset nu i sommar. Vi tog även en broschyr på just det huset, men dom hade spegelvänt bilderna, förmodligen för att man skulle tro att det inte var just det huset. Någon sådan borde dom ha kvar på Trivselhus kontor i Karlstad om dom inte är slängda. /lase
4 svar · 3,0k läst
N
Nicki: Vi håller på och bygger ett 1,5-plans och sutterängvåning med liggande panel och MASSA fönster........vi bygger med sjödalshus!!
2 svar · 3,5k läst
M
Mikael66: Hej! Har debatterat det vid fler tillfällen på denna sida, både plus och minus angående Götenehus! Skickar med en länk. http://forum.byggahus.se/referenser-hustillverkare/33140-daliga-erfarenheter-goetenehus.html Bor sedan i april i vårt nya Götenehus, Villa Tingsholm. Vi är nöjda med hustypen samt kvalitén trotts att vi har lite olösta trådar kvar. Bygget ägde rum i Vendelsö,
6 svar · 4,5k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.