Hustillverkare
Skruttis: Vi har också invändig lucka och tycker att det är att föredra. Som Myrlejon säger, man slipper ev skottning, regnväder mm. Vår lucka är placerad under trappen till övervåningen och är klädd med samma golvmatta som övriga golvet. Syns knappt. Det är dubbla luckor med isolering emellan så något kalldrag blir det tack och lov inte. Men, smaken är olika.
annab2: Hej ! Jätte fint hus ni har !! Vi tänkte bygga ett ägir hus i oktober nästa år. Kan ni lägg aupp en bild på planlösningen på hur ni löst det med extra dusch etc. Hur löste ni det med köket och hur mycket kunde ni få på blocket ?? Tacksam för svar ;-)
Utflyttarna: Inga fler som har positiva eller negativa erfarenheter av Sjödalshus? Tacksam för alla tips!
Märta: [citat] Hej igen, och tack för svar..allt känns bra med säljaren, han har snabbt svarat på frågor som vi haft och varit snabb att mejla priser osv. Undrar lite vad ni fick betala för byggsatsen, har ni valt bort ngt/till ngt och vad har det kostat er? Kommer ni göra mkt själva..vilka åtagande har ni valt, priser på detta? Skulle vara kul att veta så kan vi jämföra lite. Vi ska
Pepparkaka: Den 15 april i år blev jag uppringd av någon som hette Klas. På något sätt hade han fått vårt telefonnummer (kanske vid katalogbeställning eller besök på Expo?), och jag misstänker att han var en student som jobbar extra och "skannade" marknaden åt Kungshus och Ekeforshus. När jag sa att vi innan sommaren skulle bestämma oss för husleverantör hörde jag hur den något trötta
fialottabus: hej här kommer våra utlägg för ovanvåningen på Västervik hittills. 155' för snickare, elektriker och div material. (bra pris tror jag, vårt sämsta pris för detta var 295' exkl el) 23' tapeter, golv och lister mm. 32' kakelsättare (9 kvm badrum) 6' kakel och klinkers 18' wc, tvättställskommod, blandare, duschhörna 25' badkar 33' för allt vvs inkl element. (dyrt tror jag, men den
freeZell: Vi tycker att Balans är jätteintressant och har precis beställt offert. Dock kan säljaren bara erbjuda delad entreprenad. Vad har ert hus kostat om man får fråga? Och var bygger ni?
pisv00: Hej, Vi bygger ett Eksjöhus i Stockholm. Eller vi ska förhoppningsvis börja bygga. Vi har inte fått skriftligt ännu vad gäller leveransdatum. Men vid vårt första möte snackade de om inflyttning ca 9 månader innan det kommer att bli och det är helt deras fel. Det går för bra för dem och de har inte plats i fabriken att tillverka alla hus de säljer. Jag tycker att det varit ett
JEGS: Tack för tipsen! Har bokat möte med markägaren idag. Det ska bli en samfällighet med ca 30 fastigheter där jag nu funderar på att köpa den allra sista lediga tomten. Har varit ute o tittat, ligger vackert, 150 m till sjön. 15 min från stan. Jag hoppas få svar på endel frågor idag. Lyckades inte få rätt på statsarkitekten igår ang. riktlinjer men det klarnar nog. Johan
kingmuffe: Hej, Någon som har byggt eller sett fasadritningar på Götenehus modell Origo?
Turbo_Nenne: vi kommer att få betala ca 2.6 milj inkl tomt i stockholm men det är ett basic 2. ca 18kvm mindre. http://forum.byggahus.se/referenser-hustillverkare/33014-nagon-som-byggt-hus-basic-4-a.html /// kenneth & annica
joakim79: Hej, är det någon som vet vad Borohus:s blekinge 175 kostar? Tacksam för svar
Byggherre: Eksjöhus drog av 25000:- om man själv målade garaget plus trädetaljer på det putsadehuset. Dock är allt grundmålat.
maggan9: Vi har råkat ut för att golvet både knarrar och sviktar på övervåningen. Detta upptäcktes inte vid slutbesiktningen utan uppkom när virket torkade( vid slutbesiktningen råkade projektledaren stänga av golvvärmen på fredagen och vi hade besiktning på månadagen den 17 december). Vi har tagit upp detta problem med besiktningsmannen som sa att detta tar man upp på garantibesiktningen i
Byggherre: Här kan du hitta en del priser: http://forum.byggahus.se/referenser-hustillverkare/69439-ugglanserien.html#post473804
herbakro: Håller med Generellt. Jag fick stora problem då taket blev riktigt snett. Jag klagade och de skickade kontrollanter i omgångar. Först försökte de skylla på sättningar i husgrunden som jag gjort själv. Tog dit lasern igen och det hade inte rört sig en millimeter. Sedan skyllde husleverantör och byggentrepenör på varandra. Jag trodde först att det var byggentrepenören som klantat sig
FamiljenT: :confused: Har någon pris på kavdraten 11/2 plans? funderar mellan fiskarheden sidensavansen, Dalahus källviken, ugglan 159 och så kvadraten 1/12 plans. Björklidens favorit hjus verkar innehålla mest, bla skiva + gips, grund, och allt inrett och färdigt för 1,2 mille. men de är lite tråkiga tyclker jag. Sidensvanesn kostar i byggsats 700 000, då utan grund och badrums inrednign, och
qassim: Ja, ja visst en övervåning med 3 sovrum och ett allrum. Mvh /Qassim
JoanBaez: Tack för svar! Vad slutade prissumman på med tillval och allt? Jag fattade inte riktigt hur du menade, har ni fortfarande tre sovrum däruppe eller bara två? Eg skulle vi vilja ha fyra sovrum och det verkar ju som att man kan göra ett därnere, men det känns som att vardagsrummet blir litet då? Har du nån uppfattning om det? Du har inga bilder som du skulle kunna skicka till min inbox?
haddirajan: testa att sök på siten så kommer du hitta massor av svar på dina frågor.
Pepparkaka: Här finns lite priser på Tenor: http://forum.byggahus.se/referenser-hustillverkare/33092-myresjoehus-tenor.html
ByggareFred: Hejsan, Har själv erfarenhet av Älvsbyhus göteborgskontoret. Anlita dom inte för markarbetet! Hade vi anlitat dem för vårt markarbete hade det kostat det dubbla. Tips: Ta in offert från tre entreprenader så ser du lättare vad de kommer kosta.
Jordgubb: Är också nyfiken på det! Ska också bygga i Skogstorp med dem som det ser ut idag. Vilket hus har ni tänkt er?
haddirajan: Aggen: Hur tänker du då? (Är det denna klausul?)