A
Andreas28: Ingen annan som håller på att bygga med A-hus som har några svar?? mvh Andreas
4 svar · 2,0k läst
M
Minimalisten: Jag vet att denna frågan kan vara svår att svara på men jag gör ett försök och ställer den ändå. Om man vill bygga ett litet hus/fritidshus på ca 70-80 m2, vilket skulle kunna vara tex Västkuststugan med isolering för åretruntboende. Vad skulle man få räkna med att detta kostade helt nyckelfärdigt? Mellan tummen och pekfingret :o)
0 svar · 3,6k läst
S
SubZ: Hej Lite av tillvalen är tegel, isolerat dubbel garage, puts på kupan (loftet), gjuten platta till uterum, massiv ek trappa, massiva ek lister, vägghängda toaletter, andra fönster, andra dörrar (ute/inne), vitvaror, duschhörna, ekdörrar på garderober, kök, granit bänkskiva etc /SubZ
4 svar · 4,6k läst
H
Hammers: Hej! Jag är helt ny här på forumet och undrar om nån känner till Swepol eller nåt annat företag som bygger med utländskt arbetskraft eller har erfarenhet av seriösa utländska hantverkare som kan bygga nyckelfärdiga villor med svensk standard? www.swepol.com
0 svar · 3,2k läst
D
Donald Trump: Hej röris. Din fråga är för otydlig för att kunna ge något bra svar. Ta dig tid och leta på forumet så kommer du snart att få bättre erfarenhet av hur man tänker och planerar ett husbygge. Det vanligaste misstaget, som troligtvis alla som byggt minst ett hus kan hålla med om är att det mycket svårare än man tror, tar längre tid och kostar mer än vad man från början tror. Det
4 svar · 3,9k läst
H
hejbah: Det värkar som ingen bygger med Eksjöhus Eller Myresjöhus eller så vill ni inte komentera...... 178 har läst 1 Kommentar så sätt fart nu. Någon med bilder av Myresjöhus Östergarn ???? Mvh Anders
2 svar · 4,1k läst
S
Stol: Jag vill upphandla takstolar och väggelement efter min egen spec. 2 Plan ca 200 m2 tot. Har föreställningen att få det utvändigt färdigt från tillverkare av element. Takstolsfabrikant med spikbord? Grunden blir beskriven och jag specar allt som ska levereras. Är det ngn i forumet som har erfarenhet av detta förfarande? Vill själv tillverka taket efter leverans av takstolar och material
0 svar · 1,3k läst
S
Sofie&Peder: Hej! Hur har det gått för er, har ni byggt något hus än? Hittade på din tråd och har själv letat både här på byggahus sidan samt ute i villa områden utan lycka... Om ni byggt 1.5-plan m dubbelgarage under så är vi mkt intresserade av att se bilder och vad grundkostnaderna landade på! MVH Sofie
1 svar · 3,9k läst
J
josefinm: Hej, Ar det nagon som byggt Varsas villans Funkis 117? Vad tycker ni om det? Hur mycket fick ni betala?
0 svar · 3,0k läst
F
frebor: Vi har byggt det som då hette Duvhöken men som efter lite ändringar av bland annat köket ser ut precis som Ugglan 117. Allt är klart utom övervåningen. Vi är supernöjda med huset. Väldigt energisnålt också. Även om det var en varm vinter förra året så hamnade vi på ca 11000kwh på ett år. Det enda vi egentligen har tänkt att vi skulle gjort annorlunda är att vi skulle haft
2 svar · 2,8k läst
C
cekelundh: Hej! Är det någon som byggt LBhus Domherre? Vad kostar det? Med eller utan tillval... Vore tacksam för svar.
0 svar · 1,9k läst
jeppeknaster
jeppeknaster: Ursäkta mig men hur kan det kosta 80000kr att schakta och grusa för en 110m2 platta!?! Med rejäla maskiner ska det väl inte ta mer än 1-2 dagar? 20cm makadam till priset 210kr/m3 ger 42kr/kvm. Totalt runt 5-6000kr för makadamen. Säg att materialkostnaden är 10000kr totalt. Vilket ger en timkostnad på 4375kr.... (70000/16tim) Nåt jag har missat?
7 svar · 8,6k läst
C
carlalexandra: Hej, Jag har precis köpt tomt och ska inom kort bege mig in i byggbranschen. Har som så många andra i forumet varit på Husexpo och fastnat för Kungshus Kungsholmen. Någon som har bilder att maila på ett modifierat Kungsholm med extra tak kupor? Alla bilder, tips, erfarenheter och råd mottages tacksamt :-) Hälsningar, Alexandra alexandra.nyholm@gmail.com
0 svar · 2,9k läst
volvo
volvo: [citat] Det där varierar nog mellan olika tillverkare. Jag har sett både och.
