Ett mer oseriöst företag än Vimmerbyhus får man leta efter! De är endast ute efter att sälja hus. När det kommer till att den produkt som de tillverkat stämmer överrens med vad kunden vill ha eller ritningar som stämmer så struntar de blank i allt vad heder är. Vi har inte lyckats få en enda ritning i tid, jo förresten numera levererar de monteringsritningarna med första husleveransen, så de fick vi samma dag som huset kom. Men de tror inte att man behöver ha någon grund att ställa huset på, åtminstånde inte en platta som har hunnit torka:confused: Tydligen kan man numera också, enligt Vimmerbyhus, lägga VVS i den gjutna plattan i efterhand. Undra hur de tänkt sig det då, fräsa spår kanske:eek:??? Inte nog med att de inte lämnar ifrån sig ritningar tid, så blev det till råga på allt vårt fel att de inte kunde göra ritningar. Jag måste nog ha varit examinator för arkitekter i mitt förra liv:) Och tyvärr så har de lämnat fel information till oss under byggets gång så vårt golvbjälklag till övervåningen ligger år fel håll i förhållande till avloppet i plattan, som ska dras upp...dyrt!!

Detta är tyvärr bara början på vårt bygge, det finns mycket mer att berätta för den som vill höra:D

Sofia P
Tjörn

Sätt upp en hemsida där ni kan berätta om era erfarenheter!

Hej,

Jag har tidigare gjort inlägg i detta forum gällande Vimmerbyhus och samtliga är negativa. Vi hade också stora problem med Vimmerbyhus och är inte sen med att avråda personer som funderar eller skall bygga nytt att undvika detta företag.
Först var vi av den uppfattningen att det var säljkontoret i Partille (Göteborg) som var problemet men det visade sig senare att så var inte fallet. Ingen förståelse för kunden över huvud taget.

Jag förstår att detta stjäl väldigt mycket energi från er men vi får hoppas att fortsättningen blir enklare. Fortsätt gärna att berätta hur det fortskrider.

Jonny B

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.