sauber skrev:
Hej

Vi står nu i valet imellan två hus FH(Doppingen) och Brahus(Sundborn) nu undrar jag om någon har lite erfarenheter att dela med sig av?

Vi tycker att det verkar vara så att Brahus har en betydligt rejälare och komplettare byggsats men sammtidigt skiljer priset 650 000.....så finns det någon som gjort en jämmförelse mellan dessa leverantörer så motages komterarer tacksammt :)
Hur kan du jämföra dessa två?

De har väl lite olika koncept, lixom? FH säljer väl byggsatser i lösvirke. Brahus säljer väl blockbygda husdelar...eller...:confused:

//LocTite

LocTite skrev:
Hur kan du jämföra dessa två?

De har väl lite olika koncept, lixom? FH säljer väl byggsatser i lösvirke. Brahus säljer väl blockbygda husdelar...eller...:confused:

//LocTite
Men i slutändan blir väl båda ett hus, eller? :rolleyes:

Ichiban skrev:
Men i slutändan blir väl båda ett hus, eller? :rolleyes:
Ahaa, det hade jag missat!

Hrmm....:cool:

Folk tänker ju inte alltid på samma sätt. Jag hade nog valt ut tillverkare som har likartat koncept till min jämförelse. Eventuellt haft nåt alternativ vid sidan av att snegla på.
Att bygga lösvirke är ju ett helt annat projekt och en helt annan utmaning än att bygga prefab.

Skall man på ett vettigt sätt kunna jämföra äpplen och päron så måste man besitta mycket kunskap och erfarenhet. Det har åtminstone inte jag.....

Det optimala vore kanske att fråga dem som byggt två hus, ett med vardera tekniken.....
Det verkar ju finnas en och annan här som byggt två hus eller fler.

//LocTite

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.