2 svar · 2,8k läst
di98mase
di98mase: Hej, vi är nyfikna på vad andra i trakterna kring Jönköping som byggt med GH tycker om dem? Vad var bra vad var mindre bra, finns det något ni missade o so? Hur fungerade deras hantverkare, höll de tidplanen, höll de budget, var det många överraskningar på vägen? Alla synpunkter mottages tacksamt. /Sebastian
0 svar · 1,8k läst
P
pellek: Hej, Tänkte vara fräck nog och be dig om erfarenheter istället :-) Jag är själv på väg till Estland för att bla. titta på hus. Vad var ditt intryck av NPH ? Har du tittat på fler tillverkare? Hur gick det med språket? Jag är själv mest intresserad av timmerhustillverkare men tycker själv att det känns lite ovant att köpa hus utomlands. Det är svårt nog hemmavid..
1 svar · 4,7k läst
E
Ellemm34: Jag har pratat med LB-hus och de sa att det blir i månadsskiftet nov/dec. De skulle göra en egen kontrollbesiktning först. Vi har dock ännu inte fått en exakt dag men det kommer nog vilken dag som helst.
8 svar · 3,5k läst
J
jon_h: Det räcker med en tråd i ämnet: http://forum.byggahus.se/prefab-traehus/78754-x-house.html Jag låser denna.
1 svar · 3,9k läst
·
B
Baritz: Hej allihop!! Vi har skrivit kontrakt på LB.hus Ugglan "102an"..Hus i vinkel med oinredd ö.vån...Vi skrev kontraktet innan dem gjorde om planlösningen,vilket vi är mycket glada över idag..Har tyvärr inte fått bygglovet godkännt än (inte ens fått någon handläggare),efter snart 3 månader..Men vi är mycket glada att vi valde LBhus,trevlig säljare ,som svarar på alla våra krångliga
10 svar · 3,5k läst
B
Baritz: Hej igen...Hmmm jag får nog oxå ge mig...Hade nog blandat ihop de med Eksjöhus "Längtan",som gick att få me oinredd ö.vån (samma typ av hus)....Och sen hade jag nog blandat ihop SM,NNF och NF-priserna...Sorry om jag gav dig/er falska förhoppnigar.. MVH/Baritz
4 svar · 2,0k läst
K
kallekalle: Hej! Är det någon som har erfarenhet av Xhouse? Det låter intressant med ett massiv trähus, men hur dyrt blir det? Och hur bra är det? Dom rekomenderar att huset skall stå på plintar, vad finns det för nackdelar med detta? Hur energi effektivt är det? www.xhouse.se Mvh. Kalle --------------------------------------------------------------------------------
0 svar · 8,0k läst
F
frebe893: Vi har precis byggt ett fritidshus från Värsåsvillan (Björkö 79) och är väldigt nöjda med dem. Vi hade inte ngt problem med att få tag i prisuppgifter från säljaren (Sthlm). Vi tyckte också att kontakten med huvudkontoret, d.v.s. leveranser, reklamationer m.m. fungerade mkt bra. Det var aldrig ngt "tjafs" när man skulle reklmaera skadat material, vilket jag tycker visar på bra
8 svar · 16,3k läst
L
lmar: Tack x 2 Lars
3 svar · 2,9k läst
L
Faidros
Faidros: Kul när det dras liv i gamla trådar! Varför fick de inte bygglov för ett Älvsbyhus förresten?
51 svar · 7,3k läst
S
Solbacka Valtersten: Hej! Vi funderar på att bygga ett Multi (Myresjöhus). Någon som har erfarenhet av huset? Vi är tacksamma för tips på om det är något särskilt vi bör tänka på. Vilken planlösning har ni valt? Känns den bra? Något ni skulle velat göra annorlunda? Hur mycket kostade ert projekt? :confused:
0 svar · 3,2k läst
U
Uffe_Ulrika: Det är K-rauta i Luleå (http://www.lakkapaa.com/web/index.php?id=3) som säljer dessa i Sverige. Husen är i småblock där varje block kan resas för hand. Husen säljes som byggsatser med mtrl-paket. Dom hus jag sett tycker jag ser väldigt fina ut iaf om man som mig gillar den "finska" stilen. Tyvärr har jag inte varit inne i ett ännu. Kan tillägga att vad jag förstår så är Puutalo
1 svar · 11,7k läst
·
bumpaberra
bumpaberra: http://www.bloggspace.se , hur smidigt och enkelt som helst!
21 svar · 5,8k läst
kungkokos
kungkokos: [citat] Vilket värmesystem? Vilken innetemperatur?
25 svar · 8,3k läst
S
Stallbacken: Hej! Vi fick vårt hus från BraHus levererat alldeles i dagarna, nämligen i torsdags (1/11). Vi bygger deras Järlinden. Vi har via den lokala säljaren lejt några entreprenörer och några har vi lejt själva. Via säljaren har vi lejt bort bla gjutningen av grunden, resningen mm. Valet av BraHus avgjordes just på att de kan erbjuda en hög grad av flexibilitet utifrån vad man har för
7 svar · 4,6k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.