P
pilla: Hej Någon som har erfarenhet av Myresjöhus i Kristianstad? Vi har tänkt bygga Villa växa 2 med dem, men vill gärna veta mer om Myresjöhus och deras kvalitet,standard, säljaren m.m. Någon som vill dela med sig????? Tacksam för all hjälp!!!! Mvh Pernilla:);)
0 svar · 1,0k läst
B
bozman: Hej, Skall bygga ett Myresjöhus Mästergården hade vi tänkt oss. Vi har fått ett rabatterat pris på 2.5 mil för huset, det kändes väldigt högt, några fler som har en liknande prisbild? Någon som fått några bra priser i dessa tider?
0 svar · 3,3k läst
B
Bias76: Hej. Är helt ny här på forumet och är i inledningsfasen av att bestämma oss för att bygga ett hus. Vi har tittat på Smålandsvillans Jungby och undrar om någon här har byggt ett sådant och hur ni har upplevt hela processen och om ni är nöjda med allt? Priser, kvalitet etc. Vi undrar också om och hur ni har inrett övervåningen. Tacksam för svar...
0 svar · 1,7k läst
N
nybyggd: lyssna med din bankman,han vet hur hmpi funkar. banjker med bostdslån kan det.
2 svar · 1,3k läst
F
fsn: Det är allt ovan grund + att jag fick med motorer till portarna. Tror att jag fick ett ruiktigt bra pris.
17 svar · 20,1k läst
sandhall
sandhall: [citat] Att sätta ett bjälklag på en betongplatta kan ju knappast bli speciellt billigt. Kaka på kaka, liksom. Och beprövat är knappast heller så jag håller inte med om att det inte är en riskkonstruktion.
10 svar · 4,6k läst
FredrikR
FredrikR: [citat] http://www.byggahus.se/forum/loesvirke/23386-fiskarheden-bilder.html Finns fler trådar med Domherrenbilder, bara att söka :)
5 svar · 2,0k läst
PeEm
PeEm: Tjapp! Om du gör en google sökning på försäljaren för RA Hus så får du lite (o)trevlig läsning. Vi var påväg att köpa men nu vet i....
2 svar · 2,5k läst
Fabrikör Stava
Fabrikör Stava: Någon med erfarenhet av Bothniahus? De har ett koncept för lågenergi förbrukande hus.
0 svar · 1,6k läst
drgregur
drgregur: http://disneystore-shopping.disney.co.uk/category/11/Electricals.aspx
13 svar · 3,0k läst
Fabrikör Stava
Fabrikör Stava: Där kan mäklaren ha gjort rätt, eller rättare sagt, inte fel. En mäklare är skyldig att vidarebefordra alla bud som kommer in till säljaren. Om ett bud kommer in som säger att "säljaren får xxx-miljoner och budet gäller 1 timme" så är det det som gäller. Det står säljaren fritt att anamma eller förkasta budet. Därmed kan huset vara sålt innan andra fått chansen. Detta blir än
19 svar · 39,4k läst
R
redcoon: Oavsett vilket så är Myresjöhus ansvariga att ta hand om en sådan reklamation eftersom det är dom som är slutgiltiga säljare av produkten. Att bara hänvisa vidare tycker jag är nonchalant och dålig stil. Om dom däremot erbjuder att lösa problemet men snällt infromerar kunden om att servicen går snabbare om man vänder sig direkt till Siemens är detta ett mer professionellt
11 svar · 4,4k läst
A
aasaca: Hej, Jag undrar om någon byggt med Värsåsvillan i Linköping de senaste åren och kan ge lite referenser på säljare, men också på de som byggde åt er? Tack på förhand! :-)
0 svar · 1,4k läst
Byggherre
Byggherre: Här har ni ett alternativ: http://www.ekeforshus.se/ekonomen_pdf_okt_08.pdf (Bläddra fram till Ekonomen 151) Men som jag sagt tidigare så hade jag tagit kontakt med en husleverantör för att rita på ett hus så att ni får det som ni önskar. Välj då gärna en husleverantör som ni vet är bra på ER ort.
6 svar · 1,5k läst
N
nybyggd: [citat] inte säjer smv bland dom flesta husen inte, 1.ålvsbyhus 2 .trivselhus. 3 myresjöhus . 4. eksjöhus 5.lb hus 6 hjältevadshus 8 mjöbäck 9 smålandsvillan. detta lästa jag på ett utdrag våxjö kommun hade efter jul.
