Hej.

Har tittat runt lite men det finns ju inga priser ute på nätet för de husmodeller vi kan tänka oss.

Vi söker ett hus på PLATTA (ej torpargrund), boendeytan bör vara mellan 120-140kvm, är det någon leverantör som säljer ett motsvarade hus helt nyckelfördig för under 1,5 mille?

Mvh Lello

Jag har kollat runt en hel del på olika leverantörer och det är mycket svårt att hitta något under 1,5 miljoner. Björkliden hus har en serie som heter favorit som är bland de billigare jag hittat. Ett 1 1/2 plan med oinredd vind med platta, kakel i våt utrymmen för ca 1350000kr. A-hus har en serie som heter Basic som är billigare. LB hus ugglan serie får du räkna med mer än 1,5 miljoner. Sedan finns det ju Smålandsvillan och Hjältevadshus som är i samma prisklass som LB men de bygger på krypgrund. Vi har nog valt bort dem bara pga grunden.

Lycka till. /Clas :cool:

Räknar du in plattan in dina 1,5? Andra avgifter, som bygglov, anslutning etc? Eftersom du är ute efter nyckelfärdigt så förmodar jag att du inte tänker satsa en endaste timme av din egen arbetskraft?
I så fall är det väldigt optimistiskt att klara det priset. Räkna snarare med 2-2½ miljon.

Jag instämmer med andersmc. Räknar själv på vad det kan kosta att bygga nytt. Under tvåmille för ett hus avsett för en familj med två barn utan att göra en timme själv har jag insett är näst intill omöjligt. Just nu är jag till och med tveksam om det går att komma undan med två miljoner ens om jag gör en gedigen egen insats. Tråkigt men förmodligen sant. Jag kan tillägga att jag räknar med lågt tomtpris oxå. Under 100tusen.

Någon som har byggt med Björklidenhus? Det verkar ju vara väldigt olika vad hustillverkare kallar "nycklefärdigt". Men deras priser inklusive platta på mark låter ju onekligen väldigt attraktiva. Förövrigt ser många av husen förbryllande lika Smålandsvillans hus.

Hej!
Nej jag har inte bestämt mig än väntar på offerter från flera hustillverkare fortfarande .
Jag hade själv tänkt fixa grunden och värmegolv mm.
Villa Listig i materialsats kostar 775 000 kr, tillägg för stomresning är 65 000 kr.
Men jag har inte fått specifierat än vad som ingår i materialsatsen..
Flytta väggar mm vet jag inget om men det borde inte vara några problem för innerväggar mm kommer lösa vad jag har förstått..

Hmm Smålandsvillan är har väl inga enplans hus .. dom flesta prefab hustilverkarna har väl oftast flera hus som liknar varandras...

lello skrev:
Hej elip

Det där var intressant, hittade direkt ett hus som skulle kunna passa, vet du hur dom ställer sig till lite flytt av väggar?

[länk]

Mvh Lello
De skriver på sin hemsida: "Varje mått, varje placering i ett Favorithus är mycket genomtänkt och väl uträknat, varför vi inte gör några ändringar."
Så att flytta väggar är nog inte att tänka på.

EBP? european building products. Fikk en pris på 1150000 sek inkl moms på villa ebp97 nyckelfærdigt. Vet tyvärr inget om företaget. Det ser ju bra ut...

Jag fick oxå pris av dom för ett tag sen..

Priset på EBP 160 är 1.644.500
Priset på EBP 163 är 1.663.500
Priset på EBP 169 är 1.776.500
Priset avser fullt färdigt hus ovan grund. I vår kontraktsåtagande ingår
även allt byggplatsarbete som fordras för färdigställandet ovan grund.
Grund- och markarbeten måste upphandlas via lokal grund- och
markentreprenör.
Hälsningar
EBP´
Ang björkliden hus var det inga prob verkade det som att flytta på någon vägg enligt säljaren ,men leveranstiden
var 7 mån...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.