Hustillverkare
Theoharis: Hej, nu har vi skrivit på för Årstaholm (götenehus). Undrar om det finns ngn som har byggt just detta hus. Säljaren har iosf ordnat så att vi fick komma och titta på huset hos en som byggt men vill gärna hitta ngn mer som man kan få detaljtips ifrån. Hemsida: www.astapage.se
aleli: Gjorde inget själva förutom yttre målning. LB-Hus Svalan, modifierat med högre takhöjd, annan planlösning, bastu o stort bubbelkar + inbyggd musikanläggning inkl 15 högtalarpar, rätt många spottar, granit i köket, bardisk (typ med köpmannalådor) med granitskiva, mörkt plankgolv i nedervåningen och vitt plankgolv på övervåningen, massiva trädörrar överallt, täckt trappa i
PP72: Någon som har erfarenhet av utländska tillverkare som t.ex. Balticvilla, Nordic Prefab Houses (nph) eller European Building product (ebp)? Alt. kan rekommendera en annan tillverkare som utför byggnation efter kundens ritning. Mvh, Patrik
Ismön: Jag är också intresserad av att veta om någon byggt ett lapplihus relativt nyligen och vad allt kostade. Kan man få ett lapplihus för 2,5 miljoner eller drömmer jag? Jag har kärat ner mig i lapplihus och funderar på havstjädern 147 och de tre finkboen. Vill nämligen ha vedspis och kakelugn och de har med det på ritningarna. :) (egentligen bakugn men man kan ju ta en vedspis istället)
rogggan: Vad fick ni i avdrag när ni valde bort allt på insidan? Vilken villa har ni?
robban44: Det är lugnt, jag har också uttryckt mig mindre nyanserat i någon hätsk debatt och så blir det ibland. ;)
Mamma_Anna: Är intresserad av andra som ska bygga eller har byggt med A-hus som man kan byta tankar och erfarenheter med. Har precis skrivit på papper för ett Mollösund vore kul om de var nån mer som kanske skulle bygga det eller funderar på det.
hejbah: Hej det var nånga spanare INGA SVAR??????? ÄR DET MÖJLIGT ATT INGEN HAR BYGGT ETT FORVIK???? Snälla svara någon Mvh Anders
Method Man: Tack för ditt svar Pepparkaka. Det låter lugnande med deras byggteknik. Undertryck antar jag att man får automatiskt om man har ett frånluftsystem? Eller? Ingen annan som kommit i kontakt med Sheerwood?
Aldén: Vi har ett Mariennelund och våra fönsterbänkar börjar 48cm upp, med 14mm parkett på golvet. /Erik
civving: Det är klart att du kan det. Om taket har brant lutning eller om det är ett brutet tak kan det dock upplevas "tungt" och då skulle jag nog föredra röda pannor. Med tungt menar jag mycket svart och då finns det en risk att taket blir alltför dominerande och trycker ner fasaden
Cyphera: Just nu ligge Fiskarhedenvillan och Mjöbäcksvillan bäst till. Sen ska vi hitta tomt oxå, vilket kan vara nog så svårt i Varberg.
fullt.hus: Skoj att se foton av era Domherren hus, sitter här och skissar på vårt hus nu :-)
niklas05: Hej! Har ett problem Vad skall man välja för hus och hur stort!!:D Fakta har tomt med hus som skall rivas + kan lägga en miljon cash Har tänkt och bo ensam i detta hus hela tiden (ingen kärring och ungar) Gillar och göra mycket själv men älskar mest av allt att jobba för andra (kan typ jobba varje dag 12 timmar utan att det stör mig. Vad är då mest fördelaktigt och välja för mig (
volvo: [citat] Det beror på att Älvsbyhus "besparar" er merkostnaden (5-6000 kr) för att genomföra en slutbesiktning med en certifierad besiktningsman. Den "besparingen" innebär snarare att Älvsbyhus sparar pengar i slutändan. Jag rekommenderar att alla som köper ett Älvsbyhus KRÄVER att slutbesiktning skall göras av en besiktningsman som utses av Garbo samt att man själv skall få anlita
Sampa: Håller A-hus en mycket hög kvalitet eller är de bara dyra? Fiskarhedenvillans dyraste hussats ligger runt miljonen jämt.
qassim: vi bygger Ugglan 159 och hoppas att bli klar till april/maj nästa år. Hittills är vi mycket nöjda med vår försäljare i Köping och LBhus.
Byggherre: Det är bra om husbyggare från områden runt Hedemora, Borlänge, Avesta mfl kunde svara så får ni så riktigt svar som möjligt. Även referenser till Avesta kontoret när det gäller Eksjöhus är bra för er. Björklidenhus har ni kanske pratat med Gävle-kontoret eller?
volvo: [citat] Det är bara den nedskrivna tiden som står i det underskrivna avtalet som gäller, oavsett vad säljaren påstår under vägen eller vilken leveranstid andra fått tidigare. Se till att den är otvetydigt definierad innan ni skriver på!!!!
larsg: Även om det inte är min stil så kan jag rekomendera ett besök i ovanstående visningsvilla. Har aldrig sett ett så välutrustat visningshus.
Jana: Kakel köper man själv och de sätter de upp :-). Grunden ingår i priset.
Pepparkaka: [citat] Stämmer! Jag missade i mitt tidigare inlägg att det räknas till där ovansidan taket skär vägglivet. [citat] Jag antar att vägghöjden höjden på det övre planet i detta exempel. Att resonera att det i stort sätt är ett 2-planshus stämmer inte. I båda fallen är det ett 2-planshus. När det är mer än 0,7 m mellan bjälklagets översida och byggnadshöjden räknas det som ett
Jordgubb: Ville bara höra om ni har byggt med Ekefors? Blev ni nöjda & vart byggde ni? Höll de vad de lovade & var hantverkarna duktiga?
drarmi: Kan än så länge bara ge högsta betyg till Myresjöhus. Vi bygger med dem i Skåne genom deras Malmökontor. Hela den inledande fasen gick mycekt smidigt med säljare och planering. Nu när vi är i slutfasen på på bygget kan vi även konstatera att även själva uppförandet av fastigheten har vara supersmidig. Alla hantverkare och byggledaren har varit toppen. De är mycket nogranna med
apz: Hej. Vi skall bygga ett Havsvik med lite ändringar i och på. Detta är i Hofterup / skåne. Vi skulle också vilja höra om det är någon annan som har byggt detta hus tidigare och ev har ng bilder från ett sådant hus. Annika
miramira: jag har bara bilder på visningshuset i fjärdhundra. kök, badrum, groventre. lägga in bilder här vet jag inte hur man gör! kan maila dej om du villse dem.
påG: Hej! Jag har nyss fått pris på 1,830" för detta hus....det är utan bergvärmen (vanlig frånluftsvärmepump istället) De har prishöjning nu också i okt. Vad blev de för hus? Ditt inlägg var ju lite gammalt:-)