45 svar · 30,2k läst
Byggherre
Byggherre: Hej, här kommer en länk till Villabyggaren som har en del bilder, tyvärr inte ryggåstak och det är valmat tak utvändigt. http://villabyggaren.se/?page_id=21
1 svar · 1,5k läst
H
Hasti: Första inlägget för mig, hej alla glada! VI har kikat på LB-hus här i Umeå och just pruta på priset verkar inte vara intressant men att få extra tillval för samma peng osv kan nog gå lättare. Tilläggas bör att vi inte gått in så hårt för att pressa priset. Dock tycker jag personligen att det skall gå pruta på deras hus då alla andra inom byggsektorn tvingas att dumpa priserna
9 svar · 1,5k läst
Z
zimba: Nu har vi kontaktat en advokat. Ska skicka pappren till honom så ska han slå dem en signal.
7 svar · 2,1k läst
S
Sandra MH: Vi har inte heller så många tillval. Fullhöjd på luckor i köket, rostfria vitvaror, tjockare bänkskiva med rostfri list fram. Sen valde vi bort centraldammsugaren och bubblorna i badkaret. - Två små barn som badar med olja = igenkläggade ventiler... Vi har även satt en vägg i vardagsrummet så att vi har ett extrarum nere. Allt annat är det som ingick. Trappan är jättefin! Helt i ek
16 svar · 4,6k läst
kungkokos
kungkokos: I ett hus med platta är det plattan som utgör bottenbjälklaget. Men i volymmodulshusen sitter det det redan ett bottenbjälklag som håller ihop rubbet. Då får man liksom dubbelt bjälklag och då kan man ju glömma poängen med golvvärme i plattan. Dessutom blir ju grunden väldigt hög.
12 svar · 1,0k läst
A
Andreas28: [citat] Ja än så länge har det inte varit några som helst problem. Huset är rest och nu väntar vi på att teglet ska komma på, det är det ända som jag tycker kunde gå snabbare, men byggarna åker runt mellan byggena och färdigställer. Det jag tycker är skönt är att vi har en ansvarig som vi ska vända oss till vid problem, jag tycker det är en trygghet vi skrev på i höstas
7 svar · 1,2k läst
K
imported_Byggaren: Min rekommendation är följande: Skriv ett brev med datumangivelse. Tala i det om att de fel och brister som resterar enligt slutbesiktningsprotokollet inom tre (3) veckor efter brevets mottagande ska vara påbörjade och avhjälpta inom en månad (30 dgr). I annat fall kommer de att åtgärdas av annan entreprenör på er (den aktuelle entreprenörens) bekostnad. Skicka sen brevet rekommenderat
6 svar · 7,4k läst
S
Sandra MH: Vi bygger ett Balans i Göteborgsområdet. 1 140 000 kr för stomrest utan grund. Grund (platta på mark) plus markarbete 280 000 kr.
9 svar · 9,3k läst
L
LocTite: [citat] Ahaa, det hade jag missat! Hrmm....:cool: Folk tänker ju inte alltid på samma sätt. Jag hade nog valt ut tillverkare som har likartat koncept till min jämförelse. Eventuellt haft nåt alternativ vid sidan av att snegla på. Att bygga lösvirke är ju ett helt annat projekt och en helt annan utmaning än att bygga prefab. Skall man på ett vettigt sätt kunna jämföra äpplen och
17 svar · 18,5k läst
V
vpea: Hej, Är det någon som har byggt med Lövsta trähus i norra skåne eller södra halland, småland? Om så är fallet hur har bygget gått och vem har hjälp er att montera det? Mvh
0 svar · 1,9k läst
L
lejny11: Jag är också grymt intresserad av Sveahus, har även varit i kontakt med Pearlhouse och fått ett bra intryck. De bygger för ca 12 000 kvm ovan grund. Under förutsättning att det inte är för många konstiga vinklar på huset. Desto mindre vet jag om Sveahus.... Tyvärr..
2 svar · 3,5k läst
A
kanis: nu har Ni bott i huset ett tag. hur är känslan några år efter? såhär tre år efter bygge borde Ni ha fått lite mer distans till det. nöjda?
12 svar · 7,9k läst
mycke_nu
mycke_nu: Kan bidra med lite erfarenhet från en helt annan branch: För det första är den säljare som inte blir glad över en seriös förfrågan inte född. Väldigt ofta är det dock så att när säljaren får en förfrågan från en kund så krävs det uppdaterad eller kompletterande prisinfo från tillverkaren. Med en stor mängd förfrågningar blir då försäljningsavdelningen hos tillverkaren
21 svar · 2,6k läst
B
bengan6: robbanorebro. Jag har ritat och byggt ett 1-planshus. Boytan är på 150 m2+ förråd, klädkammare + en extra toalett. Detta har jag placerat i garagedelen. Detta skall ju räknas in i boytan, som då blir 172 m2. Till det har jag ett garage på 35 m2. Bottenplattan är 242 m2. Huset är 17,8 x 9.0 m, och garaget är 11,4 x 6,3 m. Du kan se bilder på det under BILDER Stenhus. Om det är
11 svar · 1,8k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.