Funderar på att bygga hus och har beställt kataloger från en massa leverantörer. Har svårt att välja så när Hjältevadshus ringde och frågade om de fick komma hem till oss och berätta lite var de såklart välkomna. Idag har en mkt trevlig säljare varit här och vi blev positivt överraskade. Verkade vara bra hus till vettiga priser. Eller har jag fel? Jag kan dock tycka att husen är lite för traditionella för min smak då jag gillar lite modernare stil.

Skulle iaf vilja ha hjälp med positiva och negativa erfarenheter av Hjältevadshus och gärna tips på vilka andra leverantörer vi kan kika på. Någon med lite modernare stil men ändå hyfsade priser?

Tack på förhand!

Ingen som har byggt ett Hjältevadshus eller hört något om dem på annat sätt???

Vi får vår husleverans 18/10 och har mest positivt hittills

Om du söker efter modernare stuk och bra priser så titta på budgetserierna hos t ex A-hus, LB-hus, Eksjöhus, Myresjöhus.
Det som också skiljer är att dessa leverantörerna har platta på mark.

Byggherre:
Du verkar ha koll på läget. Jättebra för mig som inte kan detta så bra! Förmodar att du syftar på Basic hos A-hus och Egna hem hos Eksjöhus men vet du vad motsvarande budgetserier heter hos LB-hus och Myresjöhus? Funderar också på om Trivselhus har något liknande?

LB-hus budget variant heter Ugglan-serien. Själv skall jag bygga ur A-hus Basic serie.

belb:
Tack för info. Har du prisuppgifter för någon av dessa hus? Vilket Basic ska du bygga? Vi har kikat lite på # 4.

Lovely76 skrev:
Byggherre:
Du verkar ha koll på läget. Jättebra för mig som inte kan detta så bra! Förmodar att du syftar på Basic hos A-hus och Egna hem hos Eksjöhus men vet du vad motsvarande budgetserier heter hos LB-hus och Myresjöhus? Funderar också på om Trivselhus har något liknande?
LBhus har som sagt Ugglan-serien och Myresjöhus hade sist jag hade kontakt med dem (Höst 2006) något som heter Villa Växa. Trivselhus är kända för en hög standard och högt pris. Några budgethus har jag inte hört talas om.

Ni vet säkert hur många rum ni behöver plus andra val ni prioriterar och vad er totalbudget är - då blir det lite lättare att ringa in några husalternativ.

Lycka till!

Vi ska bygga Basic 2. Prisuppgifterna för husen hittar du i deras katalog som du kan titta i på deras hemsida. Jag följer fortfarande den gamla prislistan från 2006 så de priserna som jag har håller inte längre. Vårthus kommer levereras vecka 48.

Lb-hus: hörde inte av sig, var på utlandsresa vid första kontakten blev ombed att höra av sig vid hemkomst.
Han antingen kvar fortfarande (Ringde och mejlade i maj) eller inte intresserad.

Eksjöhus: Kunde inte göra större ändringar i ritningarna innan leverans utan allt skulle tas med snickarna senare, kändes som om man inte hade full koll på kostnaderna.

JB-villan: Villig rita som man ville ha huset (helst enplanare) men tyvärr fick man känslan att kostnaderna inte var helt under kontroll hela tiden.Lång leveranstid

Hjältevadshus: Mejlade ner "vårat " förslag hur vi ville att huset skulle se ut och fick ett snabbt svar av våran säljare med huset uppritat så det passade deras moduler. Snabba med ritningsändringar oftast svar med ny ritning nästa dag. bra koll på kostnaderna diffar inte mycket från dom första siffrorna. Snabb leveranstid

Vårgårdahus: tog lång tid att få ritning och var då inte enriktig utan en skiss. Föll bort direkt.

Platta eller torpargrund: jag väljer hellre torpagrund, har platta idag.
Detta är mina tankar runt vårat husbygge

L-G

En liten parantes:
Man ska veta att många husleverantörer är inte bättre än dess svagaste länk och det kan vara säljaren. Eftersom de flesta företag har lokala säljare utspridda över landet kan det vara väldig olika kvalité på bemötande och kunskap hos den lokale säljaren. Det kan betyda att en säljare i Jönköping upplevs som oseriös medan den i Stockholm är mycket omtyckt och de jobbar för samma kända företag i branschen.
Detta är viktigt att veta när man läser olika inlägg hur en "Nybyggare" har blivit bemött.

Fastnar man för en husleverantör bör man ta reda på hus som de byggt på samma ort som man själv tänkt bygga på och gärna prata med dessa ägare hur de sammanfattar deras köp av samma företag.

Byggherre skrev:
En liten parantes:
Man ska veta att många husleverantörer är inte bättre än dess svagaste länk och det kan vara säljaren. Eftersom de flesta företag har lokala säljare utspridda över landet kan det vara väldig olika kvalité på bemötande och kunskap hos den lokale säljaren. Det kan betyda att en säljare i Jönköping upplevs som oseriös medan den i Stockholm är mycket omtyckt och de jobbar för samma kända företag i branschen.
Detta är viktigt att veta när man läser olika inlägg hur en "Nybyggare" har blivit bemött.

Fastnar man för en husleverantör bör man ta reda på hus som de byggt på samma ort som man själv tänkt bygga på och gärna prata med dessa ägare hur de sammanfattar deras köp av samma företag.
Jag håller med Byggherre, vi har pratat med andra som byggt med hjältevad runt oss om hur bygget funkat, vad som varit bra och dåligt. Vi har även fått "privat visning av folk som bor i likadana hus.

Om du har möjlighet åk på så många visningar som möjligt, man skapar sig en egen känsla om huset. Man känner snart om detta är något som man vill bo i.

Hoppas du hittar något som passar dig för en spännande men jobbig resa väntar, Vi har nu i helgen gått igenom Tvo´n och det tog många timmar att dubbelkolla att allt stämmer men nu känns det som vi har koll på det.

Nu är det bara att vänta på besök i fabriken och få se vårat hus innan leverans 18/10.

Hadet
L-G

Hej L-G, vi var på husvisning idag ett Hjältevadshus, verkade kanon fint. Men en sak förbryllade oss...de konstiga skarvarna i nederplan på väggarna över dörrar och fönster. Är det nåt som du har lagt märke till. Lycka till med ditt bygge! Mvh Pottzy

Skarvarna som du såg tror jag är till för att ta upp rörelserna i huset. Försvinner efter första omtapetseringen, efter att varit inne i flera hjältevadshus så är det inget som jag stör mig på.

Nu står ett hjätevadshus på våran tomt och om 4 veckor får vi nyckeln, reste garaget i helgen.
Bilder finns på våran blogg

L-G
http://lavendeln.blogspot.com/

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.