Hustillverkare
magnuse74: [citat] Grunden har fortfarande avfuktare men är numera tät (har inga ventiler). / Magnus
magnuse74: [citat] Ja du vill ju gärna tro det... och det må du få göra om du vill... :rolleyes:
lundsbo: [citat] Har du höjt 60 cm? Kommer du ihåg vad det kostade? Tack för bilderna!
Marlen Eskilsson: Den här tråden är ett sammelsurium av anonyma medlemmar som gör sitt första inlägg och "nöjda" kunder, så jag väljer att stänga den. Peter Ensgråd, kom tillbaka när du vill berätta hur det verkligen ligger till.
trendig: Lycka till, jag studerar just nu deras Nostalgi hus, som jag tilltagar mig. Återkom gärna när ni får mera erfarenheter. /// :)
hempularen: Jag har plockat bort personnamn i inlägget, namnpublicering strider mot forumets regler och Person uppgiftslagen (PUL).
wmmabom: Ja det blev ett bra pris.Så jag är jättenöjd. Men sen har man ju kvar den delen att göra i ordning på tomten runt huset. Det kostar också. För man blir ju oftast tvungen att flytta en del jord och anlägga gräsmattor etc. Vi ska ju också riva vårt gamla hus och det är det vi håller på med just nu. Sen tror jag att både husföretagen och entreprenörerna har sänkt priserna en del
Small Town Style: Det _kan_ vara svårt att få ett nytillverkat hus se ut som ett sekelskifteshus. Det som kan vara mindre viktigt som val av fasadpanel, fönster, taklutning, ev. snickarglädje är helt avgörande för husets karaktär, är avgörande signum för äldre hus från den här tiden. Det allra bästa skulle kanske vara att bygga i lösvirke, men om man vill ha ett prefab gäller det nog bara att
Akinos Andy: Kolla blåsippan från Borohus Finns på husknuten i GBG:)
nyttanvändarnamn: [citat] Det har kanske inte med saken att göra men Volvo och Renault tillverkas INTE i samma fabrik! Men jag förstår vad du menar;)
Zelmilainen: nån som är bra på photoshop/planlösningar?
FriscoJoones: Ca 650 000 kr fördelade enligt följande: 50 000 kr för nybyggnadskarta, bygglov, byggsamråd, planavgift och utsättning. Ca 100 000 kr i räntor, plan tomt men pga 60 cm tjäle 110 000 kr extra för grund, rivning sommarstuga ca 10 000 kr, ca 220 000 kr för grovplanering+finplanering ink 400 kvm infart. Målning av fasad ca 50 000 kr. Geoteknisk undersökning 12 000 kr, pantbrev 56 000 kr
volvo: [citat] Nej, men det tar skatteverket 2 år att börja driva in skatteskulderna. Av denna anledning bör man undvika att anlita firmor som funnits kortare tid än 3 år. Om man ändå anlitar en "yngre" firma bör man ha konkurs i bakhuvudet.
Claes F: Hej! Ett tag innan jul pratade vi med Vårgårdahus i Östergötland och fick ett pris på 2,44 miljoner för ett Jakobsdal. Jag tycker de verkar vara prisvärda. Dock inkluderade inte deras pris kakel/klinker. Det skulle tillkomma med c:a 60000:-.
Hilding: Hej! Har nu tagit ett par bilder på vårt takfönster. Försökt ladda upp dem men får erkänna att det var lite bökigare hantering av bilder än jag är van vi. Så vi får se om det funkar. Ursäktar att det dröjt.
mattias_nisse: Vi funderar på att bygga ett Myresjöhus Kornett i skåne. Har ni tips och synpunkter? Vilka tillval ska man välja? Vi har börjat titta på det och det känns som det kan sticka iväg rejält. Vilka kostnader tillkommer som inte finns med i säljarens kalkyl? Det känns som det är svårt att få ett helhetsbegrepp på kostnaden. Alla erfarenheter, synpunkter och ideer tas emot tacksamt. //
Mrs P: Oj :) Ja, Eksjö Hus har Lyckan Funkis vinkel, och Vårgårda har Lövås villan.... Båda husen har samma tankegångar...
ssgranholmss: Hejsan... Ska bygga ett villa lammhult tillsommaren och undrar var på tomten man ska låta vattenfall dra fram elkabeln??... Är det till tomtgräns eller till husvägg?
nybyggd: [citat] det var det enda vetiga jag kom ihåg hehe !
Snoddas100: Vi har fastnat för Villa Sörbo (Värsåsvillan). Är det någon som har erfarenhet av Värsåsvillan i Örebrotrakten eller har byggt ett Sörbo?
Toyya: Vi kommer att bygga ett Regin från Älvsbyhus. Det passar in på dina önskemål!
Aline: Vi hittade ingen modell som passa, med tonårsavdelning etc . så vi har arkitektritat.
Zelmilainen: [citat] det vi isf funde var kunsghus burö, lotsen stjärnhus ekonomen 130 (med lite ändringar), ekonomen 142 (med lite ändringar), ekonomen 147, örnen iaf som jag kan komma på nu. funderar på eksund och sen svärtinge som områden. hittar inte husmodellen du skrev att ni byggde, den kanske inte finns kvar?
Emelie.T: Jag och min sambo har precis köpt en jättefin tomt att bygga vårat drömhus på:) Nu letar vi febrilt efter ett hus med bra standard till ett vettigt pris. Vi är ute efter ett 1 1/2 plans hus med minst 4 sovrum och en boyta på minst 125. Priset för själva huset färdigt bör inte överstiga 1,7 miljoner. Någon som har några bra förslag på hustillverkare?
zombra79: Någon som vågar sig på att gissa hur många timmar det skulle ta för två vana snickare att slå upp villa Safiren från fiskarhedenvillan? De själva gissade ca 625h för att bygga ett 140 kvm stort hus när de kapar allt material själva. Borde det inte gå snabbare att slå upp en byggsats där allt är färdigkapat?