Får jag be alla som diskuterar i den här tråden att fylla i korrekta adressuppgifter i era profiler, annars måste jag ta bort tråden och spärra er från forumet. Det finns ingen som helst mening med att säljare diskuterar här i forumet, det är bara till för konsumenter!

Håller på att bygga ett modifierat Ekeforshus i gbg-trakten. Ännu så går allt enligt plan och det är slutbesiktning om 10 dagar.
Vi har ju inte haft tillgång till huset under byggtiden så det är lite svårt att säga om man är nöjd, men det jag sett har verkat bra.
När vi har flyttat in så kan jag tycka till lite mer.

//Peter

Ellemm34 skrev:
Låter konstigt om man blir avrådd av en VVS kille att använda fjärrvärme. Det är ju det bästa man kan ha. Det är billigt och en sak som många kanske inte tänker på......värmepumpar går i sönder och behöver bytas ut. Fjärrvärmen är ju beständigt och mkt smidigare. Den sköter sig själv.
Förutom att du kommer att ha svårt att klara den nya energideklarationen (lite beroende på var man bor i landet) med fjärrvärme utan återvinning så ser jag inga större problem. Jo just det ja, fjärrvärme kostar 103 öre/kWh i min kommun - billigt?

Nä, kombinationen av värmepump och fjärrvärme tror jag är bra. Då bli man ju också ansluten till fjärrvärmen och har flexibiliteten att välja i framtiden när elprsierna dragit iväg ytterligare.

Hej Petwin!
Vore jättekul att få höra hur det gått för dig när allt är klart!

Lillemor

103 öre??
I min kommun kostar den 58 öre.

Detta med fjärrvärmepriser verkar variera något enormt. I Kumla kommun där vi har tänkt att bygga så kostar fjärrvärmen 50,7öre/kwh & det är inkl. alla skatter & annat som brukar tillkomma. Så för våran del finns det inga tvivel om att använda fjärrvärme!:)

Inte för våran del heller! :-)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.